اخبار داغ

وحدت شیعه و اهل سنت هرمزگان در دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع):

اهل بیت(ع) وجه مشترک همه مذاهب اسلامی هستند

اهل بیت(ع) وجه مشترک همه مذاهب اسلامی هستند
حجت الاسلام احمدرضا باوقار رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان گفت: معارف اهل بیت پیامبر(ع) تنها مختص شیعه نیست بلکه شیعه و اهل سنت و بالاتر از آن بشریت باید از این معارف الهی بهره مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز، حجت الاسلام احمدرضا باوقار رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهار کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) یکی از شاهکارهای بخش فرهنگی و دینی استان هرمزگان و کشور است و در استان هرمزگان با تلفیقی از شیعه و اهل سنت می طلبد که حضور اهل سنت در این کنگره به صورت جدی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان افزود: طی ۹ دوره گذشته حضور علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) چشمگیر بوده که نمادی از تعامل و موجب وحدت و تالیف قلوب نیز شده است، اهل بیت(ع) وجه مشترک همه مذاهب اسلامی هستند.

,

باوقار ادامه داد: باتوجه به پتانسیل و ظرفیت های فراوان این رخداد مهم کنگره بین المللی امام سجاد(ع) این ظرفیت را دارد که تعاملات علمی را بیش از پیش گسترش دهد، معارف اهل بیت پیامبر(ع) تنها مختص شیعه نیست بلکه شیعه و اهل سنت و بالاتر از آن بشریت باید از این معارف الهی بهره مند شوند.

,

وی با اشاره به ارائه مقاله و شعرخوانی علمای اهل سنت در برنامه های مختلف داخلی و خارجی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) طی ۹ سال گذشته تصریح کرد: این گونه دستاوردهای ارزشمند باید تبدیل به آثار فاخر شود ودر بین جامعه و فضای مجازی نشر پیدا کند تا همگان اعم ازشیعه و اهل سنت از معارف غنی امام سجاد(ع) بهره مند شوند.

,

راه اندازی استودیو «طه» در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در بندرعباس

, راه اندازی استودیو «طه» در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در بندرعباس, راه اندازی استودیو «طه» در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در بندرعباس,

باوقار خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) استودیو دفتر نمایندگی اهل سنت در بندرعباس نیزراه اندازی می شود که در آن برنامه هایی با حضور علمای شیعه و اهل سنت پیرامون شخصیت امام سجاد(ع) ساخته خواهد شد و در قالب وبینار از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود.

,

وی با بیان اینکه هر چه آثار اهل بیت(ع) را در قالب های بهتری نشر دهیم اثر گذاری آن نیز بیشتر خواهد شد، ادامه داد: دفتر امور اهل سنت با تمام امکانات و ظرفیت های خود در راستای برگزاری مطلوب کنگره دهم، در کنار عوامل برگزاری است و سعی خواهیم کرد آثار و سخنرانی های علمای اهل سنت در سطح کشور را جهت نشر و استفاده در کنگره دهم آماده کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه