اخبار داغ

گزارش؛

حماسه تنگه کوشک سند انقلابی‌گری و ولایتمداری مردم ایوان

حماسه تنگه کوشک سند انقلابی‌گری و ولایتمداری مردم ایوان
پنجم و ششم مردادماه سال 67 سالروز حماسه سازی غرور آفرینی است، عملیاتی که در آن غیورمردان شجاع مردم ایوان، ارتفاعات تنگه کوشک را از محاصره رژیم بعث عراق آزاد ساختند و افتخار دیگری را در تاریخ دوران دفاع مقدس ثبت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، تاریخ دفاع مقدس سرشار از ایثار و ازخود‌گذشتگی‌ جوانانی است که در خاطره ایرانیان، حماسه بزرگ تنگ کوشک یکی از نبردهای بزرگ تاریخ دوران دفاع مقدس است که در آن سربازان اسلام با تلاش فراوان توانستند این منطقه را از اشغال وجود نیروهای رژیم بعثی پاک کنند و آزاد سازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

قرارگاه چهل‌ زرعی و تنگه کوشک به خوبی خاطرات رزمندگان در آن روزهای سخت و دشوار نبرد با دشمن بعثی را به خاطر دارد که چه جوانان غیوری با رشادت و از خود گذشتگی خالق حماسه‌های همیشه جاوید شدند و برگ‌های زرین تاریخ دفاع مقدس را به نام خود ثبت کردند، شهادت خرم‌ رودی، دوبرا و فلاحی‌ها در حماسه سارات و کوشک برای همیشه ماندگار شد و اکنون بنای یادبود و سنگ نوشته این شهیدان یادآور حد نهایی پیشروی دشمن در شمال استان ایلام و ایوان است.

,

شهر ایوان از آنجا که در پشتیبانی از جبهه میانی جنگ و به خصوص جبهه سومار نقش مهمی داشت ، بارها مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت.

,

در اواخر تیر ماه سال 1367 و پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران، ارتش عراق سومار را اشغال کرد و با عبور از پل هفت دهنه و جاده سومار ایوان با هدف قطع ارتباط دو استان ایلام و کرمانشاه و تصرف شهرستان ایوان وارد تنگه کوشک شد.

,

مردم شهرستان ایوان پس از اطلاع از حمله عراق با تشکیل بسیج مردمی و با حمایت ارتش به ویژه هوانیروز و ژاندارمری به مقابله با نیروهای رژیم بعث در منطقه تنگ کوشک پرداختند.

,

دفاع حماسی نیروهای مدافع شهر و بسیج مردمی موجب هزیمت و عقب نشینی دشمن بعثی شد در حالیکه افزون بر تلفات ، 46 نفر از نیروهای بعثی اسیر شدند و تعدادی از جنگ افزارهای زرهی توسط مردم منهدم شد.

,

می توان گفت حماسه تنگه کوشک، نماد مظلومیت ملت انقلابی ایران، ایلام و ایوان خاصه رزمندگان و مجاهدان پرآوازه ی آنان است، عزیزانی که با دست خالی به جنگ تانک و موشک رفتند، مردانه ایستادند، جنگیدند، خون دادند تا مام وطن اسیر هوس دشمن و مطامع پلید آنها قرار نگیرد.

,

اینک همانگونه که با افتخار از کسانی که در طول تاریخ برای این سرزمین و دین فداکاری کردند، یاد می‌ کنیم تاریخ هم از شهدا و حماسه‌ سازان دوران هشت سال دفاع مقدس با افتخار یاد می کند.
یاد و نام این شهیدان و ایثارگران برای همیشه در تاریخ ماندگار حماسه و ایثار این مرز و بوم گرامی باد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه