اخبار داغ

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین خبرداد؛

دستگیری عامل خرید‌وفروش اشیاء عتیقه/برگزاری مراسم در تاسیسات گردشگری قزوین ممنوع شد

دستگیری عامل خرید‌وفروش اشیاء عتیقه/برگزاری مراسم در تاسیسات گردشگری قزوین ممنوع شد
علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از دستگیری عامل حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیاء عتیقه در شهر اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: پیرو گزارش مردمی واصله مبنی بر فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش اشیاء عتیقه و انجام حفاری غیر مجاز، پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ دستور قضایی، پرسنل کلانتری اسفرورین به محل اعزام و موفق به دستگیری متهم شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

خزائلی بیان کرد: در بازرسی منزل این فرد تعدادی اشیاء واجد ارزش تاریخی و بدل از جمله سکه، ظروف سفالی و مفرغی کشف و ضبط شد و پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ و ۳۳۲۴۰۲۳۵ (به‌صورت شبانه‌روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به ‌موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

,

وی در ادامه گفت: پیرو مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه مراسم دورهمی در تاسیسات گردشگری استان به مدت دو هفته ممنوع است.

,

خزائلی افزود: در پی تشدید وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان و بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برای کنترل این بیماری برگزاری هرگونه مراسم عروسی، تولد و عزاداری که منجر به تجمع افراد شود در تالارهای پذیرایی و رستوران‌های هتل‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در سطح استان به مدت دو هفته ممنوع است. 

,

وی با اشاره به تشدید نظارت بر نحوه ارائه خدمات و پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری طی این ایام گفت: در این مدت بازدید بازرسان کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری استان به صورت مستمر انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با واحد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه