اخبار داغ

یک کارشناس حقوق بین‌الملل در گفت و گو با دانا ؛

جنگنده‌ها نمی‌توانند بر اساس حقوق بین الملل هواپیمای مسافربری را تهدید کنند

جنگنده‌ها نمی‌توانند بر اساس حقوق بین الملل هواپیمای مسافربری را تهدید کنند
کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: از نظر حقوق بین الملل هیچ جنگنده نظامی نمی تواند هواپیمای مسافربری را تهدید کند. از آنجایی که ایران و امریکا عضو کنوانسیون شیکاگو هستند ، ایران می تواند از طریق این کنوانسیون احقاق حق کند.
[

محسن جلیلوند، حقوقدان،کارشناس حقوق بین‌الملل و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛با تبیین ابعاد تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ماهان در آسمان سوریه، اظهار کرد: ایران و آمریکا در سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی( ایکائو) عضو هستند و براساس کنوانسیون شیکاگو، ایران می‌تواند درباره تعرض جنگنده ها به هواپیمای مسافربری شکایت کرده و احقاق حق کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: از نظر حقوق بین الملل هیچ جنگنده نظامی نمی تواند هواپیمای غیرنظامی و مسافربری را تهدید کند و قطع نامه شیکاگو نیز بر آن تأکید می کند.

,


این حقوقدان تأکید می کند: ایران در ایکائو می تواند شکایت کند و در آن جا به پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ماهان رسیدگی شود.

,
,


جلیلوند در ادامه به شکایت برخی از مسافران این پرواز اشاره کرد و گفت: مجروحان این حادثه نیز می توانند در کشورهای تابعه خود از این اقدام جنگنده های آمریکایی شکایت کنند و اعاده خسارت کنند.

,
,


وی درخصوص احتمال پیروزی ایران در پرونده علیه جنگنده های ایرانی، خاطرنشان کرد: باید وزارت خارجه و نهادهای حقوقی اقدام اساسی ترتیب دهند تا بتوانیم به حقوق واقعی خود برسیم.

,
,


به گزارش دانا، پرواز ۱۱۵۲ مسیر تهران – بیروت، روز 5 شنبه دوم مردادماه سال جاری فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد بیروت ترک کرد که پس از دو ساعت پرواز با تهدید جنگنده های آمریکایی علیه این پرواز مواجه شد.

,
,


انتهای پیام/ا


 

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه