اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

هزینه‌های درمانی ایثارگران یک ماهه پرداخت می‌شود

هزینه‌های درمانی ایثارگران یک ماهه پرداخت می‌شود
هدایت مظلومی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با بیمه دی به منظور تسریع در روند پرداخت، از زمان تحویل اسناد به دفاتر پیشخوان دولت، تمامی هزینه های درمانی و بیمه ای مربوط به خانواده های شهدا و ایثارگران در کمتر از یک ماه انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، هدایت مظلومی صبح امروز در دیدار با استاندار مازندران ضمن تبیین شیوه های خدمت رسانی به جامعه ایثارگری استان، به ارائه اقدامات و برنامه های این بنیاد در رابطه با رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در حوزه های مختلف خدمت رسانی پرداخت.

وی به پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران از زمان تحویل به دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته با بیمه دی به منظور تسریع در روند پرداخت، از زمان تحویل اسناد به دفاتر پیشخوان دولت، تمامی هزینه های درمانی و بیمه ای مربوط به خانواده های شهدا و ایثارگران در کمتر از یک ماه انجام می گیرد و امیدواریم این روند پرداخت برای مراکز درمانی نیز محقق شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه کرد: با ساماندهی صورت گرفته در حال حاضر 48 هزار و 980 نفر از ایثارگران مازندران تحت پوشش بیمه پایه و 86 هزار و 663 تن از این افراد بیمه تکمیلی هستند و از خدمات بیمه ای بهره مند هستند.

این مسئول به جامعه هدف تحت پوشش در بخش آموزش عالی و عمومی اشاره کرد و گفت: 5 هزار و 954 تن از فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران به عنوان دانشجو در مراکز آموزشی و دانشگاهها به تحصیل مشغول هستند.

مظلومی افزود: هزار و 251 دانش آموز شاهد و ایثارگر تحت پوشش بنیاد بوده که که 652 نفر در مدارس شاهد و 599 تن در طرح پراکنده تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه استان مازندران دارای هزار و 583 گلزار و 10 هزار و 212 مزار می باشد و در کشور از لحاظ پراکندگی و تعداد گلزار رتبه اول را دارد گفت: از سال 74 تا پایان سال 96 ، 38 درصد گلزار شهدای استان ساماندهی شده بود اما طی سالهای 97 و 98 این تعداد به 53 درصد با رشد میانگین سالانه 7/5 درصد رسیده است و تا پایان سال 96 در بحث ساماندهی مزار شهدا قریب 49 درصد  فعالیت صورت گرفت که با رشد سالانه 5درصد طی دو سال اخیر به 59 درصد رسید و کماکان این پیشرفت در سال جاری با تأکید استانداری و همکاری بسیج سازندگی استان روند افزایشی خواهد داشت.

مدیر کل بنیاد شهید مازندران معضل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر را یکی دیگر از دغدغه های مهم جامعه ایثارگری دانست و گفت: تعداد 5 هزار تن از فرزندان شاهد و ایثارگر استان مازندران با ثبت در سامانه بیکاری متقاضی اشتغال هستند که این امر با شرکت در آزمون های استخدامی دستگاههای دولتی و خصوصی  و برخورداری از وام اشتغال در حال پیگیری است. امیدواریم با توجهی که مسئولان نسبت به این قشر دارند جذب این افراد در بخش های خصوصی اتفاق خوبی صورت بگیرد.

وی تعیین تکلیف کلیه وام مسکن دریافتی ایثارگران طی سنوات گذشته و ثبت در سیستم را از دیگر اقدامات دانستند.

مظلومی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر برنامه های بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار است اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اجرایی کردن سیاست های این شورا و وظائف محوله با جدیت ورود پیدا کنند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حق ویژه ای بر گردن همه ما دارند گفت: خانواده های گرانقدر شهدا به خاطر از دست دادن عزیزترین فرزندان و جانبازان سرافراز با به خطر انداختن سلامت خویش، نظام و انقلاب ما را بیمه کردند.

وی افزود: حق شناسی در قبال این همه ایثارگری در زبان نمی گنجد و زبان در مقابل آن همه رشادت و از خودگذشتگی آنان قاصر است. چرا که حق ایثارگران بیشتر از آن چیزی است که ما برای این عزیزان انجام می دهیم.

حسین زادگان با بیان اینکه خانواده های شهدا و ایثارگران انسانهای شریف و با کرامت هستند گفت: دیدار از ایثارگران نباید فراموش شود همین که به آنان توجه شود و احساس کنند که ما به فکر آنان بوده و آنها را فراموش نمی کنیم و پیگیر مشکلات شان هستیم یک نعمت و توفیق بزرگ برای همه مسئولین است.

این مسئول با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا نباید بهانه ای شود که ما از دیدار با ایثارگران غافل شویم اظهار داشت: هر مدیری از دستگاههای اجرایی که به شهرستانها سفر می کند وظیفه دارد باید با هماهنگی بنیاد و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از خانواده های شهدا و ایثارگران سرکشی نموده و ضمن دیدار با آنان به مشکلات آنان نیز رسیدگی کند.

استاندار مازندران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران جدول زمانبندی دیدار با ایثارگران را تنظیم و فراهم نمایدتا دیدار با خانواده های معزز شهدا و ایثارگران از سوی مسئولین پر رنگ تر شود.

حسین زادگان به تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های عزیز شهدای مدافع حرم مازندران نیز باید در اولویت قرار گیرد و مسئولین دستگاهها نیز برای انجام این دیدارها به صورت هفتگی برای خود برنامه ریزی کنند.  

 حسین زادگان در خصوص معضل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: بنیاد با هماهنگی امور اقتصادی استانداری ( طرح در کار گروه اشتغال)، بخش های خصوصی را ملزم کند تا بخشی از سهمیه جذب خود را نسبت به این عزیزان اختصاص دهند و یا از طریق تسهیلات بانکی مشکل اشتغال آنان را برطرف کنند.

وی خدمات درمانی دولت به افراد تحت پوشش بنیاد شهید را کم سابقه توصیف کرد و گفت: برای برطرف شدن برخی مشکلات آسایشگاه جانبازان تعهداتی داده شده که دستگاه‌های مسئول هر چه سریعتر باید نسبت به اجرای این تعهدات اقدام کنند و در صورت عدم اقدام از سوی دستگاههای ذیربط مراتب به اینجانب اعلام گردد.

حسین زادگان رشد ساماندهی گلزار شهدا در چند سال گذشته را از اقدامات مثبت و خوب بنیاد توصیف کرد و گفت: در جهت بهسازی قبور مطهر شهدا دستگاهها باید مشارکت قابل ملاحظه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه