اخبار داغ

هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد!

تغییر کاربری اراضی کشاورزی بلای جان طبیعت رنجور کردستان

تغییر کاربری اراضی کشاورزی بلای جان طبیعت رنجور کردستان
ساخت و ساز در مناطق مجاز بماند، تغییر کاربری اراضی آن هم با ترغیب کشاورزان به فروش زمین‌هایشان و بعد هم تغییر کاربری باغات به مسکونی و از سوی دیگر معضل کوه‌خواری و موج ویلاسازی روی کوه‌ها، دل هر انسان طبیعت‌دوستی را به درد می‌آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ساخت و ساز در مناطق مجاز بماند، تغییر کاربری اراضی آن هم با ترغیب کشاورزان به فروش زمین‌هایشان و بعد هم تغییر کاربری باغات به مسکونی و از سوی دیگر معضل کوه‌خواری و موج ویلاسازی روی کوه‌ها، دل هر انسان طبیعت‌دوستی را به درد می‌آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

باور اینکه انسان‌هایی هستند که فقط امروز خود را می‌بینند و از فردایی که به جای باغ‌-شهر بودن اطراف سنندج، ویلاشهر نصیب آیندگان می‌شود، بسیار سخت است ولی وجود دارد.

,

, ,

در میان همه اخباری که در سال جاری بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و نیز در صفحات رسانه‌های مکتوب منتشر شد گرانی قیمت ارز و به تبع آن گرانی اجناس در بازار جزو اخبار پربازدید رسانه ها و از دغدغه های اصلی مردم است.

,

بازار ایران که در ابتدای سال جاری تا حدودی از رکود خارج شده بود و می رفت تا در سایه اعمال سیاست‌های اقتصادی دولت از نابسامانی خارج شود و در مدار آرام و خارج از التهابات توام با تحرک در خدمت مردم باشد، به یکباره تب‌دار و ملتهب شد و جهش قیمتی از 30 الی 100 درصد را تجربه کرد.

,

, ,

اما گویا افزایش قیمت مصالح ساختمانی همانطور که بر قیمت زمین اثر گذاشته است قیمت باغ های اطراف سندج از جمله باغ های باباربز، قلیان، ننله و حتی سراب قامیش را نیز در برگرفته است به طوریکه کمتر از صد میلیون تومان نمی توانی انتظار باغ 800متری را نیز داشته باشی.

,

با سری به مشاور املاک این مناطق خواستیم که قیمت باغ را جویا شویم که متاسفانه عده ای پاسخگو شدند و عده ای هم به قصد اینکه کسی چیزی برای فروش ندارد حاضر به پاسخگویی به سوالات ما نشدند.

,

, ,

بازار ساخت و ساز و افزایش قیمت زمین مسکونی باعث بالا رفتن قیمت باغ نیز شد

, بازار ساخت و ساز و افزایش قیمت زمین مسکونی باعث بالا رفتن قیمت باغ نیز شد,

حسن مرادی یکی از مشاوران املاک روستای ننله اطراف سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت:  در بازار خرید و فروش باغ، گزینه‌هایی مانند نوع کاربری و حتی تعداد، نوع و سن درختان در نحوه تعیین میزان قیمت بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

,

وی گفت: برای مثال باغی که سن درختان آن یک‌سال است از لحاظ قیمت بسیار ارزان‌تر از باغی است که درختان آن 15 ساله هستند و از سوی دیگر اینکه چه نوع درختانی باغ را پوشش داده باشند (تزئینی یا میوه) عاملی برای ارزش‌گذاری خانه باغ ها محسوب می‌شوند.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد که باغ‌هایی که به‌صورت قواره‌ای خرید و فروش می‌شوند از قیمت‌گذاری متفاوتی برخوردار هستند زیرا قواره‌های کوچک از نرخ بالاتری برخوردار هستند و باغ‌هایی که متراژشان کوچک باشد مشتری بیشتری را جذب خود می‌کنند و همچنین متقاضیان زیادی توانایی خرید آنها را دارند اما باغ‌های متراژ بزرگ به دلیل متراژشان هر خریداری قدرت خرید آن را ندارد به همین خاطر قیمت این دسته از باغ‌ها در مقایسه با باغ‌های متراژ کوچک ارزان‌تر است. 

,

, ,

قیمت هزار متر باغ در اطراف شهر سنندج طبق اعلام قیمت های مشاوران املاک 

, قیمت هزار متر باغ در اطراف شهر سنندج طبق اعلام قیمت های مشاوران املاک , قیمت هزار متر باغ در اطراف شهر سنندج طبق اعلام قیمت های مشاوران املاک ,

 

,
باغ های اطراف سنندج قیمت هر متر زمین قیمت هزار متر زمین جهت احداث باغ
باباریز 200 هزار تومان 200 میلیون تومان
قلیان 120 هزار تومان 120 میلیون تومان
ننله 80 هزار تومان 80 میلیون تومان
سراب قامیش 110 هزار تومان 110 میلیون تومان
سرنجیانه 120 هزار تومان 120 میلیون تومان
جاده کامیاران 170 هزار تومان 170 میلیون تومان 
خلیچیان 100 هزار تومان 100 میلیون تومان 
, باغ های اطراف سنندج قیمت هر متر زمین قیمت هزار متر زمین جهت احداث باغ باباریز 200 هزار تومان 200 میلیون تومان قلیان 120 هزار تومان 120 میلیون تومان ننله 80 هزار تومان 80 میلیون تومان سراب قامیش 110 هزار تومان 110 میلیون تومان سرنجیانه 120 هزار تومان 120 میلیون تومان جاده کامیاران 170 هزار تومان 170 میلیون تومان  خلیچیان 100 هزار تومان 100 میلیون تومان  , باغ های اطراف سنندج قیمت هر متر زمین قیمت هزار متر زمین جهت احداث باغ , باغ های اطراف سنندج, قیمت هر متر زمین, قیمت هزار متر زمین جهت احداث باغ, باباریز 200 هزار تومان 200 میلیون تومان , باباریز, 200 هزار تومان, 200 میلیون تومان, قلیان 120 هزار تومان 120 میلیون تومان , قلیان, 120 هزار تومان, 120 میلیون تومان, ننله 80 هزار تومان 80 میلیون تومان , ننله, 80 هزار تومان, 80 میلیون تومان, سراب قامیش 110 هزار تومان 110 میلیون تومان , سراب قامیش, 110 هزار تومان, 110 میلیون تومان, سرنجیانه 120 هزار تومان 120 میلیون تومان , سرنجیانه, 120 هزار تومان, 120 میلیون تومان, جاده کامیاران 170 هزار تومان 170 میلیون تومان  , جاده کامیاران, 170 هزار تومان, 170 میلیون تومان , خلیچیان 100 هزار تومان 100 میلیون تومان  , خلیچیان, 100 هزار تومان, 100 میلیون تومان ,

قیمت هر متر باغ در اطراف قلیان 120 هزار تومان است

, قیمت هر متر باغ در اطراف قلیان 120 هزار تومان است, قیمت هر متر باغ در اطراف قلیان 120 هزار تومان است,

یکی دیگر از مشاوران املاک قلیان در گفتگو با خبرنگار کردتودی خاطر نشان کرد: «اکثر خریداران باغ‌های پیشنهاد شده برای فروش، ساکنان سنندج هستند به خصوص طی چند هفته ی اخیر باعث افزایش حجم مراجعه کنندگان برای خرید شد.»

,

 این مشاور املاک اذعان کرد، قیمت هر متر مربع از باغ‌های فروشی نسبت به 2 سال گذشته که بازار بسیار پر رونق بود، حدود 70 هزار تومان با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. 

,

وی ادامه داد: قیمت هر متر زمین کشاورزی جهت احداث باغ در روستای قلیان حدود 120 هزار تومان است که باغی هزار متری به قیمت 120 میلیون تومان بفروش می رسد.

,

وی افزود: این روزها مشتریان خرید باغ بسیار زیاد شده است چرا که هیچ نوع برخوردی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در این باغ ها صورت نمی گیرد.

,

, ,

یک مقام مسئول با تاکید بر تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی به شرایط احداث خانه باغ اشاره کرد و ادامه داد: احداث خانه باغ شرایط خاص خودش را دارد که باید ۴۰ متر باشد و زمین‌اش نیز ۳ هزار متر باشد تا بتواند ۴۰ متر سطح اشتغال داشته باشد. در صورتی‌که افرادی که ۲۰۰ متر زمین داشته‌اند و همه آن را به ساختمان اختصاص داده‌اند، نام خانه‌باغ بر آن نهاده‌اند. حدود ۳ سال توسط گشت حفاظت اراضی، به طور مرتب ساخت و سازهای پراکنده و داخل اراضی ملی را تخریب کرده است.

,

حال باید منتظر بود و دید که آیا  قیمت خانه باغ های اطراف سنندج کاهش خواهد یافت یا به تناسب قیمت زمین و مصالح ساختمانی قیمت در ختان و این خانه باغ ها هم همچنان افزایش قیمت خواهند داشت؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه