اخبار داغ

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان خبر داد؛

شناسایی 84 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی جدید/ ایجاد 500 فرصت اشتغال تا پایان سال جهش تولید

شناسایی 84 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی جدید/ ایجاد 500 فرصت اشتغال تا پایان سال جهش تولید
داود شهرکی از شناسایی و کشف 84 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی جدید در سیستان و بلوچستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: معادن یکی از نقاط قوت سیستان و بلوچستان است که در کوتاه مدت می تواند توسعه اقتصادی این استان پهناور را رقم بزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

شهرکی ادامه داد: با توجه به این مهم و در مسیر جهش تولید، در سه بخش اکتشاف، بهره برداری و فرآوری مواد معدنی در سیستان و بلوچستان برای 500 نفر تا پایان امسال فرصت اشتغال ایجاد می شود.
,
,

وی با اشاره به آخرین وضعیت پهنه های اکتشافی در سه ماهه اول امسال گفت: سهم سیستان و بلوچستان از عملیات اکتشافی در 270 هزار کیلومتر مربع پهنه در کشور میزان 84 هزار و سیصد و هفتاد و شش کیلومتر مربع است که 31.2 درصد مساحت کل پهنه ها را شامل می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در تعداد پهنه ها هم سهم سیستان و بلوچستان از 36 پهنه در کشور 14 مورد بوده که 38.8 درصد کل پهنه ها است، همچنین طی فعالیت های اکتشافی انجام شده در پنج سال گذشته در کشور میزان پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از منابع دولتی هزینه شده است که سهم استان 510 میلیارد ریال بوده که 9.3 درصد کل هزینه‌ها را شامل می‌شود.

شهرکی در ادامه از احیای معادن کوچک مقیاس با هدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش استخراج و تولیدات مواد معدنی در سال جهش تولید خبر داد و اذعان کرد: احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس به عنوان یکی از برنامه های این سازمان در جهت توسعه بخش معدن، با هدف فعال کردن و بازگردان معادن کوچک مقیاس غیر فعال به چرخه تولید در دست اجراست.

وی اضافه کرد: این اقدام با مشارکت بخش خصوصی و به منظور افزایش سطح اشتغال پایدار در بخش معدن، افزایش میزان استخراج و تولیدات مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی و تامین مواد اولیه کارخانجات و استفاده بهینه و بکارگیری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود انجام می شود.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین تا پایان امسال پنج واحد فرآوری در حوزه معادن از جمله، مس، آهن و مواد نسوز در استان به بهره برداری می رسد.

شهرکی خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه معدن در استان وجود دارد و وجود معادن در مناطق مختلف به ویژه روستایی و عشایری به رونق مناطق و ایجاد راه دسترسی و امکانات زیر ساختی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه