اخبار داغ

جهانگیری برای تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک دست‌به‌کار می‌شود/ ورود نهاد ریاست جمهوری برای رفع ابهام

جهانگیری برای تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک دست‌به‌کار می‌شود/ ورود نهاد ریاست جمهوری برای رفع ابهام
سیدرضا صالحی‌امیری در خصوص اساسنامه کمیته ملی المپیک با معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه کرد و قرار شد معاونت حقوقی به این موضوع ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اساسنامه کمیته ملی المپیک بعد از تایید در هیئت دولت که مهر‌ماه سال گذشته صورت گرفت، به شورای نگهبان ارسال شد تا بعد از تصویب اجرایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بعد از ماه‌ها بررسی شورای نگهبان بالاخره  روز دهم تیرماه پاسخ خود را در خصوص این اساسنامه اعلام و ابهاماتی را مطرح کرد. 

,

یکی از ایرادات مطرح شده به این اساسنامه در خصوص بند 16 است که اشاره به مقابله و عدم پذیرش هرگونه فشار سیاسی، مذهبی و حقوقی، اجتماعی، اقتصادی، و تبعیض جنسیتی اشاره دارد که اعلام شده این بند مغایر موازین شرع و اصول 4، 12 و 13 قانون اساسی است.

,

شورای نگهبان همچنین اعلام کرد منظور از دور بودن کمیته ملی المپیک از هر گونه گرایش‌های نژادی، مذهبی، سیاسی و منع هر گونه تبعیض روشن نیست و ابهام دارد.

,

بعد از واکنش شورای نگهبان به اساسنامه کمیته ملی المپیک، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته کتباً با معاون اول رئیس‌جمهور وارد مذاکره شد و 2 جلسه نیز با او در خصوص اساسنامه برگزار کرد.

,

نامه صالحی‌امیری به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع داده شده و قرار است در نشست هیئت دولت و شورای نگهبان این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و ابهامات برطرف شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام

,

منبع: فارس

, منبع: فارس, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه