اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

تعداد مبتلایان به کووید 19 در سمنان به 928 نفر رسید/ از سرگیری فعالیت نقاهتگاه کرونایی در سمنان

تعداد مبتلایان به کووید 19 در سمنان به 928 نفر رسید/ از سرگیری فعالیت نقاهتگاه کرونایی در سمنان
دانایی گفت: تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، به 928 بیمار رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نوید دانایی در گفتگو با مرآت در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در سمنان، اظهار داشت: تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، به 928 بیمار رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, مرآت,

وی بیان داشت: طبق رنگ‌بندی وضعیت کرونایی، شهرهای سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز و آرادان مهدی‌شهر در وضعیت نارنجی و سرخه نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

,

وی با اشاره به وضعیت استان‌هایِ همجواری چون مازنداران، خراسان و سمنان، گفت: البته شرایط سمنان نگران‌کننده نیست اما باید مراقب بود و جوانب را رعایت کرد تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

,

دانایی مجموع بیمارانِ کرونایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان را 928 نفر اعلام کرد و یادآور شد: ۲۲ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

,

مورد حادی از ابتلای اطفال گزارش نشد

, مورد حادی از ابتلای اطفال گزارش نشد, مورد حادی از ابتلای اطفال گزارش نشد,

وی درباره وضعیت ابتلای کودکان به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: هنوز در بخش اطفال با مورد خاصی مواجه نبودیم و اطفال در منطقه ما چندان درگیر نشدند.

,

دانایی افزود: مجموعاً در بخش اطفال، دو مبتلا داشتیم که بیماری زمینه‌ای داشتند و نهایتا با شرایط مساعد از بیمارستان ترخیص شدند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص گلایه‌های موردی مطرح شده از سوی شهروندان، درباره شرایط پذیرش بیماران کرونایی در مکان جدید بیمارستان کوثر، گفت: در طول پنج ماهی که به صورت مستمر و شبانه‌روزی به بیماران خدمات ارائه شده ممکن است گله‌‌هایی هم به صورت موردی مطرح شود که منکر این امر نمی‌شویم؛ اما در مجموع، طبق نظرسنجی‌ها و پیگیری هایی که شده بیماران از عملکردها و خدمات رضایت داشتند.

,

وی در خصوص چگونگی شرایط فیزیکی بخش تازه راه اندازی شده مراقبت از بیماران کووید 19، در بیمارستان کوثر سمنان، گفت‌: قرار بود این مکان در هفته دوم اسفند ماه افتتاح شود و در اختیار بیماران اعصاب و روان قرار گیرد اما به خاطر شرایط کرونا، مهیای پذیرش از بیماران کرونایی شد.

,

دانایی شرایط فیزیکی حاکم بر این بخش را مطلوب اعلام کرد و یادآور شد: با افزایش نظارت‌ها، سعی خواهیم کرد کیفیت خدمات نیز ارتقا یابد.

,

اگر تست مثبت باشد از حضور در محل کار جلوگیری می‌شود

, اگر تست مثبت باشد از حضور در محل کار جلوگیری می‌شود, اگر تست مثبت باشد از حضور در محل کار جلوگیری می‌شود,

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در قبال فردی که تست کرونایش مثبت اعلام می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع علاوه بر اینکه به قید فوریت از طریق مراکز بهداشتی و درمانی ستاد به فرد بیمار گزارش می‌شود بلکه به فرمانداری نیز منتقل می‌شود تا شرایط فرد به محل کار وی نیز مخابره شود و با این اطلاع رسانی، نهایتا از ورود بیمار، به محل کار ممانعت به عمل می‌آید.

,

دانایی ادامه داد: جدای از اقدامات صورت گرفته در قبال بیمار، الزاما قرنطینه شدن بقیه افراد خانواده نیز توسط همکاران پیگیری می‌شود.

,

فعالیت نقاهتگاه از سر گرفته شد

, فعالیت نقاهتگاه از سر گرفته شد, فعالیت نقاهتگاه از سر گرفته شد,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، به ازسرگیری فعالیت دوباره‌ی نقاهتگاه‌ها و مهیا بودن این مراکز برای ارائه خدمات به افرادی که شرایط قرنطینه شدن در منازل‌شان را ندارند اشاره کرد و افزود: با پیگیری کارکنان، اگر شرایط قرنطینه برای افراد، در محیط منزل فراهم نبود این افراد به مراکز نقاهتگاهی هدایت می‌شوند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه مراکز نقاهتگاهی تحت نظر مجموعه دانشگاه، از روز گذشته فعال‌شده، تصریح کرد:، در حال حاضر بیماری در این مرکز نگهداری نمی‌شود اما با توجه به افزایش حجم مبتلایان، نقاهتگاه دوباره فعال شد تا اگر شرایط قرنطینه خانگی برای افرادی فراهم نبود در این مراکز از آنان نگهداری شود.

,

شهروندان از دورهمی‌ها و حضور در اماکن سربسته اجتناب کنند

, شهروندان از دورهمی‌ها و حضور در اماکن سربسته اجتناب کنند, شهروندان از دورهمی‌ها و حضور در اماکن سربسته اجتناب کنند,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به‌ضرورت رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک، توسط شهروندان، اظهار کرد: مردم حتی‌الامکان از برگزاری دور همی‌های خانوادگی و مراسم و عزا یا هر مهمانی دیگر به بهانه دیدوبازدید اجتناب کنند.

,

وی با اشاره به اینکه حضور در محیط‌های سربسته خطر ابتلا را افزایش می‌دهد، افزود: با تعطیلی تالارها، آیین‌های رسمی لغو شد اما مردم همچنان باید از برگزاری دور همی‌های خانوادگی هم اجتناب کنند؛ چراکه حضور در محیط‌های بسته خطرآفرین است و افزایش خطر ابتلا را به همراه دارد.

,

پروسه دسترسی گسترده به واکسن کرونا زمان‌بر است

, پروسه دسترسی گسترده به واکسن کرونا زمان‌بر است, پروسه دسترسی گسترده به واکسن کرونا زمان‌بر است,

وی با اشاره به اینکه حتی با وجود ساخت واکسن کرونا همچنان باید توصیه‌های پزشکی را جدی گرفت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایام گذراند، خاطرنشان کرد: خبر ساخت واکسن خبر امیدوارکننده‌ای است اما این بدان معنا نیست که شرایط دسترسی به واکسن ظرف چند هفته و یا چند ماه آینده است بلکه احتمالاً پروسه دسترسیِ گسترده زمان‌بر خواهد بود ازاین‌رو مردم باید با جدیت نکات بهداشتی را رعایت کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه