اخبار داغ

رییس میراث فرهنگی تربت حیدریه خبر داد؛

افزایش ۳ برابری دستگیری حفاران غیرمجاز در منطفه تربت حیدریه

افزایش ۳ برابری دستگیری حفاران غیرمجاز در منطفه تربت حیدریه
علی محمدی گفت: دستگیری و ضبط ابزارآلات حفاران غیرمجاز در شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ برابر افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: از ابتدای امسال نیروهای یگان حفاطت این اداره با همکاری نیروهای اطلاعاتی و انتظامی شهرستان، تعداد ۱۲ نفر از حفاران و تخریب کنندگان آثار تاریخی را در حال حفاری و شبانه دستگیر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: از این حفاران علاوه بر ابزارآلات حفاری، سه دستگاه فلزیاب نیز کشف و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

,

رییس میراث فرهنگی تربت حبدریه در بخش دیگری گفت: با فعال شدن انجمن‌های میراث فرهنگی، توجه به لزوم حفظ میراث فرهنگی موجب شده تا شهروندان خود را برای صیانت و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریک و دخیل بدانند.

,

محمدی گزارش‌های مردمی انجام شده را حاکی از حساس شدن بیش از حد مردم نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود دانست و افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری و کاوش به قصد بدست‌آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط ‌اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

,

شهرستانهای تربت حیدریه و زاوه دارای ۴۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده است که تعداد ۷۵ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه