اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

مطالبه گری باید منطقی و سازنده و با حفظ وحدت جامعه اسلامی باشد

مطالبه گری باید منطقی و سازنده و با حفظ وحدت جامعه اسلامی باشد
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی گفت: جامعه ای که مطالبه گری دارد به منزله حیات آن جامعه است، اما این مطالبه گری باید منطقی و سازنده، با ارائه راهکار و حفظ وحدت جامعه اسلامی انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز بمناسبت پنجم مردادماه سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهمترین و اصلی ترین رسالت نهاد امامت جمعه تقویت نظام و حفظ مصلحت نظام و انقلاب اسلامی است که در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی نیز تاثیر گذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: تقویت نظام راهکارهای مختلفی دارد که مهمترین ان ایجاد همدلی، وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان است که در تمامی احکام کشوری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به آن نیز تاکید شده است.

,

عصمتی با بیان اینکه وحدت منافاتی با مطالبه گری ندارد، افزود: نهاد امامت جمعه از ان جهت که از یک سو نهاد حاکمیتی است و از سوی دیگر با مردم در ارتباط است در حقیقت نقش نقطه اتصال بین حاکمیت و مردم را ایفا می کند، لذا هم باید مسایل مهم حاکمیتی را برای مردم تبیین و هم مطالبات مردم را برای مسئولان بازگو کند.

,

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی با بیان اینکه اصل مطالبه گری باید در کشور مستمر باشد، افزود: جامعه ای که مطالبه گری دارد به منزله حیات ان جامعه است، اما این مطالبه گری باید منطقی و سازنده، با ارائه راهکار و حفظ وحدت جامعه اسلامی انجام شود.

,

عصمتی افزود: در جامعه اسلامی محور اصلی وحدت، فرامین و سیاست های راهبردی مقام مفظم رهبری، اخلاق، تعهد و دینداری است، لذا آنچه که از آن بعنوان وحدت یاد می شود باید حول این محورها باشد.

,

امام جمعه تربت حیدریه بیان کرد: اختلاف سلیقه ها و تضارب ارا وجود دارد و گاهی این اختلافات منجر به چالش و کشمکش های سیاسی می شود، لذا افراد نباید به نظر شخصی خود تعصب داشته باشند و از نظرات دیگران استفاده و انعطاف پذیر باشند.

,

وی اضافه کرد: شخصا نظرم این نیست که در تریبون نماز جمعه مسئولی زیر سئوال برود و سعی می کنم انتقاد را به مسئولان برسانم، لذا روش انتقادها تفاوت دارد اما اصل مطالبه گری باید انجام شود.

,

خطیب جمعه تربت حیدریه ابراز داشت: مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال گذشته شعار سال را به مسایل اقتصادی اختصاص دادند و در دو سال گذشته از آن بعنوان جهاد اقتصادی تعبیر کردند، لذا این جهاد اقتصادی باید فرهنگ سازی شود و تمام ادارات، سازمانها و نهادها و همچنین نهاد امامت جمعه در این مطالبه گری جدی و فرهنگ سازی نقش موثری دارند.

,

عصمتی خاطر نشان کرد: پرهیز از اسراف و تجمل گرایی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است و این موضوع نیز باید بین مردم و مسئولان فرهنگ سازی و تبیین شود.

,

امام جمعه تربت حیدریه در خصوص پروژه مصلی نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: در این خصوص تابع شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هستیم و در حال حاضر و طبق نظر شورای سیاست گذاری ساخت و ساز مصلی ها تعطیل شده و سیاست بر این است که نمازهای جمعه در مساجد جامع هر شهر برگزار شود، لذا مسجد جامع شهر تربت حیدریه در هسته مرکزی و محل خوبی واقع شده است. 

,

عدم رعایت مسایل بهداشتی حق الناس است

,

امام جمعه تربت حیدریه در بخش دیگری به شرایط خاص کشور در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: رعایت مسایل بهداشتی واجب شرعی، قانونی و الزامی است و هرکس رعایت نکند دو حق الناس بر عهده دارد.

,

وی اظهار کرد: نخستین حق الناس آن است که چنانچه فردی آگاهانه و یا از روی عدم رعایت نکات بهداشتی، عامل و انتقال دهنده این ویروس به دیگران باشد، به لحاظ شرعی آن فرد ضامن است و تکلیف شرعی برعهده اوست و از سویی دیگر وقتی برای مجاهدان سلامت و کادر درمانی که شبانه روز تلاش می کنند، زحمت آنها را دوچندان کنیم جنبه دوم حق الناس نیز شکل می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه