اخبار داغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

ثبت ۱۱ فوتی کرونا طی یک روز در خراسان شمالی

ثبت ۱۱ فوتی کرونا طی یک روز در خراسان شمالی
سید احمد هاشمی با بیان اینکه قبل از تیرماه میانگین تعداد فوتی ها در روز بین یک تا دو نفر بود، گفت: متاسفانه در تیرماه تعداد فوتی ها در روز بین سه تا ۶ نفر رسیده و طی هفته گذشته در یک روز تعداد ۱۱ فوتی ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان شمالی اظهار داشت: طی هفته های گذشته روند ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی در استان خراسان شمالی روند افزایشی پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک, عصراترک, ، سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان شمالی اظهار داشت: طی هفته های گذشته روند ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی در استان خراسان شمالی روند افزایشی پیدا کرده است.,

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در جمع چهار استان نخست کشور در بروز بیماری است، گفت: در حال حاضر ۲۲۹ بیمار در استان بستری هستند و خراسان شمالی در فرآیند بستری در گروه استان های اول در کشور است.

,

هاشمی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان شمالی تاکنون  ۲۳۹ مورد فوت ثبت‌شده و با روند رو به رشد افزایش ابتلا در استان در حال حرکت به سمت استان شیوع قرمز از هشدار قرار گرفته است.

,

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین مانه و سملقان در وضعیت قرمز، فاروج، جاجرم، گرمه  نارنجی و راز وجرگلان در وضعیت زرد قرار دارند.

,

این مقام مسئول همچنین گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون میانگین سنی ابتلا به کرونا در استان خراسان شمالی به ۵۸ سال رسیده است.

,

هاشمی یادآور شد: لازم به توجه است که قبل از تیرماه میانگین تعداد فوتی ها در روز بین یک تا دو نفر بود اما متاسفانه در تیرماه تعداد فوتی ها در روز بین سه تا ۶ نفر رسیده است و طی هفته گذشته در یک روز تعداد ۱۱ فوتی ثبت شد.

,

وی در انتها با اشاره به اینکه ۷۳ درصد فوتی های استان  در رده سنی بالای ۶۰ سال بوده اند ، گفت:  ۵۵ درصد از این تعداد دارای بیماری های زمینه ای بوده اند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه