اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

لرستان رتبه چهارم خودکشی کشور را دارد

لرستان رتبه چهارم خودکشی کشور را دارد
نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار خودکشی در استان لرستان بالاست و تقریباً رتبه چهارم کشور را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمدرضا نیکبخت عصر چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: آمار خودکشی در استان لرستان بالاست و تقریباً رتبه چهارم یا پنجم در کشور را دارد، اقدام به خودکشی در بانوان و خودکشی در آقایان بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در استان لرستان معمولاً خودکشی با سموم کشاورزی مثل قرص برنج یا قرص عدس در سن های مختلف انجام می شود که در این راستا شستشوی معده و حتی راهکارهای دیگر هم برای نجات این افراد جوابگو نیست.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به خودکشی از ارتفاع از بلندی اشاره و عنوان کرد: گاهی ما در جهان می بینیم که سقوط از ارتفاع یکی از راه‌های خودکشی است و معمولاً این نوع خودکشی موفق است و خودکشی عوامل متعددی از جمله بیکاری، اختلاف خانوادگی، کدورت، عصبانیت و مسائل مختلفی دارد.

,

وی بیان کرد: هرچند سن افراد بالاتر می‌رود اقدام به خودکشی کمتر می شود ولی در سن بالا خودکشی موفق بیشتر است، معمولا سن جوان بین ۱۵ تا ۲۰ سال است و خودکشی در افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر دارند، بیشتر است.

,

نیکبخت تصریح کرد: قبل از ورود کرونا به کشور شدت خودکشی بیشتر بود و در حال حاضر این آمار کاهش پیدا کرده است که در این راستا برای کاهش خودکشی با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی های لازم صورت گرفته که در این زمینه بهزیستی استان باید به صورت محرمانه و ماهیانه آمار اقدام به خودکشی را به ما اعلام کند.

,

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی برای مددجویان و خانواده های مددجویان از طرف بهزیستی برگزار شود، گفت: دستگاهی دیگری که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند نیروی انتظامی است که باید ارسال اطلاعات و آمار را به موقع اعلام کند و در این راستا جلسات پیشگیری از خودکشی را داریم که به صورت فصلی در بهداشت استان برگزار و انتظار می رود نیروی انتظامی استان در این طرح فعالانه شرکت کند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: برخورد جدی با عرضه کنندگان داروهای غیرقانونی توسط نیروی انتظامی صورت بگیرد که انشاالله شاهد کاهش آمار خودکشی در استان باشیم و آن را به صفر برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه