اخبار داغ

معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر:

سازمان بسیج با آغوش باز ماموریت مبارزه با مواد مخدر را پذیرفت/ تاسیس۱۰ اردوگاه کرامت در سطح کشور

سازمان بسیج با آغوش باز ماموریت مبارزه با مواد مخدر را پذیرفت/ تاسیس۱۰ اردوگاه کرامت در سطح کشور
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر گفت: سازمان بسیج با آغوش باز ماموریت مبارزه با مواد مخدر را پذیرفت و برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ۱۰ اردوگاه کرامت در سطح کشور راه‌اندازی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ ناصر اصلانی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح اردوگاه صیانت کرامت استان اصفهان شهرستان مبارکه اظهار کرد: مواد مخدر، جنگ خاموش است که نه تنها هزینه مادی دارد، بلکه هزینه‌ های معنوی بسیار همچون شهادت بیش از چهار هزار نفر از بهترین جوانان کشور را به همراه داشته است‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر گفت: میزان تولید ماده مخدر در کشور افغانستان در سال ۲۰۰۰ حدود ۲۰۰ تن بود که پس از حضور آمریکایی ‌ها در سال‌ های اخیر به مرز ۱۰ هزار تن رسیده است.
,
 
,
وی افزود: تمام کشورها برای کاهش آسیب های مواد مخدر برنامه ‌های متعدد مختلفی دارند، ستاد مبارزه با مواد مخدر با ۱۴ سازمان و وزارتخانه عضو، برنامه ‌هایی را تدارک دیده است.
,
 
,
اصلانی با توضیح اینکه پنج آسیب اجتماعی مهم در کل کشور شناسایی شده که یکی از آنها مواد مخدر است، بیان کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر با توجه به این آسیب مه تفاهمنامه‌ای با بسیج مستضعفین منعقد کرده است.
,
 
,
وی اضافه کرد: سازمان بسیج با آغوش باز ماموریت مبارزه با مواد مخدر را پذیرفت تا در برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ۱۰ اردوگاه کرامت در سطح کشور راه‌اندازی کرده است.
,
 
,
معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه به مواد مخدر خاطر نشان کرد: امروز پنجمین اردوگاه کرامت در استان اصفهان افتتاح شد و دو مرکز دیگر در آینده در استان ‌های خوزستان و همدان راه‌اندازی می شود.
,
 
,
اصلانی با بیان اینکه سه مرکز دیگر در خراسان رضوی، مازندران و البرز در مرحله های ساخت قرار دارد، تصریح کرد: با زیرساخت‌ های ایجاد شده، در جمع ‌آوری معتادان و بحث بهداشت و درمان هیچ کجا کمبود جا و مکان نداریم اما کرونا روند اجرایی این مراکز را کند کرد.
,
 
,
وی گفت: اردوگاه‌ های کرامت مانند مراکز ماده ۱۶ نیست که تنها به سم زدایی بسنده کنند و شناسایی، جمع آوری، نگهداری، درمان و صیانت را به عنوان چرخه کامل بازگشت معتاد به زندگی عادی در دستور کار خود دارد.
,
 
,
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه به مواد مخدر افزود: اقدامات ارزشمندی در حوزه پیشگیری و مقابله در اصفهان انجام شده است که این استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد موفق بوده است.
,
 
,
وی بیان کرد: نرخ شیوع مواد مخدر در رده سنی عمومی در استان اصفهان ۲/۴۲ و در کشور ۵/۴ درصد است.
,
 
,
اصلانی اضافه کرد: اصفهان در حوزه‌ های مختلف دانشجویی، دانش‌ آموزی و کارگری و ... جایگاهی مناسب‌ تری در مقایسه با وضعیت کشور دارد که نشان از هماهنگی خوب در سطح استان است.
,
 
,
وی با توضیح اینکه نرخ تمایل به مشارکت فعال در مقابله با مواد مخدر در استان اصفهان ۶۶/۲۱ درصد است، خاطر نشان کرد: میانگین این نرخ تمایل در کشور ۶۶/۱۵ درصد است؛ میزان کشف و ضبط مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری در اصفهان ۱۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه