اخبار داغ

گزارش جدید از چرایی جنگ سه روزه در قره‌باغ؛

افشای اطلاعات باکو توسط اسرائیل/ همکاری ترکیه با کردها در آذربایجان

افشای اطلاعات باکو توسط اسرائیل/ همکاری ترکیه با کردها در آذربایجان
سازمان اطلاعات ترکیه، یک واحد نیروی ویژه از هیات تحریر الشام وابسته به القاعده را گرد آورده تا در آذربایجان مستقر کند. گفته می شود این واحد 300نفری عملیات ویژه نیروهای مرزی را در مرز ارمنستان رهبری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تنش مرزی اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر خلاف درگیری‌های گذشته، این بار نه در قره‌باغ، بلکه در خارج از منطقه‌ی تووز روی داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

برخی از کارشناسان، یکی از دلایل اصلی این تنش‌ها را تحرکات اسرائیلی‌ها در سطح منطقه قفقاز عنوان کرده‌اند. چرا که تقریبا در یکی، دو ماه اخیر، اخبار و اطلاعاتی در رسانه‌های منطقه منتشر شد مبنی بر اینکه اسرائیلی‌ها، اطلاعات نظامی جمهوری آذربایجان را به ارمنی‌ها داده و طی یک معامله، ارمنستان نیز افتتاح سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را اعلام کرده است.

,

واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی به دنبال این هدف بود که یک امتیازی به طرف ارمنی بدهد تا آنها سفارت خود را در سرزمین‌های اشغالی افتتاح کنند. ارمنی‌ها قرار بود در اوایل فروردین ماه امسال این کار را انجام دهند اما به دلیل اعتراضاتی که صورت گرفت، عملا این مسئله را به تعویق انداخت و تا به امروز سفارت خود را افتتاح نکرده است. شاید اسرائیلی‌ها تمایل داشتند که با دادن چنین امتیازی، یعنی لو دادن اطلاعات نظامی آذربایجان، طرف ارمنی را ترغیب کنند تا به سرعت، سفارت خود را در سرزمین‌های اشغالی افتتاح کند.

,

اعزام گروه های مسلح غیر بومی به مناطق درگیری آذربایجان و ارمنستان هم خبری بود که روز گذشته توسط یک رسانه‌ی سوری اعلام شده است. رادیو شام اف ام در گزارشی عنوان کرده که ترکیه شبه نظامیان سوری را به خدمت می گیرد تا به عنوان مزدور برای نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان علیه ارتش ارمنستان بجنگند.

,

بر این اساس، سازمان اطلاعات ترکیه، یک واحد نیروی ویژه از هیات تحریر الشام وابسته به القاعده را گرد آورده تا در آذربایجان مستقر کند. گفته می‌شود این واحد 300 نفری عملیات ویژه نیروهای مرزی را در مرز ارمنستان رهبری می‌کند.

,

نیروهای ترکیه یک مرکز جذب نیرو برای این منظور را در شهر اشغالی عفرین در شمال حلب افتتاح کرده و گفته می شود آنکارا حقوق بالایی به این شبه نظامیان پرداخت خواهد کرد.

,

این رادیو به نقل از منابع محلی خود مدعی است، ترکیه می‌خواهد ستیزه جویان وفادار به خود را به آذربایجان منتقل کند تا در ازای یک قرارداد شش ماهه قابل تمدید با حقوق ماهانه ۲۵۰۰ دلار، با ارتش ارمنستان وارد نبرد شوند.

,

این تجربه‌ی ترکیه پیش تر در لیبی نیز تکرار شده است. چندی پیش دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مرکز وابسته به معارضان ضد دولت سوریه) گفته بود، ترکیه ۱۵ هزار و ۸۰۰ مزدور سوری را برای جنگ در کنار دولت وفاق ملی لیبی به این کشور اعزام کرده است.

,

این رفتارها نشان می دهد آتش زیر خاکستر قره‌باغ،خیال خاموش شدن ندارد و در این میان دولت جمهوری آذربایجان باید بپذیرد که تنها راه نجات کشورش از زیر اشغال، تکیه بر نیروی جوانانی است که برای رفع اشغالگری اعلام آمادگی کرده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه