اخبار داغ

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم:

تاکسی ها و وانت بارها رایگان گاز سوز می شوند/ فعالیت 40جایگاه CNG در قم

تاکسی ها و وانت بارها رایگان گاز سوز می شوند/ فعالیت 40جایگاه CNG در قم
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم با اشاره به اینکه 40جایگاه CNG در قم فعالیت می کنند، گفت: تاکسی ها و وانت بارها به صورت رایگان گاز سوز می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود طاهری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اعلام مدیریت مصرف بنزین در آبان ماه سال 98 توسط دولت، اظهار کرد: در این راستا مسئولان وعده هایی را مبنی بر دوگانه سوز کردن خودروها دادند تا تسهیلاتی را برای مالکان ایجاد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

وی با اشاره به اخذ مجوز از شورای اقتصادی برای وزارت نفت در عملیاتی کردن وعده هایی که به مردم داده شده بود، گفت: در بخش نخست برای حمل بار و مسافر یک میلیون و 460 هزار خودرو عمومی یعنی وانت بارها و تاکسی ها به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ وجهی این خودروها به مصرف کننده سی ان اجی تبدیل می شوند.

, .,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم افزود: چهار کارگاه مجاز در استان قم نسبت به دوگانه سوز کردن خودروها فعال هستند که لازم است در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور ثبت نام کنند.

, .,

تاکسی ها و وانت بارها رایگان گاز سوز می شوند

, تاکسی ها و وانت بارها رایگان گاز سوز می شوند,

وی با بیان اینکه ثبت نام باید حتما توسط مالک اصلی و قانونی خودرو انجام شود، تصریح کرد: این اقدام رایگان انجام می شود و مالکان می توانند زمان نوبت دهی را برحسب زمان خود انتخاب کنند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن نسبت به گازسوز کردن خودروی خود اقدام کنند.

, .,

طاهری با تاکید براینکه ممکن است برخی کارگاه ها با عناوین گوناگون بخواهند وجهی را بابت گازسوز کردن خودروها از مالک دریافت نمایند، بیان کرد: نظارت های جدی در اجرای این طرح وجود دارد و مردم باید بدانند این طرح در بخش نخست برای خودروهای حمل و نقل عمومی به صورت رایگان است و هیچ وجهی در این ارتباط دریافت نمی شود.

, .,

وی با بیان اینکه اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروها یک طرح ملی است و محدودیت سهمیه استانی وجود ندارد، گفت: در صورتی که این سقف پر شود حتی اگر یک نفر از استان قم ثبت نام نکرده باشد حقی برای او قائل نمی شوند.

, .,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم اضافه کرد: طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع بعد از طرح سهمیه بندی بنزین انجام شد که با نابسامانی هایی در قم مواجه شدیم و در اواسط اسفند ماه این نابسامانی فروکش کرد و ما تصمیم گرفتیم که ساماندهی داشته باشیم.

, .,

وی افزود: قم شهر سبز است و بالای 95 درصد یه گاز طبیعی متصل هستند و بالای 98 درصد خودروها گازسوز است.

, .,

2800خانوار نفت سوز در قم

, 2800خانوار نفت سوز در قم ,

طاهری ادامه داد: جامعه هدف ما در استان قم زیاد نیستند زیرا تنها ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار نفت سوز داریم که بخش عمده، خدمت گیرنده هستند و بخشی را نیز صنوفی تشکیل می‌دهند که دسترسی به گاز شهری ندارند و مجبورند از گاز کپسول استفاده کنند و ما موظفیم که گاز مایع را با نرخ مصوب در اختیارشان قرار دهیم.

, .,

وی با تاکید بر اینکه در طرحی که از اول مردادماه آغاز شده ۱۰ استان کشور به عنوان پایلوت برای اجرای طرح انتخاب شدند که استان قم نیز شامل آن می‌شود، گفت: طی سال ۹۶ و ۹۷، نفت سفید به صورت الکترونیکی توزیع می‌شد که اکنون نیز این اقدام انجام می‌گیرد و از همین اطلاعات برای توزیع گاز مایع نیز استفاده می‌شود.

, .,

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ قم افزود: مقدمات این طرح فراهم شده و فعلاً به صورت موازی طرح را پیش می بریم تا مطمئن شویم که اکثریت جامعه هدف بدون مشکل هستند سپس بعد از تصمیم گیری ستاد اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

, .,

طاهری با اشاره به اینکه شرکت پخش هیچ وظیفه‌ای در تامین گاز LPG در هیچ جای کشور ندارد گفت: با کارگاه‌های غیر مجاز که کیت‌های LPG تهیه می‌کردند توسط مراجع قانونی برخورد می‌شود.

, LPG , LPG , .,

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز طبیعی فشرده در استان قم از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: زیرساخت برای بیش از این میزان مصرف نیز فراهم است و حتی چنانچه ۵۰ درصد نیز به مصرف CNG استان اضافه شود پاسخگو خواهیم بود.

, CNG , .,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم با اشاره به وجود ۴۰ جایگاه CNG فعال در استان قم افزود: برخی از جایگاه‌ها نیز به دلایل مختلف بی استفاده شده است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

, CNG , .,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه