اخبار داغ

فعال سیاسی مطرح کرد؛

۲ مردادی که ۱۲ تیرماه نشد!

۲ مردادی که ۱۲ تیرماه نشد!
مسئول مدیران سیاسی ستاد کل سپاه گفت: روایت ماجرای دوم مرداد، حادثه‌ای که رخ نداد و خوشبختانه 12 تیرماه نشد، بسیار غم‌انگیز و ویران‌کننده روح ایرانیان بود، باید برای عموم مردم و نسل‌های جدید توصیف و تحلیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیز غضنفری مسئول مدیران سیاسی ستاد کل سپاه در گفت و گو با سپاس با اشاره به حمله جنگنده‌های آمریکایی به هواپیما ایران در آسمان کشور سوریه، اظهار کرد: اجازه بدهید حرف پایانی، اول کار مطرح شود؛ حادثه دوم ۲ مردادماه سال۹۹(حمله شبه-تروریستی آمریکا به پرواز ماهان) جدای از همه تحلیل‌های سیاسی و نظامی که می‌توان درباره آن مطرح کرد، عریان و عیان شدن بیش از پیشِ ذات شرورانه و ناپاک رژیم آمریکاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

این فعال سیاسی گفت: دوم مردادماه نیروهای تروریستی آمریکا با طراحی یک عملیات به نام «سوتر» که درباره آن توضیحاتی ارائه خواهد شد، بدنبال سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آسمان سوریه بودند.

,

وی افزود: به تغییر نگرش و رفتار عشاق غرب و آمریکا امیدی نیست؛ چرا که اگر غرب و آمریکا جانشان را هم بستاند از کعبه آمال خود دست برنمی دارند. همچنان که هنوز توجیه کننده اقدام ناو نظامی وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در۱۲ تیرماه۶۷ هستند.

,

غضنفری خاطرنشان کرد: اما روایت ماجرای دوم مرداد، حادثه‌ای که رخ نداد و اگر می داد بسیار غم‌انگیز و ویران‌کننده روح ایرانیان بود، باید برای عموم مردم و نسل‌های جدید توصیف و تحلیل شود. کسانی که از پرواز ناتمام شماره۶۵۵ بندرعباس به دبی و شهادت مظلومانه۲۹۰ انسان بی گناه شنیده اند، حالا تشریح حادثه ۲مرداد به درک واقعی تر هر دو رویداد کمک خواهد کرد.

,

وی با اشاره به عملیات  سوتر(suter)، تاکید کرد: سوتر نام یک برنامه و عملیات نظامی است که با هدف ایجاد اختلال در سیستم یکپارچه پدافند هوایی یک کشور طراحی و اجرا می شود. تاکنون بارها در عراق، افغانستان و سوریه از این عملیات فریب استفاده شده است.

,

این کارشناس علوم سیاسی اذعان کرد: در آخرین نمونه سال ۱۳۹۷ یک فروند هواپیمای نظامی ترابری روسیه با شلیک اشتباهی پدافند هوایی ارتش سوریه سرنگون شد. این هواپیمای ترابری نظامی ارتش روسیه (ایل ۲۰ ) که تلاش می کرد در غرب سوریه فرود آید با شلیک موشک های اس ۲۰۰ سوریه روبه رو شد و سرنگون شد.

,

وی ادامه داد: ماجرا از این قرار بود که جنگنده های رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از هواپیمای روسی و استفاده پوششی از این هواپیما، قصد حمله به مواضعی در لاذقیه را داشتند. پدافند ارتش سوریه که تلاش می کرد جنگنده های اسرائیلی را مورد هدف قرار بدهد، به اشتباه هواپیمای روس را سرنگون کرد.

,

غضنفری گفت: جالب اینجا بود اسرائیل هم در مقابل، ایران، دولت سوریه و حزب الله لبنان را مسوول حادثه برای هواپیمای روس معرفی کرد. یقین باید دانست که در صورت بروز حادثه برای پرواز ماهان در ۲مرداد آمریکایی ها در نهایت وقاحت سوریه، ایران و حتی سامانه پدافند سوم خرداد ایرانی را مقصر اصلی بروز فاجعه معرفی می کردند.

,

وی افزود: رفتار هواپیماهای جنگنده ارتش تروریستی آمریکا در قبال پرواز ۱۱۵۲ ماهان در آسمان کشور ثالث(سوریه)، نقض آشکار امنیت هوانوردی و تخلف از اصل آزادی پرواز هواپیماهای غیرنظامی مطابق کنوانسیون ۱۹۴۴ شیکاگو است. از این رو هر چند امید چندانی به سازمان های بین المللی نمی رود، اما به طور قطع باید همه ظرفیت ها و تلاش های حقوقی و دیپلماتیک به عمل آید.

,

این فعال سیاسی اظهار کرد: درباره اقدام خلبان پرواز ماهان مبنی بر علت کاهش ارتفاع شدید هواپیما برخی ابهامات هم ایجاد شده است که طبق آن چه کارشناسان تخصصی موضوع بیان کرده اند باید گفت، این اقدام کادر پرواز بسیار به موقع و هوشمندانه بوده است. خلبان ایرانی پرواز ماهان با مهارت، ذکاوت و تصمیم درست در کاهش سریع ارتفاع موجب شد تا هواپیمای ایرانی هدف پدافند سوریه قرار نگیرد.

,

 

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه