اخبار داغ

در گفت‌وگو با علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

لبخند رضایت مردم از خدمات ارزنده سپاه در ریشه کنی کرونا/ عملکرد سبز پوشان انقلاب در رزمایش کمک مومنانه بی نظیر بود

لبخند رضایت مردم از خدمات ارزنده سپاه در ریشه کنی کرونا/ عملکرد سبز پوشان انقلاب در رزمایش کمک مومنانه بی نظیر بود
شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان گفتند: عملکرد سبز پوشان انقلاب در رزمایش کمک مومنانه بی نظیر بود و توانست لبخند رضایت مردم را در پی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، نگاه به رنگ لباسشان که می‌کنی، حکایت از حفاظت امنیت است اما نگاه به خدمات و کارنامه درخشانشان که می‌کنی هر نوع خدمتی را از از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تا محرومیت زدایی و آبادانی و اشتغالزایی  انجام می‌دهند خدماتی که کام مردم را شیرین، دلشان را قرص، سقف خانه‌شان را محکم و امیدشان را در نقاط مرزی صد برابر می‌کند.

وقتی هدف خدمت به مردم به‌ویژه مناطق محروم باشد زمان و مکان برایشان تفاوتی ندارد شوق خدمت را دو چندان می‌کنند.

در ماه های اخیر هم یک ندا از سوی رهبر معظم انقلاب کافی بود تا عزمشان رو چندبرابر کنند و با لبیک به ندای حق برای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا وارد میدان مبارزه شوند.

پس از اقدامات بی نظیر در حوزه ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان ها، تولید و توزیع مواد ضد عفونی، ماسک و دستکش یا شناسایی و غربالگری بیماران و ویزیت رایگان آنها، در آستانه ماه مبارک رمضان برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر به رزمایش کمک مومنانه روی آوردند و با تداوم آن تاکنون با اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی مرهمی بر دل نیازمندان شدند.

عملکرد سپاه در رزمایش کمک مومنانه عالی بود

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کمک به مستمندان و نیازمندان از توصیه‌های موکد قرآن و اسلام است، گفت: از آغازین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد حضور فعال نیروهای بسیج و سپاه در میدان مبارزه با این بیماری بودیم به نحوی که از هیچ کمکی چشم پوشی نکرده و هر آنچه در توان داشتند از ضدعفونی معابر و ادارات تا توزیع ماسک و دستکش و... را در این راه بکار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش کمک مومنانه پس از سخنان رهبر معظم انقلاب نشان دهنده همدلی مردم ایران بود، گفت: با شیوع این بیماری و تعطیلی بسیاری از کسبه که بیکاری جمعیت زیادی را در پی داشت توزیع بسته های معیشتی توسط سپاه و بسیج، خیرین و سازمان های مردم نهاد روزنه ای از امید در دل شهروندان به ویژه آسیب دیدگان از این بیماری ایجاد کرد.

امام جمعه اهل سنت سرباز با بیان اینکه کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا در این رزمایش توسط سپاه و بسیج، برگ زرینی دیگر در کارنامه درخشان این نهاد مردمی ثبت کرد، افزود: آمریکا این جنایتکار بزرگ با ناتوانی در کنترل بیماری کرونا و اعتراضات اخیر در این کشور در حال فروپاشی است اعتراضات مردم، افزایش بالای آمار مبتلایان و فوت شدگان بر اثر این بیماری، تبعیض های نژادی و خشونت هایی که روزانه از آنها به گوش می رسد همه گویای از بین رفتن نمادهای قدرت آمریکا است.

وی ادامه داد: کمک های مومنانه ای که در این مدت صورت گرفت سبب رضایت مردم و حک لبخند بر لبان نیازمندان شد، در این راستا عملکرد سپاه و بسیج عالی بود.
رسولی زاده خاطر نشان کرد: ویزیت رایگان مردم و غربالگری آنان در برخی از نقاط استان به ویژه روستاها توسط بسیج که دوشادوش کادر درمان فعالیت می کنند گام موثری در جلوگیری از این ویروس منحوس به شمار می رود که جای تقدیر و تشکر دارد.

اقدامات امیدآفرین سپاه و بسیج در کمک به آسیب دیدگان کرونا

مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به کمک های سپاه و بسیج به مردم بی بضاعت در شهرستان دلگان و جنوب سیستان و بلوچستان، بیان کرد: اقدامات سپاه پاسداران در کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا امید آفرین و مثبت بوده است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان افزود: از سوی سپاه پاسداران و نیروهای جهادی در مراحل اول و دوم رزمایش کمک مومنانه، به اقشار مستضعف و بی بضاعت در این منطقه کمک های زیادی شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام سپاه پاسداران در رزمایش کمک های مومنانه موثر بود، تصریح کرد: به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب در سراسر کشور اقدامی تحت عنوان رزمایش همدلی و کمک مومنانه شکل گیری شد که تعالی فرهنگ غنی اسلامی ما را به همگان نشان داد‌.

مقدسیان تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی که به دست آوردن معیشت برای مردم دشوار است، کمک کردن به افراد مستضعف و نیازمند در واقع عمل‌کردن به سنت پیامبر گرامی اسلام است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان ادامه داد: در مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک های مومنانه مثل مراحل قبل به مستمندان و نیازمندان کمک کنند تا مشکلات فقرا برطرف و فاصله های طبقاتی در جامعه ما کاهش یابد.

وی عنوان کرد:‌پیامبر گرامی اسلام در خصوص کمک به نیازمندان و مستضعفان فرموده اند: «هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند خداوند متعال به تعداد آنان، خدمتگزارانی را در بهشت به او عطا خواهد کرد.»

مقدسیان خاطرنشان کرد: همچنین خداوند متعال در آیه ۲۶۱ سوره بقره خطاب به نیکوکاران و افراد خیر فرموده اند: «کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست.»

کمک های مومنانه ابزاری موثر برای گذر از گردنه کرونا

خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: بهترین انسان کسی است که به همنوع خود منفعت برساند‌. خداوند متعال در آیات و روایات فراوانی به کمک های بشر دوستانه به همنوعان، انفاق تاکید کرده است.

وی افزود: کمک به انسان مسافر، بی بضاعت، وام دار، قرض دار وظیفه هر انسانی است حال آن فرد کافر یا مسلمان باشد.

امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: با شیوع موج دوم کرونا و افزایش بیماران مبتلا به این بیماری مقام معظم رهبری تاکید مجدد به کمک های مومنانه و مواسات در این ایام دارند که هر شخصی توان فکری و مالی دارد به نیازمندان و فقرا کمک و یاری برساند.

وی اضافه کرد: تمام ارگان ها دولتی باید در زمینه کمک مومنانه پای کار بیایند. گاهی در شهرستان ایرانشهر افرادی پیدا می شوند که نان شب خود را ندارند؛ در همین راستا نهادهای مردم نهاد با استفاده از ظرفیت های ثروتمند و شناسایی افراد بی بضاعت اقدام به تامین مواد غذایی و مواد بهداشتی، ضدعفونی کننده برای خانواده های این اشخاص کنند.

رسولی زاده عنوان کرد: موسسات خیریه، بسیج، هلال احمر، کمیته امداد از جمله مکان هایی می باشند که نیازمندان مراجعه می کنند. یکی از وظایف مهم سپاه در این برهه زمانی و شیوع بیماری کرونا کمک و امداد رسانی به مردم بی بضاعت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ایرانشهر افرادی هستند که حتی پول تهیه ماسک خود را ندارند و شاید مبتلا به کرونا باشند؛ اما برای تهیه مایحتاج ضروری خانواده خود مجبورند برای کار در اجتماع بدون ماسک حضور یابند و با این کار بسیاری از افراد سالم را آلوده به این بیماری کنند. پس یکی از وظایف مهم ما و ارگان های مردم نهاد، خیرین در راستا کمک مومنانه این می باشد  که به تهیه مواد غذایی، بسته های بهداشتی و ضدعفونی برای این اشخاص شناسایی شده اقدام کنیم.

این خطیب جمعه خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر دولت آن کشور خصوصا افراد مبتلا به کرونا را مورد حمایت قرار می دهند به نحوی که فرد مریض با قرنطینه قرار دادن خود دیگر نگران تامین مایحتاج ضروری برای فرزندان خود نیست و من در این جا از دولتمردان و کسانی که به گونه ای دست در این کار دارند می خواهم این گونه اشخاص را حتما مورد حمایت قرار دهند.
 
کارنامه سپاه در اجرای رزمایش کمک مومنانه درخشان است

مولوی عبدالخالق حسین زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: سپاه پاسداران در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه اولین ارگانی بود که وارد میدان شد و در این راستا کمک های قابل توجه ای انجام داده است.

وی افزود: کارنامه سپاه و بسیج در کمک به اقشار کم درآمد و آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در شهرستان مهرستان درخشان است و نمره کامل را کسب کرده است.

امام جمعه شهرستان مهرستان خاطر نشان کرد: اهدای بسته های معیشتی میان نیازمندان و مستضعفان و همچنین گند زدایی معابر و اماکن سطح شهر و تولید و توزیع ماسک به صورت رایگان میان شهروندان از جمله اقدامات سپاه در راستای اجرای کمک مومنانه در مهرستان بوده است.

مولوی حسین زهی تصریح کرد: گرچه خدمات فراوانی انجام شد اما امید است که سپاه در راستای اشتغال و درآمد زایی همچنان که در گذشته گام های موثری برداشته است، این بار نیز مثمر ثمر واقع شود.

وی گفت: رزمایش کمک مومنانه در کنار خدمات کادر درمان، همدلی، تعاون و تعامل را دوچندان کرد چرا که در این رزمایش خیرین نوع دوست نیز در کنار نهاد هایی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را داشتند، قرار گرفته و دستگیر مستمندان شدند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در پایان اذعان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا که بسیاری از کسب و کار تعطیل شده اما بسیجیان جهادگر و سبزپوشان سپاه انقلاب اسلامی در مهرستان  کار ساخت و ساز 41 باب منزل مسکونی را به پایان رساند و تحویل محرومین این خطه از کشور کرد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, عملکرد سپاه در رزمایش کمک مومنانه عالی بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اقدامات امیدآفرین سپاه و بسیج در کمک به آسیب دیدگان کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کمک های مومنانه ابزاری موثر برای گذر از گردنه کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کارنامه سپاه در اجرای رزمایش کمک مومنانه درخشان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه