اخبار داغ

مشکلات شهرستان بن مورد بررسی قرار گرفت؛

120 مسکن محرومین در بن؛ نیازمند اعتبارات ملی/ اراضی گراب همچنان بلاتکلیف است

120 مسکن محرومین در بن؛ نیازمند اعتبارات ملی/ اراضی گراب همچنان بلاتکلیف است
مشکلات شهرستان بن از جمله ساخت مسکن محرومین، مشکلات عدیده کشاورزان و دسترسی به منابع آبی کشور در جلسه شورای اداری شهرستان بن مورد بررسی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، جلسه شورای اداری شهرستان بن با حضور احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز برگزار شد که در این جلسه مشکلات شهرستان بن از جمله ساخت مسکن محرومین، مشکلات عدیده کشاورزان و دسترسی به منابع آبی کشور در جلسه شورای اداری شهرستان بن مورد بررسی قرار گرفت.

120مسکن محرومین در شهرستان بن نیازمند اعتبارات ملی است

مولوی رئیس شورای شهرستان بن پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بن اظهار کرد: در حوزه بنیاد مسکن در روستاها طرح هادی اجرا شده است اما اعتبارات ملی کافی نیست و ۱۲۰ مسکن محرومین که که فاز اول  ان آغاز شده است  نیازمند اعتبارات ملی است.

وی تصریح کرد: ساخت  بوستان روستای لارک و تومانک باید مورد توجه قرار گیرد.

مولوی ادامه داد: اراضی ماده ۴ روستاهای شهرستان بن با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و روستاییان توانایی  پرداخت هزینه برای مالکیت این اراضی را ندارند که باید مساعدهای لازم بعمل آید.

وی بیان داشت: مهمترین مشکل جاده‌ای، جاده بن_ داران است که جزء مطالبات اصلی مردم شهرستان بن است و باید پیمانکارهای این پروژه افزایش یابد.

مولوی اذعان داشت: سه راهی بارده نیازمند زیرگذر است و برای تردد وسایط نقلیه با مشکل مواجه است.

وی از نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس خواست که فریاد مظلومانه مردم شهرستان بن در خصوص دسترسی به منابع آبی کشور را به گوش مسئولین کشوری برسانند.

تملک اراضی گراب بن همچنان بلاتکلیف است 

سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر بن نیز در این جلسه اظهار کرد: پلاک هرزآب با مشکل سند مالکیت مواجه است .

وی با اشاره به اینکه تملک اراضی گراب بن همچنان بلاتکلیف است  اذعان داشت: واگزاری به شهرداری بن انجام نگرفته است و پیگیری ویژه باید انجام شود.

سلیمی خاطر نشان کرد: قیمت مسکن در شهر بن بسیار بالا است و آزاد سازی زمین برای تعدیل قیمت مسکن باید انجام گیرد، پروژهای طرح بازآفرینی شهر بن نیمه تمام است و اعتبارات لازم باید تخصیص یابد.

وی اذعان داشت : ساختمان فرهنگسرا جزء مطالبات مردم است و همچنان نیمه تمام است
 
سلیمی با اذعان بر اینکه حفاری های فاضلاب در سطح شهر مردم را آزار می دهد و باید تصفیه خانه تکمیل و بهره برداری شود گفت: استقرار ثبت اسناد با اینکه فرماندار اعتباراتی تخصیص داده اند جز خواسته های مردم نیز می باشد، که هنوز در شهرستان استقرار نیافته است.
 
احیا و بازسازی 38 قنات در شهرستان بن


ذبیح الله غریب مدیر کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری  در این جلسه  گفت: سه پروژه مهم از قبل آبیاری قطره ای نسرم و زبید آباد در شهرستان بن در حال اجرا است که با اعتباری حدود ۵ میلیارد از اعتبارات بلاعوض  در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه کشاورزانی که از سیستم آبیاری نوین استفاده کنند از اعتبارات بلاعوض بهدمند خواهند شد‌ عنوان کرد:  امسال ۳۸ قنات  در شهرستان بن بازسازی و احیا شده است
 
غریب با اذعان بر اینکه به متقاضیان گلخانه در شهرستان بن تسهیلات ۱۲ درصدی پرداخت خواهد شد عنوان کرد: 53 هکتار از اراضی شهرستان بن زیر کشت گیاهان دارویی است .

وی با بیان اینکه 40 میلیون منابع مالی در بحث اشتغال زایی از سوی بنیادبرکت و جهادکشاورزی  به کشاورزان داده شده است تصریح کرد:  مجوز گلخانه های کوچک مقیاس در منازل واجد شرایط صادر خواهد شد  که در بخش اشتغال مشاغل خانگی تحولی در شهرستان ایجاد خواهد کرد و تسهیلات خوبی داده می شود‌.

غریب یادآور شد : 900 هکتار از تداخلات اراضی شهرستان بن مرتفع شده است و هم اکنون ۱۲ پلاک‌ درحال  اصلاح و بررسی  است.
 
در همه روستاها شهرستان بن طرح هادی اجرا شده است
 
رئیسی  مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: 180 هزار متر قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاهای شهرستان بن در اختیار دهیاران قرار گرفته است.
 
وی  تصریح کرد: قیر رایگان و ایمن سازی مسیل ها از درخواست جدی ما برای تخصص اعتبارات ملی برای استان است.
 
رئیسی با اشاره به اینکه امسال ۶ میلیارد تسهیلات برای مقاوم سازی مسکن در نظر گرفته شده است‌ عنوان کرد: برای بافت های فرسوده حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
 
وی تاکید کرد: پیشرفت مسکن محرومین در شهرستان بن مورد قبول نیست و سرعت بخشیدن  در ساخت و ساز مسکن محرومین  از الزامات اساسی است و دهیاران باید تلاش  و اهتمام جدی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
, 120مسکن محرومین در شهرستان بن نیازمند اعتبارات ملی است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تملک اراضی گراب بن همچنان بلاتکلیف است  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  
احیا و بازسازی 38 قنات در شهرستان بن
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در همه روستاها شهرستان بن طرح هادی اجرا شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,


 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه