اخبار داغ

موزه بزرگ سمنان، چند دهه در انتظار اقدام!

80 روز از وعده فرماندار سمنان برای آغاز احداث موزه گذشت

80 روز از وعده فرماندار سمنان برای آغاز احداث موزه گذشت
فرماندار سمنان در اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرده بود که کار احداث موزه بزرگ سمنان در آینده نزدیک آغاز می‌شود و اکنون بیش از 80 روز از این وعده می‌گذرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،یکی از وعده‌هایی که رکورد تطویل در تحقق را شکسته است، احداث موزه بزرگ سمنان است! به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، چنان‌که یکی از مسئولان اداره‌کل میراث می‌گوید آغاز تصمیم برای احداث این موزه به پیش از انقلاب بازمی‌گردد! اما بیایید از سال 96، برخی از داده‌ها پیرامون این پروژه را با هم ببینیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در نوزدهمین روز از شهریورماه سال 96، سروش هاشمی، مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن اعلام خبر آغاز مطالعات احداث موزه بزرگ سمنان گفت که در حال حاضر مشاور طرح موزه بزرگ سمنان انتخاب شده و در صورت تخصیص اعتبار، این موزه تا 30 ماه آینده در زمینی به وسعت یکهزار و 200 مترمربع و زیربنای 2 هزار و 500 مترمربع، در چهار طبقه و با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

,

حدود دو سال و نیم بعد، در بیست و یکمین روز از بهمن‌ماه سال 98، مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در یک نشست خبری گفت که موزه بزرگ سمنان با تخصیص اعتبارات ملی تا سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد و اکنون مراحل اولیه طراحی آن انجام شده است. در روز  24 فروردین‌ماه 99، جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بار دیگر در خصوص این موزه اظهارنظر کرد و گفت که در آینده نزدیک و پس از ابلاغ طرح پروسه برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار طرح نیز آغاز خواهد شد.

,

جمال گفته بود ما همه تلاش خود را می‌کنیم که بخش عمده این کار تا پایان دولت به انجام برسد. سه روز پس از این اظهارنظر، جمال بار دیگر درباره این موزه با یکی از رسانه‌ها سخن گفت. او در 27 فروردین‌ماه 99 گفت که با توجه به نامگذاری سال 99 و ضرورت تلاش در جهت تحقق جهش تولید، عملیات احداث پروژه موزه بزرگ سمنان در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

,

جمال تصریح کرده بود که طراحی این موزه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده و پس از جذب اعتبار، احداث آن آغاز می‌شود. در یازدهمین‌روز از اردیبهشت‌ماه سال 99 نیز فرماندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت اعلام کرد که کار احداث موزه بزرگ سمنان با استفاده از اعتبارات ملی، در آینده بسیار نزدیک آغاز خواهد شد.

,

یکی از آخرین داده‌ها درباره موزه بزرگ سمنان هم به دو ماه بعد و به گفتگوی هشتم تیرِ مرآت با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان مربوط می‌شود که مالکی در آن اعلام کرده بود در سال 98، مبلغ 3.5 میلیارد تومان به احداث موزه بزرگ سمنان اختصاص یافته است.

,

امید می‌رود که مسئولان استان پیگیر اجرای این پروژه باشند تا چندین سال انتظار مردم سمنان سرانجام به پایان برسد!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه