اخبار داغ

در دوره پیک کرونا؛

چرا برخی در هرمزگان ماسک نمی‌زنند؟

چرا برخی در هرمزگان ماسک نمی‌زنند؟
در حالی که هر روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هرمزگان افزوده می‌شود همچنان عده‌ای از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کرده و از زدن ماسک پرهیز می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ درحالی که هر روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هرمزگان افزوده می شود همچنان عده ای از مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کوتاهی کرده و از زدن ماسک پرهیز می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این روزها هرمزگان در وضعیت قرمز و پیک کرونا قرار داردبه گونه ای که هر روز بر تعداد قربانیان این بیماری افزود می شود.

,

با اینکه از ۱۵ تیر ماه استفاده از ماسک در کشور الزامی شده است اما بعضی ها استفاده از آن را جدی نمی گیرند اغلب هرمزگانی ها رعایت پروتکل های  بهداشتی را جدی گرفتند امام کوتاهی یا ناآگاهی برخی از شهروندان، حاکی از آن است که همچنان نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به منظور آگاه تر شدن جامعه باید مدنظر مسولان امر قرار بگیرد.

,

فروشنده؛ اگر بازرس بیاید ماسک استفاده می‌کنم

, فروشنده؛ اگر بازرس بیاید ماسک استفاده می‌کنم,

غلامی یکی ازمیوه فروشان بندرعباسی که خود ماسک نزده در گفتگو با خبرنگار هرمز می گوید: هوای بندرعباس به شدت گرم است به گونه ای که عرقم را با حوله خشک می کنم و ماسک کمتر از 10دقیقه روی صورتم خیس می شود.

,

, ,

فروشنده دیگری که لوازم خانگی دارد بی توجه نسبت به ماسک زدن به خبرنگار ما می گوید:ماسکم را در گوشه مغازه  آویزان کرده ام و تنها اگر بازرس بیاید ماسک استفاده می کنم

,

, ,

او خود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن بی توجه است، و می گوید: اگر بخواهم مشتریان بدون ماسک را رد کنم، در پایان روز درآمدی نخواهم داشت.

,

, ,

, ,

پزشکان معتقند که استفاده از ماسک در تعاملات خارج از منزل باعث کمتر شدن خطر ابتلا به کرونا می شود به گفته پزشکان، جهت پیشگیری ازکرونا، ماسک صورت باید هر دو ساعت یک بار تعویض یا ضدعفونی شود در غیر این صورت ذرات ویروسی می‌توانند روی آن تجمع کرده و در این صورت احتمال انتقال آن‌ها از طریق تنفس افزایش پیدا می‌کند زمانی که ماسک مرطوب می‌شود، کارآیی آن برای پیشگیری از نفوذ ذرات کاهش یافته و باید آن را با یک ماسک تمیز و خشک تعویض کرد.

,

, ,

افراد باید پیش از تنظیم ماسک روی صورت، از تمیز بودن دست‌های خود اطمینان حاصل کنند همچنین استفاده از مواد شیمیایی ضدعفونی کننده روی ماسک باعث مرطوب شدن آن می‌شود و در نتیجه کارآیی آن کاهش پیدا می‌کند.

,

, ,

, ,

 با استفاده از ماسک ۸۵ درصد ابتلاء به ویروس  کرونا کم می‌شود

,  با استفاده از ماسک ۸۵ درصد ابتلاء به ویروس  کرونا کم می‌شود,

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: بهترین، مؤثرترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری در شرایط فعلی، استفاده عمومی از ماسک است و اگر مردم از ماسک استفاده کنند حدود ۸۵ درصد ابتلاء به این ویروس کم می‌شود.

,

وی درباره استفاده از ماسک‌های طبی و N۹۵ افزود: این نوع ماسک به دلیل اینکه هوا را به داخل وارد و با فشار به بیرون منتقل می‌کند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می‌دهد.

,

وی توصیه کرد: ماسک‌های سه لایه با توجه به قیمت مناسب فعلی آن و حتی ماسک‌های دست ساز توصیه می‌شود.

,

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ارائه کنندگان خدمات حتماً باید از ماسک استفاده کنند و کسانی که از فردا از ماسک استفاده نکنند خدمات به آنها ممنوع است و همچنین اگر کارمندان و ارائه کنندگان خدمات دولتی، از ماسک استفاده نکنند از فعالیت آنها جلوگیری و برای این دسته از افراد غیبت محاسبه می‌شود.

,

وی افزود: ضمانت اجرای این طرح با مسئولان است و نظارت عالی بر آن را کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا و وزارت کشور و در نهایت وزارت بهداشت بر عهده خواهد داشت.

,

حریرچی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نشانه نوع و وطن دوستی در حال حاضر، تذکر به استفاده از ماسک و عمل خودمان به استفاده از آن است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه