اخبار داغ

در گفت‌وگو با استاد حوزه و دانشگاه عنوان شد؛

ترویج ازدواج آسان؛ مهم‌ترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

ترویج ازدواج آسان؛ مهم‌ترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی
رحمت زمانی با بیان اینکه فرهنگ سازی امری مهم برای پرداختن به مسأله ازدواج جوانان است، افزود: باید آثار و برکات ازدواج به موقع و آسان در جامعه تبیین و به عوامل و نتایج ازدواج دیرهنگام و تاثیر مخرب آن بر جامعه پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اول ماه ذی‌الحجه سالروز پیوند آسمانی و فرخنده مولای متقیان حضرت علی(ع) و برترین بانوی عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) است، پیوندی که نمونه و همتایی ندارد و در تاریخ تکرار نمی‌شود.
 
ازدواج سنتی حسنه و ارزشمند بوده و لازمه ازدواج به موقع لازمه، توجه خانواده‌ها به جوانان و امر ازدواج، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان و پیروی از سیره بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) است.
 
 * تاثیر ازدواج به موقع در کاهش آسیب‌های اجتماعی
 
حجت‌السلام رحمت زمانی با اشاره به تاثیر و نقش‌آفرینی ازدواج به موقع جوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد تعهد و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی امروزه با ابزارهای مختلف در صدد به گمراهی کشاندن جوانان و رواج بی‌بند و باری وافزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند و یکی از این عوامل بالا رفتن سن ازدواج جوان، اعتیاد جوان و عدم تعهد نسبت به خانواده و افزایش مفاسد اخلاقی و اجتماعی است.
 
 وی با بیان اینکه فرهنگ سازی امری مهم برای پرداختن به مسأله ازدواج جوانان است، افزود: باید آثار و برکات ازدواج به موقع و آسان در جامعه تبیین و به عوامل و نتایج ازدواج دیرهنگام و تاثیر مخرب آن بر جامعه پرداخته شود.
 
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: منظور از رواج ازدواج آسان، عجله کردن در اصل ازدواج نیست، بلکه باید مراسم و تشریفات ازدواج آسان گرفته شود، توقع خانواده‌ها و جوانان پایین بیاید.
 
زمانی به نقش مسئولان اشاره و تاکید کرد: حمایت مسئولان برای رواج ازدواج آسان از نسل جوان و فراهم کردن  زمینه اشتغال و مسکن جوان که امروزه معضلی بزرگ در جامعه و پیش روی نسل جوان است حلقه مفقوده این ماجرا است.
 
وی با بیان اینکه جوانان در ازدواج باید انتخاب درست داشته باشند، افزود: انتخاب درست در تحکیم پایه زندگی نقش‌آفرین است، ازدواج باید بر مبنای شناخت اولیه و هم سطح بودن خانواده‌ها شکل بگیرد تا جلوی مشکلات و آسیب‌های پس از تشکیل خانواده گرفته شود.
 
*دین‌داری و ایمان اصلی‌ترین و مهم‌ترین ملاک که برای انتخاب همسر
 
این استاد حوزه و دانشگاه  تصریح کرد:اصلی‌ترین و مهم‌ترین معیار و ملاک که برای انتخاب همسر که در اسلام مطرح شده است، دین داری و ایمان است و این ملاک نسبت به بقیه معیارها از اولویت بسیار بالایی برخوردار است یعنی مهمترین معیار آن است که انسان با شخصی ازدواج کند که خدامحور و دیندار باشد.
 
زمانی افزود: یک ازدواج موفق برای آنکه به آن هدف نهایی یعنی آرامش در زندگی، برسد باید دارای ملاک‌ها و معیارهایی باشد که اگر آنها در انتخاب همسر و تشکیل یک زندگی رعایت شود، آرامش واقعی ایجاد می‌شود اما اگر رعایت نشود، آن نتیجه حاصل نمی‌شود.
 
وی در پایان تأخیر در ازدواج جوانان زمینه ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: خانواده نباید از حمایت جوان غافل شود، باید از سطح توقعات و هزینه‌های بالای مراسم ازدواج کاسته شود و با این امر در فرهنگ سازی ازدواج آسان بین خانواده‌ها و جامعه ایفای نقش شود.

به گزارش بلاغ، فشارهای اقتصادی، تحریم، گرانی کالا، هزینه‎های مراسم ازدواج، تهیه مسکن و ... موانع بی‎شماری است که بر سر راه زندگی‎های مشترک برای جوانان کشور قرار دارد اما فارغ از همه این گرانی‎ها تنها با یک توسل بسیاری از جوانان کشور به سمت ازدواج پیش می‎روند و با افسانه عشق و محبت در کنار یکدیگر این موانع را از سر راه خود بر می‎دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,  * تاثیر ازدواج به موقع در کاهش آسیب‌های اجتماعی,  * تاثیر ازدواج به موقع در کاهش آسیب‌های اجتماعی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *دین‌داری و ایمان اصلی‌ترین و مهم‌ترین ملاک که برای انتخاب همسر, *دین‌داری و ایمان اصلی‌ترین و مهم‌ترین ملاک که برای انتخاب همسر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه