اخبار داغ

نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد:

عملکرد ضعیف مجلس دهم جایگاه نظام را تضعیف کرد/ اطمینان داشتم رای می‌آورم

عملکرد ضعیف مجلس دهم جایگاه نظام را تضعیف کرد/ اطمینان داشتم رای می‌آورم
رشیدی کوچی گفت: بنا و اساس کار مجلس در یک سال باقی مانده از عمر این دولت تعامل و کمک به دولت است و بنای تقابل نداریم و تا مادامی که این کمک منتج به انفعال و کم ارزش نشان دادن جایگاه مجلس نباشد به دولت کمک می‌کنیم اما به هیچ وجه منفعل نخواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، جلال رشیدی کوچی نماینده جوان و انقلابی که موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ با کسب ۳۲ هزار و ۴۶۹ رای، از حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد از استان فارس انتخاب گردد و به مجلس راه یابد، به منظور تشریح انگیزه و اهداف خود برای ورود به مجلس، همچنین ارائه پاسخ هایی در خصوص مطالبات مردم در سه حوزه انتخابیه خود مهمان ویژه سایت خبری شیرازه شد و در گفتگویی تفصیلی در ابتدا و به درخواست خبرنگار شیرازه به ارائه یک بیوگرافی از خود و سپس به تشریح اهدافش از ورود به عرصه انتخابات پرداخت و گفت: جلال رشیدی کوچی فرزند زنده یاد حاج جلیل رشیدی و دارای لیسانس برنامه‌ریزی صنایع از دانشگاه آزاد شیراز و کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه شیراز هستم، در خصوص سابقه کاری نیز به صورت غیررسمی دو سال با صندوق مهر امام رضا همکاری داشتم و در دوران احمدزاده استاندار وقت فارس، یک سال با مجموعه استانداری در دفتر اجتماعی همکاری کردم، سپس جذب مجموعه سپاه شده و ۹ سال هم در این مجموعه مشغول به فعالیت بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
, ,

رشیدی در خصوص انگیزه اش از حضور در انتخابات و اینکه چقدر اطمینان داشته که در این رقابت موفق خواهد شد، عنوان کرد: مهمترین انگیزه بنده این بود که احساس کردم مجلس دهم به خاطر عملکرد ضعیفی که داشت باعث تضعیف جایگاه نظام شد و احتیاج به این بود که آنهایی که احساس تکلیف واقعی می کنند به میدان ورود کنند و بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در راستای گام دوم انقلاب این حس وظیفه تقویت شد از طرفی نیز بنده از قبل هم برنامه داشتم و به خاطر این که می دیدم دوستانی به این عرصه ورود می کرده و در حد خودشان هم تلاش می‌کنند اما گره ای از مشکلات حوزه انتخابیه ما باز که نمی شود هیچ، بلکه هر روز اوضاع بدتر هم می شود به همین خاطر به این عرصه وارد شده و از همان ابتدا هم اطمینان کامل داشتم که رای می آورم.

,

وی در پاسخ به این سوال که پسوند کوچی در نام خانوادگی تان نشان از سبقه عشایر بودن شما است به نظرتان این سبقه چقدر در انتخابتان موثر بوده، ابراز داشت: طایفه کوچی ها در کل نماینده ساز هستند چون اگر نگاهی به مجلس گذشته و امروز کنید پدر بنده، عمویم، همچنین دکتر رضایی کوچی چهار دوره نماینده مردم جهرم هستند و آقای فیروزی نماینده فسا در مجلس یازدهم که ایشان هم از طایفه کوچی ها هستند و بنده، همه از این ایل و طایفه هستیم به نظر کوچی ها در نمایندگی ید طولایی دارند.

,

, ,

ارتباط شما با سایر نمایندگان شهرهای دیگر استان فارس چگونه است؟

, ارتباط شما با سایر نمایندگان شهرهای دیگر استان فارس چگونه است؟,
رشیدی،گفت: الحمدالله این دوره وفاق و اتحاد خیلی خوبی بین نمایندگان وجود دارد و به نظر من هم منشا آن به همسویی فکری که بین نمایندگان حاکم است، برمی‌گردد و از آن مهم تر صداقت و دوری از سیاست ورزی است که نمایندگان این دوره استان در پیش گرفته اند و هر کسی صادقانه آمده که خدمت کند و همه معتقدیم فارس باید به جایگاه حقیقی خود برسد.
,
 
,
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا استان فارس علیرغم دارا بودن ۱۸ نماینده پرتوان در مجلس نتوانست در هیئت رئیسه جایگاهی داشته باشد؟ گفت: احساس می‌کنم رایزنی‌های خود را کمی دیر شروع کردیم و از طرفی نیز چون فراکسیون اکثریت تصمیم می گرفت یک‌سری اشتباهات استراتژیک در راستای همگرایی با استان‌های همجوار به وقوع پیوست و همین باعث شد آن طور که باید از ظرفیت نمایندگان فارس و استان های جنوبی استفاده نکنیم همچنین شاید صداقت بیش از اندازه نمایندگان فارس هم مزید بر علت شد البته این ایرادات را اصلاح کرده و برای هیئت رئیسه سال آینده برنامه داریم.
,
 
,
مجمع نمایندگان فارس از ابتدا تا الان اتفاق خاصی را رقم نزده علت چیست؟
, مجمع نمایندگان فارس از ابتدا تا الان اتفاق خاصی را رقم نزده علت چیست؟,
 
,
رشیدی در این باره گفت: شاید یکی از ایراداتی را که بتوان به مجمع گرفت در عین این که محاسن بسیاری هم دارد، این است که ما هنوز هیئت رئیسه را به شکل سنتی (هیئت رئیسه سنی) اداره می‌کنیم اما به یاری خدا هفته جاری تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد و در خصوص استان هم باید اقرار کنم که اینطور نبوده که مجمع نمایندگان فارس منفعل عمل  کند بلکه جلسات مستمری هم با مجمع و هم با وزرای مختلف در تهران برگزار که اکثراً به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده ایم.
,
 
,


 چه فراکسیونی را در مجلس انتخاب کردید ؟

, ,
,  چه فراکسیونی را در مجلس انتخاب کردید ؟,  چه فراکسیونی را در مجلس انتخاب کردید ؟,
وی عنوان کرد: فراکسیون های مختلفی شکل گرفته و ما جوانان مجلس هم فراکسیون گام دوم انقلاب را انتخاب کردیم و بنده هم فراکسیون گام دوم و هم شهید دیالمه که فراکسیون شفافیت است را انتخاب کرده و هفته جاری نیز انتخابات آن برگزار می‌شود.
,
 
,
 او همچنین در خصوص کاندیدا شدن برای ریاست فراکسیون نیز ابراز کرد: بنده عنوان برایم مهم نیست بلکه کاری که قرار است انجام شود اهمیت بیشتری دارد.
,
 
,
عضو کدام کمیسیون هستید و چرا این کمیسیون را انتخاب کرده‌اید؟
, عضو کدام کمیسیون هستید و چرا این کمیسیون را انتخاب کرده‌اید؟,
 
,
 نماینده مردم شهرستان های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها را انتخاب کرده‌ام، در پاسخ به این سوال که علی‌رغم اینکه کمیسیون امور داخلی مهم است اما از نظر فکری و دیدگاه جامعه کمیسیون معروفی نیست پس چطور این کمیسیون را انتخاب کردید، اظهار کرد: اینکه نظر مردم در مورد کمیسیون اینگونه است شاید به این دلیل باشد که اطلاعات کاملی از وظایف این کمیسیون ندارند، لذا همین جا لازم است بگویم کمیسیون امور داخلی کشور مشابه وزارت کشور در جمهوری اسلامی است، چون مهمترین وزارتخانه وزارت کشور است.
,
 
,
وی افزود: این کمیسیون قادر و مجاز است در تمام مسائل داخلی کشور ورود کرده و کار انجام دهد و یکی از قوی‌ترین کمیسیون‌های مجلس به شمار می‌رود و بیشترین مصوبات را در دوره گذشته همین کمیسیون داشته است.
,
 
,
او اضافه کرد: یکی از اقداماتی هم که در حال حاضر در دست پیگیری دارد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است که این موضوع اهمیت کمیسیون را نشان می‌دهد.
,
 
,
رشیدی در ادامه با طرح این پرسش که اما چرا اقبال این کمیسیون نسبت به بقیه کمتر است؟ ابراز داشت: اگر کسی به دنبال قانون‌گذاری باشد که وظیفه اصلی مجلس است دو کمیسیون قضایی و امور داخلی را انتخاب میکند که این وظیفه را بر عهده دارند و طبق تحقیقات و آمارها حدود ۸۰ درصد از مصوبات و طرح‌هایی که در مجلس قانون شده از این دو کمیسیون بوده است.
,
 
,
وی در پاسخ به سوال دیگری که تاکنون چند تذکر در خصوص کنترل دلار و دیگر موضوعات به رئیس جمهور و وزرا داشته اید؟ گفت: فکر می‌کنم حدود ۱۴ تذکر هم به ریاست جمهوری و هم به وزرا در حوزه انتخابیه داشته‌ام و ناگفته نماند که بسیاری از این تذکرها منتج به نتیجه شده و اینگونه نیست که تنها یک بیان باشد چون وقتی نماینده‌ای تذکر می‌دهد وزارت مربوطه باید پاسخگو باشد.
,
 
,
او با بیان اینکه تذکراتی که نمایندگان می دهند به دو دسته تقسیم می شود،افزود: یکی در سطح سیاست کلان و یکی هم در سطح حوزه انتخابیه است و بیشتر آنهایی که مربوط به حوزه انتخابیه من بوده به نتیجه رسیده و در آینده نزدیک به اطلاع مردم خواهم رساند و در سطح کلان هم تذکراتی در بحث گرانی داده شده که نشان دهنده این است که نماینده گان به خوبی درد جامعه را می‌دانند و در حال پیگیری هستند، از طرفی نیز چون به فرموده حضرت آقا انقلابی ترین و قوی ترین مجلس بعد از انقلاب اکنون شکل گرفته، قطعاً دشمنان هم تمام تلاش خود را می‌کنند که بیشترین ضربه را به مجلس وارد کنند، پس ما باید بیشتر هوشیار باشیم.
,
 
,
یکی از مشکلات استان مدیریت آن است اولاً چقدر با این عقیده موافقید و دوم اینکه مجمع نمایندگان فارس در راستای مرتفع کردن آن چه اقداماتی انجام داده اند؟
, یکی از مشکلات استان مدیریت آن است اولاً چقدر با این عقیده موافقید و دوم اینکه مجمع نمایندگان فارس در راستای مرتفع کردن آن چه اقداماتی انجام داده اند؟,
 
,
نماینده مردم شهرستان های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در این راستا ابراز داشت: بنا و اساس کار مجلس در یک سال باقی مانده از عمر این دولت تعامل و کمک به دولت است و بنای تقابل نداریم و تا مادامی که این کمک منتج به انفعال و کم ارزش نشان دادن جایگاه مجلس نباشد به دولت کمک خواهیم کرد اما به هیچ وجه منفعل نخواهیم بود.
,

رشیدی ادامه داد: به تبع همین عقیده را در سطح استان هم خواهیم داشت، درست است که برخی مشکلات وجود دارد اما در مدت زمان باقی مانده از این دولت به نظر عاقلانه ترین، بهترین و درست ترین کار این باشد که تا حد امکان از حواشی پرهیز کنیم و به دولت یاری دهیم.

,
, ,

در راستای تغییرات مدیریتی در شهرستانهای حوزه انتخابیه خود چقدر اعمال نظر می کنید؟

, در راستای تغییرات مدیریتی در شهرستانهای حوزه انتخابیه خود چقدر اعمال نظر می کنید؟,
رشیدی با بیان اینکه از ابتدای ورود به این عرصه هم به همه مدیران و هم مسئولین گفته‌ام پا به پای ما حرکت کرده و کار کنند، عنوان کرد: هر کدام توانستند پا به پای ما بدوند و به مردم خدمت کنند ما در خدمتشان هستیم در غیر این صورت افرادی که دنبال کم کاری و سیاسی بازی و سیاست‌زدگی باشند  نمی‌پذیریم.
,
 
,
خیلی‌ها سیاست را با دروغ یکی می‌دانند
, خیلی‌ها سیاست را با دروغ یکی می‌دانند,
 
,
*یکی از مواردی که باعث شد در مجلس بُلد و پررنگ شوید، بحث اعتبارنامه تاجگردون بود و شفافیت رأی شما که سریع و صریح اعلام کردید، این اتفاق چه بازتابی برای شما به همراه داشت؟
,
 
,
رشیدی با تاکید بر اینکه  روز اول که وارد عرصه انتخابات شدم بر روی دو پارامتر تاکید ویژه داشتم،اظهار کرد: یکی شفافیت در تمام شئون و دوم صداقت، چون معتقدم این دو همانند گوهری هستند که در بین مسئولین ما گم شده و خیلی‌ها هم سیاست را با دروغ یکی می‌دانند و فکر می‌کنند هر چه دروغگوتر و کلاش تر باشند سیاستمدار ترند و من این اقدام را سیاست نمی دانم.
,
 
,
 او با بیان اینکه ما دو نوع سیاست داریم یکی سیاست علوی و یکی هم سیاست اُموی،اضافه کرد: متاسفانه آنچه بین جامعه ما و مسئولین و برخی از سیاستمداران جا افتاده سیاست اموی است اما غافل از این هستند که سیاست اموی خیلی زود گذر است و دنیا و آخرت افراد را به هم می‌ریزد.
,
 
,
این نماینده جوان در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شفافیت استناد کرد که فرموده اند:« شفافیت معجزه میکند» و سپس افزود: اگر ما دم از ولایت می زنیم و ادعای سرباز بودن داریم باید صحبت های فرمانده مان را دقیق حلاجی کنیم.
,
 
,
رشیدی همچنین عنوان کرد: حتی در ماجرای تاجگردون برخی به بنده گفتند سیاست نداری اگر داشتی از این قضیه در راستای منفعت اقتصادی حوزه انتخابیه ات  استفاده می‌کردی اما بنده اعتقاد دارم آنان فقط پوسته رویی را می بینند درصورتی که باید ریشه فساد را خشکاند که اقتصاد شکوفا شود و این حرکت را از مجلس آغاز کردیم و پس از موفقیت با افتخار سرمان را بالا گرفتیم.
,
 
,
افتتاح پایانه مسافربری شهرستان مرودشت تا دهه فجر امسال
, افتتاح پایانه مسافربری شهرستان مرودشت تا دهه فجر امسال,
 
,
نماینده مردم شهرستان های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در بخش دوم گفت‌وگوی خود با خبرنگار شیرازه پیرامون مشکلات و مسائل مربوط به سه حوزه انتخابیه خود صحبت کرد و به برخی سوالات که مطالبه مردم این سه شهرستان بود پاسخ گفت.
,
 
,
رشیدی در ابتدا در خصوص پایانه مسافربری شهرستان مرودشت که سال ها بلاتکلیف مانده همچنین نیاز ضروری این شهرستان به پایگاه انتقال خون و در ادامه حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش سالن سینما و آبرسانی به بعضی شهرها و روستاهای شهرستان مرودشت به ارائه توضیحاتی پرداخت و ابراز داشت:برخی از این موارد را بلافاصله پس از ورود به عرصه نمایندگی پیگیری کردم یکی از این موارد پایانه مسافربری است که از وقتی بنده آمده‌ام سه بازدید، ابتدا توسط دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس دوم توسط مهندس رضایی معاون عمرانی استاندار و سوم به اتفاق مسئولین شهرستان و فرماندار ترتیب داده و موضوع را بررسی کردیم.
,
 
,
وی افزود: در جلسه‌ای که با مدیریت سازمان برنامه ریزی و بودجه استان جناب نوروزی و فرمانداران سه شهرستان همچنین شهرداران برگزار شد، این موضوع عنوان و اعتبارات آن تأمین گردیده و قول جدی داده شد که پیگیر تکمیل این پایانه در شهرستان مرودشت باشند و طبق قول مساعد مسئولین در ایام دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
,
 
,
او  در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه این پایانه به نماد ناکارآمدی مسئولین شهر تبدیل شده بود، ادامه داد: در کنار پایانه مسافربری ایستگاه تاکسی سوار را به منظور رفته حال شهروندان برای منطقه پل خان راه اندازی خواهیم کرد.
,
 
,
رشیدی با اشاره به اینکه این شهرستان بعد از شیراز پرجمعیت ترین شهر استان به شمار می‌رود، در خصوص ضرورت یک پایگاه انتقال خون ثابت در مرودشت گفت: در این راستا نیز صحبت‌هایی با دکتر اکبرزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت انجام شده و مقرر گردید جلسه‌ای با حضور دکتر لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار و در رابطه با پایگاه انتقال خون تصمیم‌گیری شود.
,
 
,
وی افزود: از جایی که مرودشت یک شهر توریست پذیر است باید برخی امکانات را در اولویت قرار دارد چون لازمه شهر است و اگر اتفاقی رخ دهد بازتاب جهانی خواهد داشت پس پایگاه انتقال خون را به جد از وزارتخانه پیگیری خواهم کرد.
,
 
,
 رشیدی با بیان اینکه واقعاً در شأن شهرستان مرودشت نیست که فاقد نه تنها سینما بلکه یک مجتمع فرهنگی باشد، گفت: طی دو جلسه با شهردار مرودشت در رابطه با سینما نیز صحبت شده، شهرداری طرحی دارد و مکانی هم مشخص کرده و مقداری از بودجه آن هم تامین گردیده اما هنوز کامل نیست ما موضوع تاسیس یک مجتمع فرهنگی کامل در مرودشت را به صورت مستمر و جدی پیگیری خواهیم کرد.
,
 
,
هر مدیری که نتواند پا به پای ما در راستای حل مشکلات مردم گام بردارد از ادامه همکاری با او معذوریم
, هر مدیری که نتواند پا به پای ما در راستای حل مشکلات مردم گام بردارد از ادامه همکاری با او معذوریم,
 
,
وی در خصوص تغییر برخی مدیریت‌ها در شهرستان که خواست و مطالبه اصلی شهروندان است نیز ابراز کرد: چنانچه در ابتدای سخنانم نیز گفتم هر مدیری که نتواند پا به پای ما در شهرستان در راستای حل مشکلات مردم و اداره متبوع خود گام بردارد از ادامه همکاری او با مجموعه معذوریم چون مردم به ما رأی داده‌اند به نشانه تغییر، اگر به دنبال ادامه روند گذشته بودند که به نمایندگان ادوار قبل رأی می‌دادند.
,
 
,
 نماینده شهرستان‌های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس، در ادامه، به بحث آبرسانی به خانیمن، درودزن، کامفیروز و حتی شهر مرودشت اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات مردم در خصوص آب شرب در سه حوزه انتخابیه است و به نظر می‌رسد تا به امروز انگار مسئولین در این مورد کاری انجام نداده اند و این جای تاسف دارد که سال‌هاست در بازه زمانی تابستان مشکل آب وجود داشته و همواره هم یک علامت سوال ذهن مردم را درگیر کرده که چرا تا به امروز علی رغم پول‌های فراوانی که در ادوار گذشته بود و دولت‌های مختلف این مشکل همچنان پابرجا است و امروز سر باز کرده و در حوزه انتخابیه تبدیل به یک معضل شده است.
,
 
,
رشیدی همچنین، تاکید کرد: باید به این مشکل به صورت اضطراری رسیدگی کرده، نباید همانند یک مسکن به آن نگاه کرد بلکه می بایست به صورت ریشه‌ای مشکل آب را حل کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه وقتی آب از طریق خطوط انتقال با حجم زیاد از سد درودزن به شیراز انتقال داده می‌شود، پس باید برای مردم مرودشت هم امکان پذیر باشد، ابراز کرد:  عده ای عنوان می‌کنند شبکه آبرسانی مرودشت اشکال دارد و حال سوال اینجاست که چرا طی سال‌های گذشته اقدامی انجام نداده اند؟
,
 
,
او ادامه داد: چند برنامه در اولویت کار داریم که یکی از آنها اصلاح شبکه آبرسانی به مرودشت است چرا که بیش از ۳۰ درصد آبی که وارد شهر مرودشت می‌شود در شبکه از بین می‌رود که اگر همین اصلاح شود نیاز به هیچ چاه و آب اضافه ای نداریم و این مباحث در خصوص خانیمن و دیگر نقاط شهرستان نیز صدق می‌کند که به زودی شاهد مرتفع شدن آن خواهیم بود.
,
 
,
رشیدی به مشکل جاده ارسنجان هم اشاره کرد و گفت: این تذکر را در مجلس به وزیر راه دادم که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این جاده باشیم که تبدیل به یک آرزوی دیرینه برای مردم منطقه شده است.
,
وی در ادامه به پروژه آبرسانی از سد سیوند به ارسنجان و سعادت شهر هم اشاره کرد و افزود:فاز اول آن عملیاتی شده دو چاه در مدار قرار گرفته و به سعادت شهر می رسد و سپس در مخازن حدفاصل ارسنجان و سعادت شهر ذخیره شده و در اختیار مردم ارسنجان قرار می‌گیرد.
,
 
,
این نماینده جوان در پایان به مشکل پل ورودی پاسارگاد و مجتمع فرهنگی سعادت شهر نیز اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با آقای نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس برگزار شد مصوباتی برای دو پروژه گرفته شد و مقرر گردید افتتاح فاز اول مجتمع فرهنگی سعادت شهر انجام شود.
,

 

,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه