اخبار داغ

رئیس صلیب سرخ هشدار داد؛

موج جدید مهاجرت به دلیل گرسنگی و درخواست واکسن کرونا

موج جدید مهاجرت به دلیل گرسنگی و درخواست واکسن کرونا
رئیس صلیب سرخ گفت: هنگامی که مرزها گشوده شوند، تعداد زیادی از افراد برای فرار از فقر ناشی از کووید19 به ثروتمندترین کشورها راه می یابند. این مهاجران در جستجوی واکسن خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ پس از کووید19، گرسنگی و درخواست واکسن می تواند موج جدیدی از مهاجرت را در جهان ایجاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, کووید19,

رئیس صلیب سرخ گفت: "هنگامی که مرزها گشوده شوند، تعداد زیادی از افراد برای فرار از فقر ناشی از کووید19 به ثروتمندترین کشورها راه می یابند. این مهاجران نیز در جستجوی واکسن خواهند بود."

,

"جاگان چاپاگن" دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) طی اظهاراتی صریح، پیش بینی ترسناکی را به خبرگزاری AFP مستقر در پاریس ارائه داد.

,

چاپاگن توضیح داد که قرنطینه ها و بستن مرزها که در اکثر بخش های جهان اعمال شد، مردم را به فراتر از مرز فقر می برد. نا امیدی، آنها را به انتخاب بین قرار گرفتن در معرض کووید19 و خطر گرسنگی وامی دارد.

,

آنچه که ما می شنویم این است که وقتی مرزها باز شوند بسیاری از افرادی که معیشت خود را از دست می دهند مجبور به حرکت می شوند. جای تعجب نیست اگر در سال ها یا حتی ماه های آتی تأثیر عظیمی بر مهاجرت رخ دهد.

,

دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر با ارائه یک استدلال اقتصادی جسورانه برای دفاع از دیدگاه خود افزود: "اگر این نارضایتی ها پیش از ترک مهاجران از کشورهای خود مرتفع شود، بحران مهاجرت می تواند متوقف شده یا کاهش یابد."

,

وی اظهار داشت: "هزینه حمایت از مهاجران در طول عبور از مرز و البته هنگامی که آنها به کشور مقصد می رسند بسیار بیشتر از پشتیبانی از معیشت، آموزش، نیازهای بهداشتی مردم در کشور خودشان است.

,

رهبران اروپایی استدلال های مشابهی را در اوج مهاجرت در سال های 2015 و 2016 که به این قاره آسیب رساند مطرح کردند. آلمان به عنوان مقصد اصلی پناهجویان در برابر خاورمیانه و شمال آفریقا متعهد به برنامه های بازسازی میلیون ها نفر شد.

,

همه گیری فعلی که تاکنون بیش از 15.5 میلیون نفر در سراسر جهان را آلوده کرده و منجر به مرگ 633000 نفر شده، به طور مستقیم یک عامل محرک دیگر در افزایش موج مهاجرت است.

,

چاپاگن بدون اشاره به هیچ مقصد خاصی گفت: "مهاجران بالقوه می توانند احساس کنند که شانس زنده ماندن آنها در آنسوی دریا بهتر است. مردم، تصمیم خود مبنی بر نقل مکان را بر دسترسی به واکسن کووید19 پایه گذاری می کنند. اگر آنها ببینند که این واکسن در اروپا موجود است و نه در آفریقا چه اتفاقی می افتد؟"

,

وی ادامه داد: "این ویروس از مرز عبور می کند، پس این کوتاه نظری است که فکر کنیم من مردم خودم را واکسینه کرده و بقیه را بدون واکسن رها می کنم و همچنان ایمن خواهم ماند."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه