اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد؛

افزایش 70 درصدی تولید ماهی در خراسان‌جنوبی/ فعالیت سه کارخانه فرآوری ماهی در استان

افزایش 70 درصدی تولید ماهی در خراسان‌جنوبی/ فعالیت سه کارخانه فرآوری ماهی در استان
قوسی گفت: در خراسان‌جنوبی سه کارخانه فرآوری ماهی فعال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا قوسی مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: تولید ماهی در خراسان جنوبی 70 درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,
وی با بیان این‌که از سال گذشته تا سه ماه نخست امسال هفت طرح پرورش ماهی تیلاپیا با ظرفیت چهار هزار و ۶۵۰ تن برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده، افزود: میزان تسهیلات این طرح‌ها یک میلیارد تومان بوده است.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ماهی تیلاپیا جزو ماهیان گرم‌آبی است که دوره پرورش آن از ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز با دمای مطلوب ۲۷ تا ۳۰ درجه است.
,
 
,
قوسی عنوان کرد: پرورش ماهی تیلاپیا با آب‌های شور و لب شور سازگار است و با توجه به این‌که میزان شوری آب برخی منابع آبی استان به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر بالا رفته از این ظرفیت برای پرورش ماهی تیلاپیا استفاده خواهیم کرد.
,
 
,
وی اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۱۰۰ هزار قطعه ماهی تیلاپیا در ۱۱ باب استخر پروش ماهی در هفت شهرستان استان توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰ تن ماهی تیلاپیا برداشت کنیم.
,
 
,
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: با برداشت این ماهی‌های پرورش یافته شاهد افزایش ۷۰ درصدی تولید ماهی در استان خواهیم بود.
,
 
,
قوسی گفت: میزان تولید انواع ماهی در استان خراسان‌جنوبی در سال گذشته یک هزار و ۲۲۶ تن بود و امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن برسد.
,
 
,
وی با بیان این‌که بیش از ۷۰۰ استخر پرورش آبزیان در استان فعال است، افزود: همچنین پارسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شد که پیش‌بینی تولید امسال نیز همین مقدار خواهد بود.
,
 
,
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که به دنبال این هستیم که با فرآوری، چرخه پرورش ماهی تیلاپیا را در استان تکمیل کنیم، عنوان کرد:راه‌اندازی مرکز تکثیر ماهی تیلاپیا در دستور کار قرار دارد.
,
 
,
قوسی گفت: اکنون سه کارخانه فرآوری ماهی یکی در شهرستان طبس و ۲ کارخانه در شهرستان بیرجند فعال است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه