اخبار داغ

دلار و کرونا بهانه‌ای برای گرانی؛

بی‌تدبیری عامل گرانی گوشت در استان خودکفا در تولید/ اوج‌گیری قیمت‌ها سفره اقشار ضعیف را کوچک‌تر کرد

بی‌تدبیری عامل گرانی گوشت در استان خودکفا در تولید/ اوج‌گیری قیمت‌ها سفره اقشار ضعیف را کوچک‌تر کرد
خراسان جنوبی مشکلی در تأمین دام، تولید مرغ و تخم‌مرغ ندارد و حتی تخم مرغ تولیدی استان صادر می‌شود. این مطلب را رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان جنوبی مطرح می‌کند و می‌گوید: تأمین نهاده برای مرغ و دام تحت تاثیر قیمت دلار است و با افزایش قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، این روزها در تمام مکان‌ها، زمان‌ها و هر جمع خانوادگی بحث گرانی و کرونا مهمترین و داغ‌ترین بحث‌هایی است که مطرح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, , , این روزها در تمام مکان‌ها، زمان‌ها و هر جمع خانوادگی بحث گرانی و کرونا مهمترین و داغ‌ترین بحث‌هایی است که مطرح می‌شود.,

گرانی و افزایش قیمت بسیار زیاد در تمامی موارد از طلا و سکه گرفته تا دلار، خودرو، مسکن، تلفن همراه، لوازم خانگی، مواد غذایی، گوشت، تخم مرغ، میوه و هرچه که این روزها مورد نیاز مردم است کاملا مشهود و به بحث‌های اصلی بین مردم تبدیل شده است.

,

افزایش قیمت‌هایی که فروشندگان، کرونا و دلار را باعث و بانی آن می‌دانند در حالی که به نظر می‌رسد این دو دلیل بهانه است و مشکل اصلی عدم نظارت و مدیریت صحیح از سوی مسئولان تنظیم بازار است.

,

در خراسان‌جنوبی حدود یک ماهی می‌شود شاهد افزایش قیمت  گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار هستیم.

,

مواد غذایی و پروتئینی مهمترین نیاز هر خانواده است اما در این روزهایی که قیمت‌ها ثبات ندارد و روز به روز در حال افزایش است اقشار ضعیف جامعه توانایی خرید مواد غذایی را ندارند.

,

نخعی یکی از شهروندان بیرجندی که شغل آزاد دارد در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

,

وی با بیان این‌که نظارتی بر توزیع مواد پروتئینی در شهر نیست، افزود: با این افزایش قیمت‌ها خانواده‌های ضعیف توانایی خرید گوشت مرغ ندارند چه رسد به خرید گوشت گوساله و گوسفند.

,

این شهروند بیرجندی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر تمامی اقلام از مواد غذایی و خوراکی گرفته تا میوه، همه چیز گران است و با درآمد درصد قابل توجهی از خانوارها هم‌خوانی ندارد.

,

نخعی اظهار کرد: من مستأجر هستم و با توجه به این‌که شغلم آزاد است در این شرایط کرونایی بیشتر اوقات بیکار هستم و با اندک پس اندازی که دارم نمی‌دانم چطور برنامه ریزی کنم که بتوانم سر ماه اجاره خانه را پرداخت و مایحتاج زندگی را تامین کنم؟

,

وی از افزایش قیمت تخم مرغ و گوشت قرمز نیز گلایه کرد و گفت: فروشنده هم مقصر نیست چون خودش با قیمت بالا خرید کرده و باید با اندکی سود به مشتری بفروشد اما آنچه در این میان مهم است که به آن توجه نمی‌شود نظارت درست از طرف مسئولان است.

,

این شهروند اظهار کرد: وقتی قیمت مواد غذایی را از مغازه‌دار سوال می‌کنیم و قیمت را می‌گوید بلافاصله خودش اذعان می‌کند به دلیل کرونا و افزایش قیمت دلار اجناس گران شده است.

,

نخعی با بیان این‌که دولت همه چیز را گران کرده، گفت: کاش کمی به مبلغ یارانه ماهیانه مردم نیز افزوده می‌شد.

,

مسئولان گوش شنوا ندارند

, مسئولان گوش شنوا ندارند, مسئولان گوش شنوا ندارند,

وی اظهار کرد: مردم هر چه از گرانی گلایه داشته باشند بدون فایده است چراکه مسئولانی که باید شنونده باشند و درد مردم را دوا کنند گوش شنوایی ندارند.

,

یوسفی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در مورد افزایش قیمت‌ها به خاورستان، گفت: این روزها هیچ چیز ارزان نیست و مردم نیز از مجبوری برخی کالاها را نقدی و بسیاری را به صورت نسیه خرید می‌کنند.

,

وی افزود: مسئولانی که در ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را تعیین می‌کنند باید سطح درآمد اقشار مختلف مردم را در نظر بگیرند نه این‌که فقط به فکر اقشار برخوردار باشند.

,

یوسفی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر تمامی اقلام و اجناس گران است و شرایط اقتصادی کشور بسیار نابسامان است و دولت هم بیخیال رفع مشکلات اقتصادی شده است.

,

افزایش قیمت نهاده دلیل اصلی افزایش قیمت مواد پروتئینی

, افزایش قیمت نهاده دلیل اصلی افزایش قیمت مواد پروتئینی, افزایش قیمت نهاده دلیل اصلی افزایش قیمت مواد پروتئینی,

غلامرضا زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان جنوبی در مورد افزایش قیمت گوشت مرغ، گوسفند و تخم مرغ در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده دلیل اصلی افزایش قیمت مواد پروتئینی است.

,

وی افزود: به دلیل این‌که تامین نهاده برای مرغ و دام تحت تاثیر قیمت دلار است و با افزایش قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند این دومینوی افزایش قیمت در ادامه به افزایش قیمت تخم مرغ، گوشت مرغ و گوسفند می‌رسد.

,

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان‌جنوبی گفت: قیمت گوشت گوسفند بر اساس قیمت دام زنده مشخص می‌شود و چون قیمت نهاده مورد نیاز دام افزایش پیدا کرده قیمت دام زنده و گوشت نیز افزایش داشته است.

,

دام

, دام,

دام از داخل استان تأمین می‌شود

, دام از داخل استان تأمین می‌شود, دام از داخل استان تأمین می‌شود,

زجاجی به وجود دام مورد نیاز در استان اشاره کرد و افزود: در استان مشکلی در مورد تامین دام نداریم اما افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت نهاده و در نهایت گوشت شده است.

,

وی در مورد قیمت گوشت مرغ، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در مراکز عرضه 17 هزار و 100 تومان و در خرده فروشی‌ها 18 هزار و 400 تومان است.

,

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان‌جنوبی بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ 11 هزار تومان است.

,

مرغ

, مرغ,

زجاجی گفت: در خراسان‌جنوبی مشکلی برای تولید تخم مرغ نداریم و حتی تخم مرغ تولیدی استان صادر می‌شود اما همان طور که گفتم افزایش قیمت نهاده به دلیل افزایش قیمت دلار باعث گرانی تخم مرغ شده است.

,

وی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند 90 تا 95 هزار تومان، دام زنده 45 تا 50 هزار تومان، گوشت گوساله 65 تا 70 هزار تومان و گوشت شتر 90 تا 100 هزار تومان است.

,

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده، افزایش قیمت مواد پروتئینی در خراسان‌جنوبی منطقی است و نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

,

بنابراین گزارش؛ به نظر می‌رسد این روزها قیمت تمامی اجناس تحت تأثیر قیمت دلار است و افزایش غیرمنطقی قیمت دلار، روزبه‌روز باعث کوچکترشدن سفره خانوار می‌شود. لذا لازم است مسئولان برای ثبات قیمت موادغذایی که مورد نیاز تمام مردم است برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و در جلسات ستاد تنظیم بازار به وضعیت درآمد تمامی خانوارها در این شرایط کرونایی و سخت اقتصادی توجه کنند و قیمت‌گذاری‌ها انجام شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه