اخبار داغ

اعتراف جانسون به اشتباهات دولت انگلیس در ماه‌های اول شیوع کرونا

اعتراف جانسون به اشتباهات دولت انگلیس در ماه‌های اول شیوع کرونا
نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای اذعان کرد دولت او در هفته‌ها و ماه‌های اول شیوع ویروس کرونا اشتباهاتی داشته‌ است و می‌توانست اقدامات پیشگیرانه را به شکل متفاوتی انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اذعان کرد دولت او در هفته‌ها و ماه‌های آغازین شیوع ویروس کرونا در مهار آن دچار خطا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، جانسون در مصاحبه‌ای گفت: «این [بیماری] چیز جدیدی بود که ما آن‌طور که باید در هفته‌ها و ماه‌های اول آن را درک نکردیم».
,
 
,
نخست‌وزیر انگلیس افزود: «چیزی که نتوانستیم متوجه شویم این بود که این بیماری تا چه حد می‌تواند در حالی که هیچ علائمی ندارد از فردی به فرد دیگر منتقل شود».
,
 
,
او در ادامه گفت: «فکر می‌کنم منصفانه باشد که بگویم چیزهایی هست که باید درباره کنترل آن در مراحل اولیه [شیوع] یاد بگیریم. شاید کارهایی بود که باید به شکل متفاوتی انجام می دادیم».
,
 
,
جانسون تأکید کرد با انجام تحقیقاتی درباره نحوه عملکرد دولت انگلیس در قبال شیوع ویروس کرونا موافق است اما این تحقیقات باید زمان دیگری موکول شود و در حال حاضر تمام تمرکز دولت باید بر روی مهار این بیماری باشد.
,
 
,
این اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که او هفته گذشته در جلسه در پارلمان انگلیس بابت بی‌اعتنایی به گزارش‌های هشداردهنده درباره شیوع موج دوم کرونا مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.
,
 
,
در این جلسه، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، جانسون باید تمام توصیه‌های این گزارش را که توسط «پاتریک والاس» مشاور امور علمی دولت انگلیس تهیه شده است عملی کند.
,
 
,
با این حال جانسون پاسخ داد وزرای دولتش به اطمینان یافتن از اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل نمی‌شوند اکتفا خواهند کرد.
,
 
,
۳۷ دانشمند و دانشگاهی مطرح انگلیسی گزارشی را در نشریه «آکادمی علوم پزشکی» منتشر کردند که مسئولیت تهیه و نگارش آن بر عهده پاتریک والاس قرار داشت.
,
 
,
کارشناسان انگلیسی در این گزارش هشدار دادند در صورت عدم آمادگی برای مواجه شدن با «موج دوم» کرونا احتمال آن وجود دارد که تا ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان جانشان را از دست بدهند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه