اخبار داغ

گزارشی از مخالفت کسبه شهر یکه سعود با ایجاد بازارچه محلی؛

نانی که با ایجاد بازارچه آجر می شود

نانی که با ایجاد بازارچه آجر می شود
تصمیم ایجاد بازارچه محلی در شهر تازه تاسیس یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان این روزها با مخالفت کاسبان محلی مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، در حالی که تمام امید کاسبان منطقه ترکمن نشین جرگلان به خرید های اهالی در آستانه عید قربان به عنوان بزرگترین عید مردم منطقه است شهرداری یکه سعود از توابع جرگلان این روزها در اقدامی غیرمنتظره تصمیم به برپایی بازارچه محلی در این شهر تازه تاسیس کرده که با مخالفت کاسبان روبرو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,


روز گذشته کسبه شهر یکه سعود در منطقه جرگلان شهرستان رازوجرگلان در زمان بازدید فرماندار و بخشدار از محل برپایی بازارچه محلی یکه سعود،اعتراض خود را با ایجاد بازارچه اعلام کردند و خواستار برپانشدن آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و از رونق افتادن کاسبیشان در آستانه عید قربان شدند.

,
,


ایجاد بازارچه باعث افزایش شیوع کرونا می شود
در این باره روزبه یکی از کاسبان حسن آباد در شهر یکه سعود گفت : اگر این بازارچه در این روزهای کرونایی ایجاد شود قطعا باعث شیوع ویروس کرونا خواهد شد کافی است فقط پنج نفر که این ویروس را دارند در این بازارچه حضور یابند تا اکثریت را دچار بیماری کنند.

,
, ایجاد بازارچه باعث افزایش شیوع کرونا می شود, ایجاد بازارچه باعث افزایش شیوع کرونا می شود,
,

وی ادامه داد:  در این بازارچه محلی علاوه بر کاسبان بومی جرگلان از شهرهای دیگر نیز کسبه دعوت خواهند شد و قطعا این در افزایش شیوع ویروس کرونا در منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

,

این کاسب جرگلانی با ابراز نگرانی از ایجاد این بازارچه افزود: افزایش کرونا در منطقه با تعطیلی کسب و کار ما همراه خواهد بود و در این شرایط تامین هزینه های زندگی کار سختی خواهد بود.

,

 

,

کسادی بازار کاسبان بومی

, کسادی بازار کاسبان بومی, کسادی بازار کاسبان بومی,

پچواک یکی دیگر از کاسبان جرگلانی نیز در این باره گفت : برگزاری این بازارچه ضمن اینکه باعث شیوع کرونا ممکن است شود  همچنین باعث از رونق افتادن کاسبی کاسبان بومی نیز می شود چرا که می خواهند از شهرهای دیگر نیز کاسب دعوت کنند و غرفه در اختیار آنها نیز بگذارند .

,

وی با بیان اینکه تمام امید کاسبان جرگلانی بعد از یک سال به ایام عید قربان است، گفت: با توجه به اینکه عید قربان، بزرگترین عید اهالی جرگلان که اهل سنت هستند، می باشدو مردم خرید های زیادی در این ایام انجام می دههند اگر بازارچه ای در منطقه برگزار شود ، نان کاسبان محلی را آجر خواهد کرد.

,

این کاسب بومی جرگلان ادامه داد : جرگلان منطقه ای محروم و مرزی است که برخی جوانان با برگشتن از تهران و غربت نشینی حال در جرگلان با ایجاد کار و کاسبی  دنبال یک لقمه نان هستند ولی با این برنامه ای که مسئولان ریخته اند مشخص نیست تکلبف این افراد چه شود.

,

 

,

هدف از ایجاد  بازارچه در جرگلان کمک به عموم مردم است

, هدف از ایجاد  بازارچه در جرگلان کمک به عموم مردم است, هدف از ایجاد  بازارچه در جرگلان کمک به عموم مردم است,

سرپرست شهرداری یکه سعود در گفتگو با عصر اترک اظهار کرد : مقرر شده بازارچه محلی در آستانه عید قربان در 60 غرفه در زمینی یک هکتاری در شهر یکه سعود برگزار شود.

رشید نوروزی، سرپرست شهرداری یکه سعود اظهارداشت: عید قربان، بزرگترین عید ترکمن ها است که در آستانه این عید اهالی منطقه با شور و شوق به خرید اقلام مورد نیاز برای برگزاری عید می پردازند  اما متاسفانه تورم و گرانی ها این شور و شوق را کم کرده است و برگزاری این بازارچه محلی ایجاد رقابت بین بازاریان و کسبه و پایین آمدن قیمت اجناس است.

,
,
,

وی با بیان اینکه اعتراض کاسبان بومی به ایجاد چنین بازارچه ای طبیعی است، افزود: اگر رقابت صورت بگیرد در کاهش قیمت ها تاثیرگذار خواهد بود و به نفع مردم است.

,

شهردار یکه سعود با اعلام اینکه این بازارچه محلی، اولین بازارچه رسمی بعد از اتقا یکه سعود به شهر است، گفت: هدف از برگزاری این بازارچه علاوه بر تاثیر در قیمت ها، فرهنگ سازی برای برگزاری بازارچه های هفتگی است که در هفته یا ماه های بعد ایجاد خواهیم کرد .

,

نوروزی تصریح کرد: این بازارچه در 60 غرفه برگزار می شود و چنانچه کاسبان محلی از آن استقبال کنند دیگر نیازی به حضور کاسبان شهرهای دیگر نیست .

,

 سرپرست شهرداری یکه سعود اظهار کرد : مجوز های لازم جهت ایجاد بازارچه از شورای ترافیک و فرمانداری گرفته شده است.

,

وی همچنین در خصوص نگرانی مردم و کسبه در خصوص شیوع کرونا نیز اظهارداشت: ستاد مقابله با ویروس کرونا در هر لحظه ای تشخیص دهد که برپایی بازارچه محلی باعث افزایش شیوع کرونا شده و سلامت مردم را به خطر می اندازد فوری تعطیل خواهد شد .

,

نوروزی خاطرنشان کرد: بازارچه محلی یکه سعود از ۵ مرداد شروع به کار خواهد کرد و تا ۹ روز ادامه خواهد داشت .

,

گفتنی است شهر یکه سعود در بخش جرگلان دارای پنج هزار نفر جمعیت است که سال گذشته به شهر ارتقا یافت.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه