اخبار داغ

تجزیه طبقه سیاسی آمریکا پس از مرگ جورج فلوید

تجزیه طبقه سیاسی آمریکا پس از مرگ جورج فلوید
2 ماه پس از مرگ شهروند آمریکایی - آفریقایی همچنان اعتراضات سراسری گسترده برای عدالت در آمریکا و جهان ادامه دارد و افزایش موج ضد نژادپرستی در این کشور منجر به تجزیه بیشتر و بیشتر طبقه سیاسی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ مجسمه های نماد برده داری آمریکا یکی پس از دیگری از بین می روند و تظاهرکنندگان هر شب با موجی از خشم به خشونت پلیس علیه رنگین پوستان طعنه می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

2 ماه پس از مرگ "جورج فلوید" شهروند آمریکایی - آفریقایی که با قرار گرفتن زانوی پلیس سفیدپوست به مدت 8 دقیقه به قتل رسید، همچنان اعتراضات سراسری گسترده برای عدالت در آمریکا و جهان ادامه دارد و افزایش موج ضد نژادپرستی در این کشور منجر به تجزیه بیشتر و بیشتر طبقه سیاسی شده است.

, جورج فلوید,

ممکن است تظاهرات در شهرهای نیویورک تا لس آنجلس به پایان برسد، اما اتفاقات همچنان در حال وقوع است. مجسمه های نماد استعمار و ظلم به مردم بومی در شیکاگو سقوط کردند و در پورتلند دوباره موجی از نا آرامی با درگیری با پلیس به راه افتاد.

,

این فضای متشنج در ایام انتخابات ریاست جمهوری که توسط مردم ایجاد شده برای جناح های سیاسی کاملا مضر است.

,

برای دموکرات ها از بین بردن مجسمه های دوره کنفدراسیون راهی برای پذیرش نژادپرستی گذشته و توقف ستایش مردان سفیدپوست که در ظلم و ستم به آفریقایی ها و بومیان آمریکایی نقش داشتند است.

,

دونالد ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد توسط طبقه کارگر سفیدپوست است، طی پیامی این اقدام را خرابکاری و توهین به میراث آمریکای جنوبی خواند.

,

جمهوری خواهان در اعتراضات پورتلند از مأموران فدرال که برای بازگرداندن نظم مختل شده اعزام شدند و مردم آنها را آنارشیست می خوانند استقبال کردند.

,

منتقدان می گویند این مأموران در خستگی و فرسودگی نظامی از زور بیش از حد استفاده کرده و فقط اعتراض کنندگان را خشمگین تر و خشن تر می کنند.

,

مرگ فلوید در مینیاپولیس در تاریخ 25 ماه مه از سوی سیاستمداران محکوم شد. هنگامی که معترضان هفته ها هر شب به خیابان ها آمدند، محافظه کاران و لیبرال ها ایده هایی برای اصلاح سیستم پلیس ارائه می دادند.

,

اما ترامپ به سرعت با تمرکز بر خشونت صورت گرفته در حواشی راهپیمایی های مسالمت آمیز بحث را تغییر داد.

,

"بیل بار" دادستان کل آمریکا گفت که بد جلوه دادن پلیس و درخواست قطع بودجه این ارگان باعث افزایش قابل توجه خشونت در بسیاری از شهرها می شود و این خشونت، نتیجه مستقیم حمله به نیروهای پلیس و تضعیف آنها است.

,

"توماس آپت" متخصص خشونت شهری در شورای دیوان عدالت گفت که در واقع افزایش قتل به همه گیری کروناویروس مربوط است، زیرا این ویروس افرادی که در بالاترین خطر خشونت قرار دارند را تحت فشار قرار داده و به طور نامتناسبی افراد را تحت تأثیر خشونت قرار می دهد.

,

آپت افزود: "اگرچه در موارد خشونت شهری شاهدین و قربانیان آن کمتر به اجرای قانون رو می آورند، اما مرگ فلوید باعث افزایش اعتراض سیاهان علیه پلیس شد. به علاوه در برخی شهرها شاهد کاهش ناگهانی و خودسرانه فعالیت های پلیس بودیم."

,

به عنوان مثال در آتلانتا پس از متهم شدن 2 پلیس به جرم قتل یک سیاهپوست فراری، بسیاری از مأموران پلیس حداقل به مدت 3 روز بیمار شدند.

,

این اقدام به نام "blue flu" به معنای تمارض مأموران پلیس برای توجیه قانونی عدم حضور خود در مکان خدمت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه