اخبار داغ

گزارشی از بلاتکلیفی یک مصوبه مهم؛

نقره داغ کارگران در بازار بی‌صاحب مسکن/ حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کی اجرایی می شود؟

نقره داغ کارگران در بازار بی‌صاحب مسکن/ حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کی اجرایی می شود؟
تعلل مسئولان برای پرداخت 300 هزار تومان ناقابل حق مسکن کارگران در حالیست که علاوه بر آشفته بازار گرانی مسکن، کرونا دست کارگران را بیشتر از هر زمان دیگری خالی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، در این روزهایی که کرونا و گرانی دست به دست هم داده و بسیاری از مشاغل را فلج کرده است، قشر کارگر بیشتر از همیشه با مشکلات مواجه شده‌اند، کارگرانی که دخل و خرجشان با هم نمی خواند به طوری که حقوقشان شاید حدود نیمی از ماه هم کفاف زندگی را ندهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

گویا خط فقر دیگر معنایی برای بسیاری از افراد ندارد، قیمت هایی که با سرعت برق بالا می روند و هر روز یکی از اقلام از سبد غذایی مردم حذف می شود، اما از طرفی حقوق و دستمزد دریافتی در برابر این قیمت‌ها ناچیز و اندک است.

,

اواخر هر سال حقوق کارمندان و کارگران برای سال آینده مشخص می شود اما همیشه حقوق کارگران در بلاتکلیفی باقی می ماند و در برخی از موارد تعیین این دستمزد به سال بعد موکول می شود و گاها در فروردین ماه این رقم تعیین می گردد.

, ,

, ,

حق مسکن کارگران کی اجرایی می‌شود؟

, حق مسکن کارگران کی اجرایی می‌شود؟,

قراردادهای کوتاه مدت و عدم امنیت شغلی از یک سو و معطلی تعیین دستمزد حقوق و مزایای کارگران از سوی دیگر حکایتی است که هر ساله تکرار می شود، حق مسکن موضوعی است که با گذشت چهار ماه از سال همچنان بلاتکلیف و سرگردان در میان تعلل و تصمیمات متولیان است و تا به امروز به نتیجه نرسیده است.

,

پیشنهاد ۳۰۰ هزار تومان حق مسکن کارگران در حالی مطرح شده که هم اکنون در پنجمین ماه سال قرار داریم و هنوز خبری از این موضوع نیست تا جایی که دو روز پیش محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت تصویب حق مسکن کارگری گفت: موضوع باید ابتدا در هیات وزیران، کمیسیون تخصصی و کمیسیون اقتصادی دولت و بعد از آن در دولت مطرح ‌شود.

,

وی افزود: در حال حاضر این موضوع از سوی کمیسیون اقتصادی آماده‌ طرح در صحن علنی دولت است که امیدواریم تا هفته آینده حق مسکن تصویب شود.

,

بازار پر التهاب مسکن در لرستان

, بازار پر التهاب مسکن در لرستان, بازار پر التهاب مسکن در لرستان,

این در حالیست که کارگران برای اجاره مسکن در این روزهای پرالتهاب بازار مسکن که همه را نقره داغ کرده، سخت بلاتکلیف مانده اند و توان پرداخت رهن های چند میلیونی و اجاره های سنگین را ندارند.

,

اگرچه در ظاهر ۳۰۰ هزار تومان بسیار ناچیز و اندک است اما در زندگی کارگران می تواند گره گشا باشد و حداقل مرهمی بر روی یکی از هزاران زخم زندگی کارگران برای تهیه مسکن باشد.

,

حال جای سوال است که چند ماه دیگر باید صبر کرد تا تکلیف حق ناچیز مسکن کارگران مشخص شود؟!.در این روزها که بسیاری از کارگران با شیوع کرونا، کسب و کارشان آسیب دیده و مشکلات معیشتی این قشر زحمتکش دوچندان شده است، آیا لازم نیست مسئولان به فکر این قشر ضعیف جامعه باشند؟ کارگرانی که در این روزهای سخت کرونا برای کسب لقمه ای نان حلال تلاش می کنند و از مسئولین جز حقوق خودشان چیز دیگری انتظار ندارند.

,

, ,

حق مسکن ناچیز کارگران در هاله‌ای از ابهام!

, حق مسکن ناچیز کارگران در هاله‌ای از ابهام!, حق مسکن ناچیز کارگران در هاله‌ای از ابهام!,

اگرچه تسهیلاتی برای کارگران متضرر از کرونا در نظر گرفته شد اما این رقم دردی را دوا نمی کند و ضروریست تا دولت در این آشفته بازار مسکن و گرانی برای کارگران فکری کند و حق مسکن کارگران را تسریع نماید.

,

عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو خبرنگار با سفیر افلاک اظهار داشت: افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم، یکی از مسائلی است که در عمل رخ نداده است و برای این که حقوق کارگران ضایع نشود دولت باید برای مسکن این قشر زحمتکش، تسهیلاتی در نظر بگیرد.

,

وی افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت مسکن و اینکه حق مسکن کارگران بسیار ناچیز است بنابراین دولت باید برای مسکن کارگران فکر دیگری کند.

,

گودرزی با اشاره به این که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ارزش مسکن قیمت زمین است، گفت: دولت می تواند برای مسکن کارگران، زمین مورد نیاز را در اختیار این قشر قرار دهد و تسهیلات ساخت را با بهره کم برای احداث مسکن در نظر بگیرد.

,

حمایت از کارگران، همت دولت را می‌طلبد

, حمایت از کارگران، همت دولت را می‌طلبد, حمایت از کارگران، همت دولت را می‌طلبد,

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مسکن کارگران یک اراده نیاز است که متاسفانه در دولت این اراده کمرنگ بوده اما طرح های مختلفی در مجلس مطرح شده و تلاش می شود تا در راستای حق مسکن کارگران اقداماتی صورت گیرد.

,

وی با تاکید بر نقش کارگران در چرخه اقتصاد کشور افزود: کارگران یکی از اقشار زحمتکشی هستند که در گردش اقتصادی نقش مهمی دارند و حلقه مهمی از زنجیره اقتصاد هستند و کارگران با حقوق های پایین همچنان خدمت‌ رسانی می کنند که می طلبد توجه بیشتری به این قشر معطوف گردد.

,

, ,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت موظف است خدماتی به کارگران ارائه دهد که یکی از این خدمات، مسکن است البته این حق مسکن که مطرح شده عدد بسیار ناچیزی است و در کنار آن باید طرح های ملی مسکن نیز تدوین گردد.

,

وی اظهار داشت: با توجه به جهش قیمت مسکن، باید فکر دیگری برای حق مسکن کارگران شود و امیدواریم دولت به وعده های داده شده عمل نماید.

,

ثبت نام  ۱۳ هزار لرستانی برای دریافت بیمه بیکاری

, ثبت نام  ۱۳ هزار لرستانی برای دریافت بیمه بیکاری, ثبت نام  ۱۳ هزار لرستانی برای دریافت بیمه بیکاری,

علی آشتاب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به این که بیش از ۱۳ هزار نفر با شیوع کرونا بیکار شده و در سامانه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند عنوان کرد: بعد از بررسی های لازم از این تعداد ثبت نامی ۹ هزار و ۲۸۱ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

,

وی افزود: در استان لرستان بالغ بر ۲۵ هزار کارگاه با شیوع کرونا دچار آسیب و خسارت شدند که برای هر یک از افراد شاغل آسیب دیده در این کارگاه ها ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: بیمه بیکاری برای کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شده و با توجه به نامگذاری شعار سال، کارگران در تولید نقش بسیار مهمی دارند و در سنگر اقتصاد فعالیت می کنند.

,

در این روزهای سخت کرونایی توجه و رسیدگی به قشر کارگران که در جبهه اقتصاد و تولید کشور تلاش می کنند ضروری است، کارگرانی که در تولید همیشه در خط مقدم بوده و تعلل در حق مسکن کارگران شایسته نیست که می طلبد مسئولان و متولیان در این راستا هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه