اخبار داغ

تهدید سلامت مردم در اوج کرونا با کاهش مصرف میوه؛

گلایه مردم از سربه فلک کشیدن قیمت میوه/ میوه تولید داخل چه ربطی به دلار دارد؟

گلایه مردم از سربه فلک کشیدن قیمت میوه/ میوه تولید داخل چه ربطی به دلار دارد؟
قیمت میوه در چند هفته گذشته از قافله گرانی‌ها عقب نماند و روز به روز افزایش چشم‌گیری داشته و همین امر گلایه مردم را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، قیمت میوه در چند هفته گذشته از قافله گرانی‌ها عقب نمانده و روز به روز افزایش چشم‌گیری داشته است. قیمت‌ها در بازار به حدی رسیده که دیگر خرید آن برای مردم بسیار سخت شده است. مردم از شرایط فعلی قیمت میوه بسیار ناراضی هستند. بالا رفتن قیمت میوه‌ها باعث شده حجم خرید میوه از سوی مردم کمتر شود و خرید آنها نسبت به قبل بسیار پائین‌تر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

برای رصد بازار میوه به سطح شهر بیرجند رفتیم و با مردم و میوه‌فروشان در این زمینه گفت‌وگویی کردیم.

,

گرانی میوه تولید داخل توجیه‌پذیر نیست

, گرانی میوه تولید داخل توجیه‌پذیر نیست, گرانی میوه تولید داخل توجیه‌پذیر نیست,

محسن یاری یکی از شهروندان بیرجندی که در حال خرید میوه بود در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، از بالابودن قیمت میوه‌ گلایه کرد و گفت: قیمت میوه‌ به حدی زیاد است که توان خرید آن را نداریم و در شرایط شیوع ویروس کرونا که باید مصرف میوه افزایش پیدا کند، متأسفانه مصرفمان کاهش پیدا کرده است.

, محسن یاری یکی از شهروندان بیرجندی که در حال خرید میوه بود در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، از بالابودن قیمت میوه‌ گلایه کرد و گفت: قیمت میوه‌ به حدی زیاد است که توان خرید آن را نداریم و در شرایط شیوع ویروس کرونا که باید مصرف میوه افزایش پیدا کند، متأسفانه مصرفمان کاهش پیدا کرده است.,

وی افزود: این میوه‌ها تولید داخل هستند و از کشورهای دیگر وارد نمی‌شوند که مسئولان بخواهند بالا رفتن قیمت ارز و دلار را بهانه کنند و گرانی آنها توجیه‌پذیر نیست.

, وی افزود: این میوه‌ها تولید داخل هستند و از کشورهای دیگر وارد نمی‌شوند که مسئولان بخواهند بالا رفتن قیمت ارز و دلار را بهانه کنند و گرانی آنها توجیه‌پذیر نیست.,

فاطمه اصغری یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به این‌که قیمت‌ها آنقدر گران است که توان خرید نداریم، اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی خرید میوه‌هایی با این قیمت‌ برای قشر متوسط جامعه امکان‌پذیر نیست.

, فاطمه اصغری یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خاورستان، با اشاره به این‌که قیمت‌ها آنقدر گران است که توان خرید نداریم، اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی خرید میوه‌هایی با این قیمت‌ برای قشر متوسط جامعه امکان‌پذیر نیست.,

وی با بیان این‌که قیمت میوه سر به فلک کشیده افزود: در این شرایط که ویروس کرونا دوباره شیوع پیدا کرده است و کارشناسان بهداشتی بر مصرف بیشتر میوه تاکید می‌کنند بسیاری از مردم قادر به خرید میوه نیستند.

, وی با بیان این‌که قیمت میوه سر به فلک کشیده افزود: در این شرایط که ویروس کرونا دوباره شیوع پیدا کرده است و کارشناسان بهداشتی بر مصرف بیشتر میوه تاکید می‌کنند بسیاری از مردم قادر به خرید میوه نیستند.,

 میوه‌فروشان هم از قیمت بالای میوه ناراضی هستند

,  میوه‌فروشان هم از قیمت بالای میوه ناراضی هستند,  میوه‌فروشان هم از قیمت بالای میوه ناراضی هستند,

حسین حاجی‌زاده یکی از مغازه داران میوه و تره‌بار بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: این میوه‌ها را از میدان میوه و تره بار خریداری می‌کنیم، قیمت‌ها آنجا افزایش یافته است و ما فقط 20 درصد سود فروش را روی میوه می‌زنیم.

, حسین حاجی‌زاده یکی از مغازه داران میوه و تره‌بار بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: این میوه‌ها را از میدان میوه و تره بار خریداری می‌کنیم، قیمت‌ها آنجا افزایش یافته است و ما فقط 20 درصد سود فروش را روی میوه می‌زنیم.,

وی با اشاره به این‌که ما نیز از قیمت بالای میوه ناراضی هستیم، افزود: اتفاقا سود ما نیز در قیمت مناسب میوه است چراکه حجم خرید میوه افزایش می‌یابد و به همان میزان سود ما هم بیشتر می‌شود اما زمانی که میوه گران است مردم میوه کمتری می‌خرند.

, وی با اشاره به این‌که ما نیز از قیمت بالای میوه ناراضی هستیم، افزود: اتفاقا سود ما نیز در قیمت مناسب میوه است چراکه حجم خرید میوه افزایش می‌یابد و به همان میزان سود ما هم بیشتر می‌شود اما زمانی که میوه گران است مردم میوه کمتری می‌خرند.,

این میوه فروش بیرجندی تصریح کرد: وقتی حجم خرید میوه کاهش پیدا کند میوه روی دستمان می‌ماند، خراب می‌شود و همین امر باعث می‌شود فروش خوبی نداشته باشیم و ضرر کنیم.

,

افزایش 100 درصدی کرایه حمل و نقل میوه

, افزایش 100 درصدی کرایه حمل و نقل میوه, افزایش 100 درصدی کرایه حمل و نقل میوه,

محمد حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به افزایش قیمت میوه نسبت به سال قبل، اظهار کرد: کرایه حمل و نقل میوه و تره‌بار نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

,

وی به عوامل افزایش قیمت میوه اشاره کرد و افزود: قیمت سبد خالی میوه که 200 گرم وزن دارد، درِ کارخانه هفت‌هزار تومان است، چهار کیلوگرم میوه در آن جای می‌گیرد و هر کیلوگرم میوه یک هزار و 800 تومان برای سبد آن گران‌تر می‌شود.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بیرجند گفت: یک کارتن خالی موز هشت هزار تومان قیمت دارد که 30 تا 40 کیلوگرم میوه داخل آن جای می‌گیرد که هر کیلوگرم میوه 300 تومان به دلیل کارتن افزایش پیدا کرده است.

,

حیدری تصریح کرد: کشاورزان نرخ میوه را از میادین میوه و تره‌بار بروز می‌گیرند و هر جا که میوه آنها را گرانتر بخرند برای آنجا می‌فرستند.

,

واردات میوه از استان‌های دیگر

, واردات میوه از استان‌های دیگر, واردات میوه از استان‌های دیگر,

وی افزود: متاسفانه در استان ما تولیدات میوه آنقدر نیست که بخواهد جوابگوی نیاز مردم باشد و باید از استان‌های دیگر وارد کنیم و همین امر باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بیرجند گفت: خربزه و هندوانه که در شهرهای شاهرخت و محمدآباد تولید می‌شود تا حدودی نیاز استان را تأمین می‌کند و قیمت آن‌ها نسبت به سایر میوه‌ها پایین‌تر است.

,

حیدری با بیان این‌که مغازه‌دار میوه را از میادین میوه و تره‌بار می‌خرد و فقط 20 درصد سود خود را به آن اضافه می‌کند، تصریح کرد: نوسان قیمت در میوه‌ها به خاطر کیفیت و درجه آنها است. به عنوان مثال هلو درجه یک در میادین میوه و تره‌بار 18 هزار تومان است که در سطح شهر به 22 هزار تومان به فروش می‎رسد و هلو با درجه پایین‌تر که در میدان میوه و تره‌بار چهار هزار تومان است با قیمت پنج هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

وی افزود: سال گذشته خودروی بار از شیراز با کرایه یک میلیون و هفتصد هزار تومان بار می‌آورد اما امروز با کرایه چهار میلیون تومان می‌آید که کرایه 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

,

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بیرجند گفت: سال گذشته نیسان از زیرکوه و محمدآباد با 180 هزار تومان کرایه، بار می‌آورد اما امروز با 460 هزار تومان کرایه، بار می‌آورد.

,

حیدری خاطرنشان کرد: هزینه حمل و نقل، ضایعات میوه، افزایش دستمزد کارگران، افزایش قیمت سبد و کارتن و بسیاری از عوامل دیگر باعث افزایش قیمت میوه می‌شود که متأسفانه راهکاری هم ندارد.

, حیدری خاطرنشان کرد: هزینه حمل و نقل، ضایعات میوه، افزایش دستمزد کارگران، افزایش قیمت سبد و کارتن و بسیاری از عوامل دیگر باعث افزایش قیمت میوه می‌شود که متأسفانه راهکاری هم ندارد., هزینه حمل و نقل، ضایعات میوه، افزایش دستمزد کارگران، افزایش قیمت سبد و کارتن و بسیاری از عوامل دیگر باعث افزایش قیمت میوه می‌شود که متأسفانه راهکاری هم ندارد,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه