اخبار داغ

واکنش نماینده تبریز به صحبت‌های رئیس‌جمهور در هیئت دولت؛

سخنان روحانی آغاز تنش دولت با مجلس یازدهم است

سخنان روحانی آغاز تنش دولت با مجلس یازدهم است
بیگی گفت: وزارت بازرگانی هنوز وجود خارجی ندارد بنابراین سخنان رئیس‌جمهور آغاز تنش دولت با مجلس یاردهم را ندا می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان رئیس جمهور مبنی بر معرفی دو وزیر به مجلس به خبرنگار آناج گفت: وزارت بازرگانی هنوز وجود خارجی ندارد بنابراین این سخنان روحانی آغاز تنش دولت با مجلس یازدهم را ندا می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آناج,

وی با بیان اینکه، تشکیل وزارت بازرگانی خلاف قانون است خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم به هیچ وجه زیر بار این موضوع نخواهد رفت و به گمانم مووضع تشکیل وزارت بازرگانی منتفی است. تضاد منافع دولت باعث شد تشکیل وزارت بازرگانی را در مجلس دهم   پیگیری کنند ولی نتوانستند در دوره گذشته به نتیجه دلخواه خود برسند.

,

بیگی هدف از تشکیل وزارت بازرگانی را تامین منافع دولتمردان دانست و افزود: بالاخره اعضای دولت به نحوی چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با تشکیل وزارت بازرگانی به منافعی می‌رسند به همین خاطر است که دولت فشار مضاعفی را برای تشکیل وزارت بازرگانی وارد می‌کند اما در واقع این مجلس زیر بار تشکیل وزارت بازرگانی مورد نظر دولت نخواهد رفت.

,

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به تحولات صورت گرفته در مجلس خاطرنشان کرد:  تحولات اساسی در رویکرد مجلس اتفاق افتاده که یکی از آن‌ها تغییر رویکرد دیوان محاسبات بود. شاهد بودیم که دیوان محاسبات در ارتباط با حقوق‌های نجومی به صورت منفعلانه عمل کرد  مصوبات این دیوان بدون ضمانت‌های اجرایی بود و در نهایت نتوانست کارکرد اصلی خود را به نمایش بگذارد.

,

نماینده مردم تبریز گفت: در موضوع خصوصی‌سازی دیوان محاسبات به مانند«نوشدارویی بعد از مرگ سهراب» ظاهر شد بیش از 2 سال است این موضوعات گفته می‌شود ولی دیوان  الان به این نتیجه رسیده است که تخلفاتی در ارتباط با خصوصی‌سازی اتفاق افتاده است. خوشبختانه فردی جوان و پرانرژی در راس این دیوان قرا گرفت که می‌تواند در کنار مجلس انقلابی با بسیاری از مفاسد و رانت‌ها مبارزه کند.

,

گفتنی است؛ رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت عصر دیروز (چهارشنبه) گفت: در جلسه قبلی ستاد اقتصادی به وزارت صمت گفتم و امروز هم تاکید کردم؛ وزارت صمت، وزارت بازرگانی که الان فعلا با صمت یکی است و امیدواریم مجلس بتواند اقدام قانونی خود را انجام دهد؛ البته مجلس دو وزارتخانه را تصویب کرده، یعنی وزارت بازرگانی را از وزارت صنعت جدا کرده است؛ مجلس دهم این کار را در اواخر دوره خود انجام داده و این به شورای نگهبان رفته است.

,

وی افزود: یکی دو تا ابهام بوده که مجلس باید ابهام را رفع کند؛ بنابراین از نظر ما اینکه دو وزیر باید معرفی شود قانون است؛ مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان هم تایید کرده است؛ حالا یک جمله است که می‌خواهند این جمله را حذف یا اصلاح کنند، دیگر این مساله داخلی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است.

,

رئیس جمهور اضافه کرد: ان شاءالله هر زمانی که مجلس شورای اسلامی این ایراد شورای نگهبان را رفع و این قانون را به ما ابلاغ کند، دو وزیر را به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کنیم. این کار بسیار مهمی است که باید انجام بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه