اخبار داغ

گفت‌و‌شنود صریح با مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان؛

ماشین هبه‌شده به اداره‌کل ورزش سمنان باز می گردد/سالن ژیمناستیک به مزایده گذاشته می شود

ماشین هبه‌شده به اداره‌کل ورزش سمنان باز می گردد/سالن ژیمناستیک به مزایده گذاشته می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان می‌گوید خودروی هبه‌شده به این اداره‌کل بازخواهد گشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یه نقل از مرآت، امروز متن کامل گفتگوی مرتضی دهرویه با مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در روزنامه پیام استان منتشر شده است. شبکه اطلاع‌رسانی مرآت استان سمنان به جهت اهمیت مطالب مطرح‌شده در این گفتگو، مشروح این گفتگو را منتشر می‌کند. متن کامل مقدمه و مصاحبه را در ادامه از نظر می‌گذرانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جوابیه اداره‌کل ورزش و جوانان هفته گذشته در صفحه ورزشی روزنامه پیام منتشر شد اما ‌پاسخ‌های ارائه‌شده در بسیاری از مسایل نتوانست افکار عمومی را متقاعد سازد به همین منظور روز چهارشنبه هفته گذشته به اتفاق یکی از همکاران رسانه‌ای با هماهنگی از قبل صورت‌گرفته در دفتر مدیرکل اداره ورزش و جوانان حاضر شده و پیرامون مباحث مختلف با آقای مجتبی جانعلی به گفتگو نشستیم.

,

در این نشست بسیاری از حقایق روشن شد و اینکه بسیاری از حرف‌های مطرح شده در جامعه صحت داشته است از جمله ماشین شاسی بلند هبه‌شده که قرار شده با پیگیری‌های نهادهای نظارتی طی چند روز آینده به اداره‌کل بازگشت داده شود و به نام اداره‌کل سند زده شود یا اینکه شخص آقای مجتبی جانعلی مدیرکل اداره ورزش و جوانان از سهمیه استان سمنان با تبدیل قرارداد کار معین به عنوان نیروی رسمی اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان درآمده است اما در همین اداره‌کل یکی از نیروهای قرارداد طرح عمرانی که حتی حکم دادگاه را نیز گرفت ولی اداره‌کل به حکم صادره اعتراض کرد تا این نیرو همچنان به عنوان قرارداد طرح عمرانی بین زمین و هوا باشد به هر حال از شما مخاطبان و همراهان همیشگی درخواست می‌شود تا قبل از هر نوع قضاوتی ما را در این گفتگو همراهی نمایید.

,

در وهله نخست، باید ابراز امیدواری کنیم که ورزش استان از حواشیِ ایجادشده مصون بماند. اما پرسش اول؛ شما اعلام کرده‌اید که پرونده خودروی شاسی‌بلندِ هبه‌شده به اداره‌کل در مراجع ذی‌ربط در دست پیگیری است. ماجرا را از زبان شما می‌شنویم؟

, در وهله نخست، باید ابراز امیدواری کنیم که ورزش استان از حواشیِ ایجادشده مصون بماند. اما پرسش اول؛ شما اعلام کرده‌اید که پرونده خودروی شاسی‌بلندِ هبه‌شده به اداره‌کل در مراجع ذی‌ربط در دست پیگیری است. ماجرا را از زبان شما می‌شنویم؟,

جانعلی: موضوع خودرو، از طریق بازرسی و دیوان محاسبات در دست پیگیری است. وقتی ما به اداره‌کل آمدیم، خودرو در اداره نبود؛ با رایزنی‌ها، ماشین را به اداره تحویل دادند و در هنگام تحویل، گیریبکس خودرو مشکل داشت. از آن‌جا که نگران حاد شدن این مشکل بودیم، یکی دو ماه بعد، خودرو را در حیاط خودرو پارک کردیم. اواسط سال گذشته، خریدار خودرو آن را برای تعمیر از اداره‌کل برد؛ چراکه سند به نام ما نبود و نمی‌توانستیم برای تعمیر آن هزینه کنیم.

,

اما با گذشت چندماه خودرو به اداره‌کل بازنگشت و ما از اواخر سال گذشته پیگیر موضوع شدیم. قرار است تا چند روز آینده خودرو به اداره‌کل برگردد. اداره‌کل، در حضور یکی از نهادهای نظارتی هزینه‌های صورت‌گرفته را نیز متقبل شده است. قرار است جابجایی سند نیز صورت بگیرد.

,

گفته شده که برخی از خلافی‌ها مربوط به خارج از استان است؟

, گفته شده که برخی از خلافی‌ها مربوط به خارج از استان است؟,

جانعلی: به هیچ‌وجه. اگر حتی یک مورد خلافی مربوط به خارج از استان بوده، فردی که ادعا کرده باید اسناد آن را ارائه کند.

,

سوال دیگری که مطرح است، این است که چگونه پس از تصادف شدید با خودروی اداره‌کل، شما هیچ آسیبی ندیده‌اید؟

, سوال دیگری که مطرح است، این است که چگونه پس از تصادف شدید با خودروی اداره‌کل، شما هیچ آسیبی ندیده‌اید؟,

جانعلی: وضعیت حادثه توسط راهور و اورژانس و کسانی که ما را از خودرو بیرون آوردند، صورت‌جلسه شده است. ما خودرو را بیمه بدنه کرده بودیم و به همین خاطر، اداره‌کل یک ریال برای تعمیر آن پرداخت نکرده است. من چنین روحیه‌ای ندارم که بخواهم خودرو را در اختیار کسی قرار بدهم. گزارش راهور از سانحه موجود است. اگر کسانی مصر بودند، من می‌توانم هماهنگی کنم تا حضرتعالی به نمایندگی از اصحاب رسانه گزارش راهور را مطالعه کنید ضمن اینکه پهلوی من اسیب دیده بود

,

به پروژه‌های شهید کلاهدوز و خانه وزنه‌برداری چقدر اعتبار اختصاص پیدا کرده است؟

, به پروژه‌های شهید کلاهدوز و خانه وزنه‌برداری چقدر اعتبار اختصاص پیدا کرده است؟,

جانعلی: پروژه شهید کلاهدوز با اعتباراتی در حد 250 میلیون تومان به سامان نمی‌رسد. من تأکید می‌کنم که هیچ اعتباری جابجا نشده است. تشخیص کارشناسان ما این بود که پروژه‌ای را که اعتبار آن صددرصد است و می‌توان تخصیص 30 درصد آن را گرفت، به سرانجام برسانیم. اعتبار پروژه شهید کلاهدوز، یک میلیارد و 350 میلیون تومان بود که برای هزینه‌های نصب چمن مصنوعی کافی نبود.

,

اما تخصیص پروژه ایوان‌کی، صددرصد بود. این پروژه به 2 میلیارد و 300 میلیون اعتبار نیاز داشت و همین میزان هم اعتبار داشت. ما سال گذشته به وزارت‌خانه اعلام کردیم که آماده بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

,

با همه این تفاسیر، برای دو پروژه مذکور چقدر اعتبار اختصاص پیدا کرده است؟

, با همه این تفاسیر، برای دو پروژه مذکور چقدر اعتبار اختصاص پیدا کرده است؟,

جانعلی: ما تمام اهتماممان را صرف به سرانجام رساندن پروژه‌های کلاهدوز و جانبازان سمنان می‌کنیم. سال گذشته از 5 میلیارد اعتبار، 4 میلیارد و 500 میلیون تومان تخصیص گرفتیم. حتی استادیوم تختی که 20 میلیارد اعتبار داشته نیز تا این اندازه تخصیص اعتبار نداشته است. متأسفانه به دلیل تورم نتوانستیم پروژه‌های مذکور را به سرانجام برسانیم.

,

این پروژه‌ها امسال هم اعتبار دارد و اگر بتوانیم تخصیص آن را به صددرصد برسانیم، می‌توان پروژه‌های کلاهدوز و جانبازان و معولین را به بهره‌برداری برسانیم.

,

خانه وزنه‌برداری چطور؟

, خانه وزنه‌برداری چطور؟,

جانعلی: من شنیدم که گفته می‌شود اعتبار خانه وزنه‌برداری جابجا شده است. این پروژه اصلا ردیف اعتباری ندارد که بخواهد جابجا شود. از محل فروش املاک اداره‌کل، باید 700 میلیون تومان در پروژه‌ای که نیمه‌کار بود، هزینه می‌کردیم. دوستان تشخیص دادند که با این پول، چند پروژه را از صفر شروع کنند. همین باعث شد که ردیف اعتباری ایجاد نشود و پروژه ناقص بماند.

,

امسال برای این پروژه ردیف اعتباری و اعتبار درخواست کردیم که اگر محقق شود، پروژه را به سرانجام می‌رسانیم. وظیفه ماست که به هر شکل ممکن پیگیر تکمیل این پروژه باشیم.

,

با توجه به شهرستان شدن آرادان، مهدی‌شهر، سرخه و میامی، برای تبدیل دفتر نمایندگی به اداره در این شهرستان‌ها چه اقداماتی صورت داده‌اید؟

, با توجه به شهرستان شدن آرادان، مهدی‌شهر، سرخه و میامی، برای تبدیل دفتر نمایندگی به اداره در این شهرستان‌ها چه اقداماتی صورت داده‌اید؟,

جانعلی: وزارت‌خانه حمایت‌های بسیار خوبی در این زمینه داشته. این موضوع تنها گریبان‌گیر استان ما نیست و برای شهرستان‌های جدیدالتأسیس همچنان دفتر نمایندگی دیده شده است. دوستان وزارت‌خانه پیگیر این مسأله هستند. این کار در اختیار هیأت دولت است.

,

از زمان انتصاب شما، معاون توسعه اداره‌کل به عنوان سرپرست فعالیت می‌کند. مگر می‌شود کسی 16 ماه به عنوان سرپرست فعالیت کند؟

, از زمان انتصاب شما، معاون توسعه اداره‌کل به عنوان سرپرست فعالیت می‌کند. مگر می‌شود کسی 16 ماه به عنوان سرپرست فعالیت کند؟,

جانعلی: وقتی من به اداره‌کل آمدم، شرایطی بحرانی بر اداره حاکم بود و ما باید فردی را انتخاب می‌کردیم که بتواند از عهده کار برآید. به همین خاطر آقای نصیری را پیشنهاد کردیم. وزارت‌خانه نیز ایشان را پذیرفت. همه مراحل انجام شد و هنگامی که به مرحله صدور حکم رسیدیم، وزارت‌خانه اعلام کرد که با توجه به این که سن ایشان بالای 60 سال است ایشان نمی‌تواند به عنوان معاون معرفی شود.

,

پیش از عید، سرپرستی ایشان تمدید شد تا ما بتوانیم گزینه دیگری پیدا کنیم. ما چندین گزینه داشتیم و در نهایت بر سر خانم خلیلی، به جمع‌بندی رسیدیم که 9 سال در بخش مالی کار کرده‌اند. به دلیل شیوع کرونا وقفه‌ای در معرفی ایشان ایجاد شده است. قرار است به محض گذراندن یک دوره آموزشی، تأییدیه حکم ایشان را بدهد.

,

چرا سالن ژیمناستیک که درآمدزاترین سالن در استان است، باید به صورت ترک تشریفات واگذار شود؟

, چرا سالن ژیمناستیک که درآمدزاترین سالن در استان است، باید به صورت ترک تشریفات واگذار شود؟,

جانعلی: سالن ژیمناستیک، جزو سه سالنی است که وزارت ورزش به ما مجوز رایگان بودن آن را داده است. به دلیل پرهیز از شبهات و ارائه خدمات بهتر، کارشناسی انجام شد و مزایده انجام خواهد شد و کل وجوه حاصله صرف ژیمناستیک می‌شود.

,

در خصوص هیأت ژیمناستیک، شما پیش‌تر رئیس هیأت پیشین را به عنوان سرپرست معرفی کردید و گفتید علت این امر آن است که ایشان نتواند در انتخابات مجمع کاندیدا شود؛ از طرفی  همسرشان در زمان ریاست خودشان برای خودشان حکم زده‌اند! از این مهم‌تر، مگر می‌شود کسی هم رئیس هیأت باشد و هم باشگاه خصوصی داشته باشد؟

, در خصوص هیأت ژیمناستیک، شما پیش‌تر رئیس هیأت پیشین را به عنوان سرپرست معرفی کردید و گفتید علت این امر آن است که ایشان نتواند در انتخابات مجمع کاندیدا شود؛ از طرفی  همسرشان در زمان ریاست خودشان برای خودشان حکم زده‌اند! از این مهم‌تر، مگر می‌شود کسی هم رئیس هیأت باشد و هم باشگاه خصوصی داشته باشد؟,

جانعلی: من اصلا این حرف را نزدم که ایشان را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم تا نتوانند کاندیدا شوند. رئیس مجمع، فدراسیون است. در روز رأی‌گیری شما دیدید که رقابت به صورت برابر انجام شد.(در گفتگوی قبل از عید نوروز به این نکته اشاره شده بود)

,

نماینده شاهرود در مرحله دوم حذف شد؟

, نماینده شاهرود در مرحله دوم حذف شد؟,

جانعلی: ما به کاندیداها گفتیم هرکس اعتراضی دارد، شکایت خود را ارائه طی مدت 48 ساعت مطرح کند اما هیچ‌کس شکایتی نکرد

,

دبیر هیأت، باید اسامی اعضای مجمع را ارایه دهد ولی اعضای مجمع توسط سرپرست هیات چیدمان شده است؟

,

جانعلی: در مجموع، من نامه‌ای به وزارت نوشتم و نتیجه آن هم به ما اعلام خواهد شد. ما تلاش کردیم در تمام مجامع، به اعتراضات رسیدگی کنیم. ما به آقای رحمانی نامه زدیم که چنان‌چه نسبت به اعضای مجمع اعتراض دارند، ظرف 48 اعلام کنند اما چیزی به ما اعلام نکردند.

,

ما به صورت ناشناس با رئیس هیأت ...تماس گرفتیم و پرسیدیم کدام باشگاه را برای ثبت‌نام پیشنهاد می‌کنید؟ و کدام مربی از نظر شما مربی خوبی است؟ ایشان هم باشگاه خودش را معرفی کرد و هم خودش را به عنوان مربی معرفی کرد. اگر من مربی باشم و باشگاه داشته باشم و همزمان رئیس هیأت فوتبال شوم، معلوم است که به دنبال آن خواهم بود که باشگاه خودم رشد کند! کسی که رئیس هیأت می‌شود باید از خیر مربی‌گری و تیم‌داری بگذرد. شما نباید اجازه بدهید، افرادی که مربی هستند یا باشگاه دارند، رئیس هیأت شوند؟

, ما به صورت ناشناس با رئیس هیأت ...تماس گرفتیم و پرسیدیم کدام باشگاه را برای ثبت‌نام پیشنهاد می‌کنید؟ و کدام مربی از نظر شما مربی خوبی است؟ ایشان هم باشگاه خودش را معرفی کرد و هم خودش را به عنوان مربی معرفی کرد. اگر من مربی باشم و باشگاه داشته باشم و همزمان رئیس هیأت فوتبال شوم، معلوم است که به دنبال آن خواهم بود که باشگاه خودم رشد کند! کسی که رئیس هیأت می‌شود باید از خیر مربی‌گری و تیم‌داری بگذرد. شما نباید اجازه بدهید، افرادی که مربی هستند یا باشگاه دارند، رئیس هیأت شوند؟,

جانعلی: بالاخره عرق یک مربی، مربی‌گری است.

,

خب ریاست هیأت را رها کند و به مربی‌گری بپردازد

,

جانعلی: اتفاقا کسی که مسئولیت دارد، نمی‌تواند از حق بچه‌های خودش دفاع کند. من این‌گونه بودم. رئیس هیأت باید عدالت را رعایت کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

,

ما همه انسانیم و هرقدر هم که بخواهیم عدالت را رعایت کنیم، ممکن است نتوانیم. این تعارض منافع، شائبه ایجاد می‌کند.

,

جانعلی: مسأله این است که قانونی وجود ندارد که از مسئولیت گرفتن مربیان و صاحبان باشگاه‌ها جلوگیری کرده باشد. اگر ما مانع شویم، دوستان به مراجع بالاتر می‌روند. اما دوستان باید مراقبت کنند تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

,

در خصوص ریاست اداره ورزش شاهرود، شما به چند نفر پیشنهاد دادید که نپذیرفتند و سپس آقای جلالی را انتخاب کردید. به نظر خودتان ایشان تجربه کافی برای قرار گرفتن در این سمت را داشتند؟

,

جانعلی: ایشان رئیس اداره بسطام بوده‌اند. چندین‌سال در اداره شاهرود به عنوان عامل ذی‌حساب کار کرده‌اند، فوق‌لیسانس تربیت بدنی دارند؛ بومی هم هستند. ما به هیچ‌کس پیشنهاد ندادیم که قبول نکرده باشد. اتفاقا پیشنهاداتی داشتیم اما نظر ما روی آقای جلالی بود. مسئولین شهرستان هم محبت کردند و پذیرفتند که ایشان فعلا به عنوان سرپرست کار خود را آغاز کنند.

,

خیلی از واحدهای شما با سرپرستی اداره می‌شود؛ درست است؟

, خیلی از واحدهای شما با سرپرستی اداره می‌شود؛ درست است؟,

جانعلی: درباره همه دوستانی که سرپرستی داشتند، پیگیر تبدیل وضعیت هستیم. برخی افراد در برخی سمت‌ها باید بین 3 تا 6 ماه سرپرست باشند تا روشن شود که از پس کار برمی‌آیند یا نه.

,

خود شما هم از اداره دیگری به اداره‌کل ورزش و جوانان مأمور شده‌اید. ظاهرا مشکل قراردادی شما هم حل شده است. همینطور است؟

, خود شما هم از اداره دیگری به اداره‌کل ورزش و جوانان مأمور شده‌اید. ظاهرا مشکل قراردادی شما هم حل شده است. همینطور است؟,

جانعلی: من جزو ورزشکارانی بودم که به یکی از شهرداری‌ها معرفی شدم و در آن‌جا کارمند رسمی شدم و در اداره‌کل تربیت بدنی مأمور شدم و 13 تا 14 سال مسئولیت‌های خاصی در حوزه‌های مختلف داشتم. آخرین پست من هم معاون مدیرکل و پس از رئیس اداره شهرستان ری بود که پس از آن به اداره‌کل استان سمنان آمدم. بعد هم به کلی از شهرداری منفک شدم و به عنوان نیروی وزارت ورزش، تبدیل وضعیت شدم.

,

در خصوص استعدادیابی شما از افزایش 705 درصدی آمارها خبر دادید. این آمار کمی عجیب است.

,

جانعلی: این آمار بر اساس مستنداتی است که وزارت‌خانه به ما ارائه کرده است.(درباره این موضوع در روزنامه سه شنبه سرمقاله نوشته خواهد شد و اتفاقا به جای پیشرفت 2800 درصد پس رفت داشته ایم)

,

افکار عمومی می‌گویند ما که در مسابقات استعدادیابی رتبه آخر را به دست آوردیم، چگونه 705 درصد رشد داشتیم؟

, افکار عمومی می‌گویند ما که در مسابقات استعدادیابی رتبه آخر را به دست آوردیم، چگونه 705 درصد رشد داشتیم؟,

جانعلی: ما در سال 98، رتبه آخر نشدیم. از 34 استان، سی‌ودومین استان شدیم! تعداد نفراتی که فرستادیم در ارزیابی‌ها دخیل است.

,

با 750 درصد رشد، در ارزیابی‌های 99، بین استان‌های اول تا دهم خواهیم بود؟

, با 750 درصد رشد، در ارزیابی‌های 99، بین استان‌های اول تا دهم خواهیم بود؟,

جانعلی: ما اساسا در این زمینه در نقطه صفر بودیم. ضمن این که تأکید می‌کنم آمار مذکور بر اساس مستندات وزارتخانه اعلام شده است. اما بگذارید من هم سوالی از شما بپرسم. در موضوع هیأت فوتبال، وزارت‌خانه همراهی خوبی با ما داشت. انتخابات به خوبی برگزار شد. من گمان می‌کردم که گفتگو با شما، با بحث درباره هیأت فوتبال آغاز می‌شود.

,

در همین مجمع، 5 تن از اعضا غیرقانونی بودند. از طرفی، شما می‌دانید که اگر نبود ورود نهادهای امنیتی و نظارتی، امکان عدم برگزاری مجمع شد. کسی که نمی‌خواهم از او نام ببرم، با اعضای مجمع تماس گرفته بود که به مجمع نروند.

,

جانعلی: ما از آقای بهاروند خواهش کردیم که آقای رضاعلی را با خودشان بیاورند. ما تمهیدات لازم را اندیشیده بودیم.

,

حتی تلاش‌هایی صورت گرفت تا رأی سفید داده شود و مجمع از اکثریت بیفتد. البته اکنون خرسندیم که کار به خوبی انجام شد. بگذارید سوال دیگری بپرسم. کارمندان اداره شما، از وضعیت مدیریت حاکم بر اداره راضی نیستند و انگیزه‌های آنان در سطح مطلوبی قرار ندارد؟

,

جانعلی: بنای ما رضایت پرسنل است. تلاش ما هم تا کنون همین بوده. سال 98 در بحبوحه مشکلات اداره‌کل، صددرصد رفاهیات اعطا شد. همین امسال، 4 ماه متمم اضافه‌کار پرداخت شده است. در دفتر من به روی هیچ‌کس بسته نیست. ما از جایگاه مدیرکل با نیروها برخورد نمی‌کنم؛ ما با هم همکار هستیم. هرکس هم که مشکلی دارد، در اتاق من باز است.

,

در خصوص  ریاست هیأت تکواندو، گفته می‌شود سرپرست هیات شمشیربازی که اتفاقا یکی از نیروهای زحمتکش عرصه ورزش هم است با توصیه شما برای هیات تکواندو ثبت نام کرده است؟

,

جانعلی: ایشان دانِ دو تکواندو هستند و در این زمینه تخصص دارند و به من توصیه من نبوده است(واقعیت این است که من نمی‌دانستم ایشان دان دو تکواندو را دارد؛ پس چرا هیات شمشیربازی؟)

,

برنامه شما برای ادامه کار چیست؟

, برنامه شما برای ادامه کار چیست؟,

جانعلی: من دو سال در روابط‌عمومی پرسپولیس کار کرده‌ام و از جنس خودتان بوده‌ام. در سخت‌ترین شرایط ما فضا را آرام کردیم. من انتقاد سازنده را می‌پذیرم. در دفتر من باز است. شما هر انتقادی دارید، به دفتر من بیایید اما انتقاد در فضای مجازی راه به جایی نمی‌رسد و اذهان را مشوش می‌کند. من چه اینجا باشم و چه نباشم، خادم ورزش هستم اما انتظارم، همگرایی و همدلی است. از اقای هادیان که به عنوان رئیس هیات ورزش های همگانی انتخاب شد خواهش کردم از بزرگان ورزش استان دعوت کند تا در هر ماه این عزیزان با نشست به ما مشاوره بدهند

,

(آقای همت هادیان یکی از دلسوزان و مدیران کار بلد ورزش هستند ولی ایشان در سال گذشته برای ریاست هیات بدمینتون کاندیدا شدند ولی بخاطر برخی از مسایل انصراف دادند ولی بعد از انتخاب اقای دکتر گلرو به عنوان نماینده مردم در مجلس زمینه برای حضور ایشان فراهم شد اگر چه ما خودمان از طرفداران حضور پررنگ و بیشتر هادیان در عرصه ورزش هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه