اخبار داغ

شهرداری بهار در بلاتکلیفی؛

امنیت و جان انسان ها مهمتر است یا سگ های ولگرد؟

امنیت و جان انسان ها مهمتر است یا سگ های ولگرد؟
انتشار فیلمی با عنوان سگ کشی در بهار در فضای مجازی باعث اعتراض حامیان حقوق حیوانات شد و شهرداری بهار که وظیفه تامین امنیت جانی شهروندان در مقابل سگ های ولگرد را بر عهده دارد، مورد اتهام قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در روزهای گذشته شاهد انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان سگ کشی در بهار بودیم که تصاویر را به شهر بهار نسبت می داد و باعث اعتراض حامیان حقوق حیوانات و انتشار گزارش های متعدد در این باره شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

جالب اینجاست که فیلم منتشر شده ارتباطی به شهر بهار ندارد و شهروندانی که از اتلاف سگ ها در شهر دچار ترس و هراس شده بودند این فیلم را منتشر کرده و آن را به شهر بهار منتسب کرده اند.

,

مشکل سگ های ولگرد در شهر بهار مشکلی اساسی است به طوریکه امام جمعه بهار در روزهای آغازین که وارد این شهر شد اولین مطلبی که در تریبون نماز جمعه به آن اشاره کرد وجود سگ های ولگرد در شهر بود و خواستار رسیدگی شهرداری به آن شد.

,

شهرداری بهار که دچار مشکل چند ساله با این مسئله است، سال گذشته نیز اقدام به اتلاف سگ ها کرد که با انتقاد شهروندان در مورد نحوه اتلاف آن ها مواجه شد و به همین دلیل این کار متوقف شد تا پیمانکاری برای زنده گیری و عقیم سازی سگ ها پیدا شود؛ اما گویا نبود پیمانکار برای عقیم سازی، افزایش تعداد سگ های ولگرد و شکایت های متعدد شهروندان بار دیگر شهرداری را مجبور به اقدام برای اتلاف سگ های ولگرد در شهر کرد که این مسئله بار دیگر با اعتراض حامیان حقوق حیوانات مواجه شد.

,

شهردار بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ بر وجود مشکل سگ های ولگرد علی الخصوص در حاشیه شهر تاکید کرد و گفت: عمده مردم شهر خواستار حل معضل سگ های ولگرد هستند و به دلیل مراجعات مکرر حضوری مردم این مسئله در جلسه شهرداری مطرح شد و از آنجا که پیمانکار زنده گیری و عقیم سازی نداریم به ناچار تصمیم بر این شد که جهت اتلاف سگ ها با یک پیمانکار قرارداد بسته شود.

,

محمدرضا یاری وجود سگ های ولگرد را مشکل همه شهرداری ها و دهیاری ها عنوان کرد و گفت: نبود پیمانکار برای عقیم سازی و زنده گیری سگ ها مشکل همه شهرداری ها و دهیاری هاست؛ اما در پی این موضوع جلسه ای با حضور ریاست اداره حفاظت از محیط زیست و انجمن حمایت از حقوق حیوانات بهار برگزار شد و تصمیم بر این شد که هزینه اتلاف سگ های ولگرد به انجمن حمایت از حیوانات برای زنده گیری و عقیم سازی سگ ها داده شود تا دیگر شاهد اتلاف سگ ها در بهار نباشیم.

,

طبق گفته شهردار بهار وجود سگ های ولگرد مشکل همه شهرداری ها و دهیاری هاست و نمی توان آن را انکار کرد، اما در جایی که صحبت از امنیت جانی انسان ها و سگ های ولگرد می شود ناگریزیم که در پی تامین امنیت شهروندان باشیم.

,

اتلاف سگ های ولگرد در سطح شهر اتفاق جالبی نیست و قطعا بسیار دردآور بوده و باعث رنجش خاطر شهروندان خواهد شد، اما راهکارهای دیگری همچون جمع آوری سگ ها و رهاسازی آن ها در نقاطی دور افتاده در حیات وحش نیز می تواند راهی عملی برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی باشد که امیدواریم شهرداری ها این راهکار را نیز به عنوان یکی از گزینه هایشان قرار دهند.

,

اتلاف سگ های ولگرد یکی از موضوعات چالشی در شهرداری هاست، از طرفی امنیت جانی شهروندان و از طرف دیگر حمایت از حقوق حیوانات مطرح است که تصمیم گیران را در منگنه قرار می دهد و نیازمند ایجاد بسترهای لازم برای حل این مشکل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه