اخبار داغ

گفت و گو با فرزند شهید اسفراینی که رسم ایثارگری را با مددرسانی به محرومین زنده نگه داشته است؛

خیریه ای که بانی ازدواج آسان 300 زوج جوان شده است/ ساز و کار خیره امام زمان (عج) برای کمک به نیازمندان

خیریه ای که بانی ازدواج آسان 300 زوج جوان شده است/ ساز و کار خیره امام زمان (عج) برای کمک به نیازمندان
خیریه ای که جرقه تاسیسش در یک جلسه اموزش قرآن زده شده است، حالا پس از 19 سال فعالیت، زوج های جوان زیادی را راهی خانه بخت کرده و بانی ازدواج دختران و پسران زیادی در اسفراین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از اسفراین، اکرم برومند، بانوی خیر اسفراینی که خودش فرزند شهید است و حالا مادر ۶ فرزند که همه ازدواج کرده اند و صاحب ده نوه است. او که همسر یک کشاورز پرتلاش است از سال ۱۳۸۰  خیریه ای به نام امام زمان (عج) را که جرقه تاسیسش در یک دوره قرآن زده شد را اداره می کند. به همت مردم،خیرین، فرهنگیان، پزشکان و تمام آن هایی که دوست دارند بی آنکه نامی از آن ها برده شود جهیزیه برای نو عروسانی که تحت پوشش هیچ نهادی نبوده و به نوعی از همه جا مانده اند، فراهم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

البته در کنار تهیه جهیزیه و فراهم سازی شرایط ازدواج آسان دستی هم در کمک به  بیماران خاص، مدرسه سازی ، تامین دارو و  مسکن برای بی سرپرستان و یتیمان و همچنین ایجاد مشاغل خانگی برای این افراد دارد. 

,

خانم برومند می گوید: کسانی که در این خیریه کار می کنند هیچ کدام حقوق بگیر نیستند،همه فی سبیل اللّه کار می کنند، همه تجهیزات مجموعه خیریه امام زمان (عج) هم فقط یک شماره‌ کارت و یک خط تلفن هست که پیگیر امورات می شویم .

,

وی ادامه می دهد: خیریه امام زمان (عج) دفتر یا مکان‌ خاصی ندارد و تمام امورات و کارها در منزل خودم انجام می شود و تا کنون از هیچ نهاد دولتی یا ارگانی کمک نگرفته ایم.

,

این بانوی خیر اسفراینی اضافه می کند: در سال ۹۹ پیگیریم که بحث ازدواج آسان را در بین جوانها و خانواده ها رواج دهیم برای همین منظور هم اعلام کرده ایم به کسانی که مهریه آنها ۱۴ سکه یا کمتر باشد، وام ۵ میلیونی به صورت قرض الحسنه برای هر یک از زوج ها بدهیم که در مجموع می شود ۱۰ میلیون تومان تا با اینکار جوانان دیگر هم به ازدواج آسان ترغیب شوند.

,

خانم برومند می گوید: همچنین تلاشمان بر این است که کسانی که در نظر داشته باشندعروسی بی گناه  برگزار کنند ما مولودی خوان و مدیحه سرا با هزینه خیریه برای مراسم آنان دعوت کنیم.

,

وی از پیگیری مشاغل زودبازده و خانگی و خودکفا کردن جوانان خبر می دهد و ادامه می دهد: بر همین مبنا با کمک خیرین حسابی با نام صندوق اعتماد افتتاح شده است که بتوانیم کمک بیشتری به این خانواده های نیازمند در راستای ایجاد مشاغل خانگی و خودکفایی داشته باشیم.

,

وی در مورد نحوه اهدای جهیزیه به زوج های جوان می گوید: وقتی زوجی از طریق رابطین ما به خیریه معرفی می شود بعد از انجام تحقیقات، پیگیر تهیه و کمک به آنان می شویم و تاکنون  بیش از ۳۰۰ مورد جهیزیه به زوج ها تقدیم کردیم که الحمدلله همه آنها در وضعیت خوبی زندگی می کنند.

,

این بانوی خیر اسفراینی تاکید می کند: اقلام جهیزیه ها به اندازه برطرف کردن نیاز اولیه یک زندگی است تا یک زوج جوان بتواند به راحتی زندگی خود را تامین و شروع کند.

,

وی در مورد معرفی جوانان برای ازدواج نیز می گوید: بسیاری از خانواده ها ازما می خواهند دختر خوب یا پسر خوب به آن ها  معرفی کنیم این شرایط نیز پیش آمده و توانستیم جوانان زیادی را معرفی و مراحل بعدی تا مرحله ازدواج پیش ببریم.

,

خانم برومند ادامه می دهد: اعضای خیریه امام زمان (عج) نه تنها بحث معرفی بلکه با ۱۲ مورد از جوانان  که در آستانه جدایی و طلاق بودند، صحبت کرده با رفع مشکل، آن ها دوباره زندگی خود را آغاز کرده اند.

 

,
,
,


,
, , ,


وی با تاکید بر اینکه جوانان سطح توقع خود را پایین بیاورند، می افزاید:  چه در آقا پسرها و چه دختر خانم ها این موضوع صدق می کند، چراکه می توان با شروع یک کار ساده که بتوان هزینه های اولیه زندگی را تامین کرد ، ازدواج کرد و اگر جوانی نیاز به چنین کمکی داشته باشد، خیریه امام زمان این آمادگی را دارد که وام قرض الحسنه در اختیار وی قرار دهد تا او بتواند کسب و کار ساده ایجاد و یک منبع درآمد برای ازدواج و تشکیل خانواده داشته باشد.

,
,

این خانم خیر اسفراینی تاکید می کند: در شرایط گرانی که هم اکنون بر جامعه حاکم هست هم اگر زوجی قانع باشند می توانند با 15 تا 20 میلیون تومان وسایل اولیه یک زندگی را فراهم کنند.

,

وی به یک خاطره از زوجی که ۴ سال دوران نامزدی آنان به طول انجامیده بود و به خاطر ضعیف بودن هر دو خانواده توان تهیه جهیزیه را نداشتند، اشاره می کند و می گوید: داماد در این چهار سال کار می کرد اما به خاطر مشکلات پدرو مادر و داشتن مشکلات مالی توان خرید حتی یک مورد کوچک جهیزیه را نداشت که بعد از معرفی و پیگیری از طرف خیریه جهازی برای این زوج خریداری شد که وقتی خوشحالی زوج و خانواده آن ها را دیدم اشک شوق در چشمانم جمع شد.

,

این بانوی خیر به اعضای این خیریه هم اشاره می کند و می گوید: 300 تا 500 نفر خیر، چه افرادی که کمک نقدی می کنند و چه کسانی که کمک های غیر نقدی انجام می دهند با این خیریه همکاری دارند اما ۵۰ نفر از این افراد به صورت مرتب حمایت و پشتیبانیمی کنند و از سال ۱۳۸۰ تاکنون ده مسکن برای ده خانواده نیازمند فراهم شده همچنین در بحث تعمیر و ساخت سرویس بهداشتی خانواده های نیازمند هم ورود کرده ایم  در سال گذشته حداقل ۸۲۵ میلیون کمک داشتیم که از این مبلغی ۲۰۰ میلیون آن برای بحث ازدواج و جهیزیه جوانان هزینه شده است.

, .,

خانم برومند ادامه می دهد: تمام هزینه ها و حمایت های مالی و غیرنقدی از سوی همین خیرین بوده است و ما از سمت هیچ نهاد یا ارگانی تا اکنون کمکی نداشتیم و بدون هیچ کاغذبازی پاسخگوی نیاز نیازمندان هستیم اما به شرط تایید افراد که بعد از تحقیق انجام می شود.

,

وی تاکید می کند: خانواده های نیازمند از طریق رابطین و معتمدین به ما معرفی می شوند و کار تحقیق و پرس و جو توسط جمعی از این خیرین انجام می شود و کاملاً محرمانه این تحقیقات انجام می شود که شئونات اسلامی و  انسانی رعایت و حفظ آبرو شود و فقط افرادی معرفی می شوند که تحت پوشش هیچ نهادی نباشند.

,

این بانوی اسفراینی با تاکید بر اینکه برای ازدواج فرزندان خودم هیچ سختگیری انجام ندادم با مهریه 14 سکه و جهازی ساده راهی خانه بخت کرده ام، می گوید: از خانواده ها می خواهم مهریه ها را آسان بگیرند و همین جا از طرف خیریه امام زمان قول میدهم کسانی که مهریه آنها ۵ سکه باشد از طرف خیریه امام زمان هدیه تقدیم آنان شود و همچنین در صورت نیاز به بانک برای دریافت وام قرض الحسنه معرفی شوند..

, .,

وی خاطرنشان می کند: رئیس این خیریه خود امام زمان (عج) هستند و خانم دکتر احمد زاده همراه بنده پیگیر امورات هستند .

انتهای پیام/ 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه