اخبار داغ

نویسنده حوزه کودک و نوجوان:

عدم حمایت از نویسندگان برای جامعه زیان‌بار است

عدم حمایت از نویسندگان برای جامعه زیان‌بار است
«پوررسول» نویسنده حوزه کودک و نوجوان، گفت: متاسفانه تمامی حمایت‌های سازمان‌ها و نهادها از نویسنده در حد شعار است و در عمل شاهد کمترین حمایت‌ها هستیم که این موضوع برای جامعه زیان‌بار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «علی‌اکبر پور رسول» در گفت‌وگو با نوای چالدران، عنوان کرد: جامعه برای حفظ فرهنگ غنی خود باید از نویسندگان حمایت کند چرا که عدم حمایت از آنها برای جامعه بسیار زیان‌بار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای چالدران,

وی با بیان اینکه کار نوشتن را به‌صورت مبتدی از دوران دبیرستان شروع کرده و اکنون مدت زمان ۲۰ سال است که به‌صورت حرفه‌ای به حرفه نویسندگی مشغول است، افزود: در طول این سال‌ها ۳ نمایشنامه و ۴ کتاب از من چاپ شده که ۳ اثر نیز حائز رتبه‌های ملی و بین المللی شده‌اند و ۳ کتاب نیز در هفته جاری به چاپ خواهد رسید.

,

نویسنده حوزه کودک، ادامه داد: در سال ۸۴ نمایشنامه‌ای از من با عنوان «قول میدم بزرگ نشوم» متن برگزیده ملی انتخاب شد و در سال‌های بعد ۳ نمایشنامه دیگر نیز با عنوان‌های «قول می‌دم بزرگ نشم»، «جیک جیک کی منو میخوره» و «من آیدا را نمی‌فروشم» به‌صورت نمایشنامه اجرا شدند.

,

وی در خصوص مشکلات نویسندگان نیز اظهار کرد: متاسفانه تمامی حمایت‌های سازمان‌ها و نهادها از نویسنده در حد شعار است و در عمل شاهد کمترین حمایت‌ها هستیم که این موضوع برای جامعه زیان‌بار است.

,

پوررسول، با بیان اینکه یک‌سری محدودیت‌های بی‌مورد مانع شده تا نویسندگان مسایل جامعه را آزادانه بنویسند و متاسفانه مجبور به خودسانسوری شده‌اند، گفت: نیاز است فضایی ایجاد شود تا مشکلات جامعه از طریق قلم نویسنده بهتر بازگو شود.

,

نویسنده کتاب «وقتی خدا صدایت می‌زند»، بیان کرد: دلیل اُفت تیراژ کتاب‌ها، کم شدن میزان مطالعه مردم است و البته سازمان‌ها هم از نویسندگان برای چاپ کتاب‌هایشان حمایت نمی‌کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: جامعه ما اگر می‌خواهد از سایر کشورها در حوزه مطالعه و فرهنگ عقب نماند و باری از مشکلات جامعه را در تمامی حوزه بردارد، باید محیطی آزاد همراه با حمایت در اختیار نویسندگان قرار گیرد.

,

پوررسول، در ادامه عنوان کرد: به وجود آمدن چنین شرایطی، درگیری جامعه با اپیدمی کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه کتاب نیز معضل بزرگی برای جامعه کتاب بوده است؛ چراکه چنین نمایشگاه‌هایی جرقه‌ای برای مطالعه و خرید کتاب بود.

,

وی تصریح کرد : متاسفانه با توجه به بالا بودن فشار روحی و روانی مردم در این برهه از زمان، مسئولین فرهنگی و رسانه‌ها نتوانستند شرایطی را فراهم کنند تا خانواده‌ها اوقات فراغت خود را با کتاب پُر کنند.

,

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان، با بیان اینکه متاسفانه سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت فضای مجازی یک آفت محسوب می‌شود، گفت: این موضوع باعث شد همه به‌بهانه درس به سمت فضای مجازی بروند که این بزرگترین آسیب به فرهنگ کتاب‌خوانی است.

,

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات نویسندگان در زمینه مجوز و بروکراسی‌های اداری، بیان کرد: نویسندگانی که از طرف ارگان‌های فرهنگی ازجمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت می‌شوند، در این زمینه مشکل زیادی ندارند، ولی نویسنده که حامی ندارد، با موانع زیادی روبه‌رو است.

,

پوررسول گفت: حساس بودن در زمینه تربیتی و چاپ کتاب‌هایی که به قشر جوان و نوجوان آسیب نزند، مهم است؛ ولی موانع زیاد باعث دلسردی نویسنده می‌شود و این به منزله یک هشدار است که آسیب آن را در آینده خواهیم دید.

,

وی افزود: حوزه فرهنگ نیازمند سرمایه‌گذاری است، در آینده بیشتر پیشرفت‌ها از طریق کتاب خواهد افتاد ولی ما هنوز در پله اول نان و معیشت مانده‌ایم.

,

کتاب‌های «سنگ‌ها بی‌گناهند»، «فاطما نام تمام دختران دنیا»، «خدا نگهدار عم قزی» از آثار در دست چاپ این نویسنده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه