اخبار داغ

گزارش؛

بازگشایی مدارس با سه سناریو/ نوع اجرای آموزش، دغدغه دانش آموزان

بازگشایی مدارس با سه سناریو/ نوع اجرای آموزش، دغدغه دانش آموزان
نحوه بازگشایی مدارس و نوع اجرای آموزش، این روزها به دغدغه اصلی والدین و دانش آموزان تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، کرونا در چند ماه گذشته همه جهان را در برگرفته و سبک زندگی را دگرگون کرد در این میان آموزش و پرورش بیشترین تغییرات را بر اثر این ویروس پشت سر گذاشت و البته آموزش مجازی را تجربه کرد؛ تجربه ای که با ضعف ها و قوت هایی همراه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

کرونا همچنان مهمترین دغدغه دنیا در روزهایی است که می‌آید و می‌گذرد. از اسفندماه کم کم بر شمار کشورهایی که از این ویروس تاثیر گرفتند، به قرنطینه رفتند، به تعطیلی کشیده شدند و… افزوده شد تا امروز که تقریباً کشوری نیست که رنگ کرونا را ندیده باشد و برنامه‌ای برای مقابله با آن طراحی نکرده باشد.

,

این در حالی است که پایان کرونا تقریباً حدس زدنی نیست و بسیاری از متخصصان حرف از این می‌زنند که باید زندگی کمی طولانی‌تر را در کنار کرونا طراحی کرد.

,

در این میان نظام‌های آموزشی در دنیا نیز به تبع تاثیر کشورها از شیوع کرونا، از این شرایط متاثر شدند، تعطیل شدند، روش‌های جایگزین آموزشی را پیشنهاد داند، پایان سال تحصیلی را اعلام کردند و برخی از آنها نیز پس از مدتی تعطیلی دوباره بازگشایی شدند اما تقریباً عدم استقبال از بازگشایی مدارس توسط خانواده‌ها در صدر واکنش‌ها بود.

,

اگر چه ویروس کرونا، مدارس را به تعطیلی کشاند اما آموزش با شیوه مجازی تداوم یافت و حالا که سال تحصیلی در حال اتمام است و کرونا همچنان پابرجاست لزوم برنامه ریزی مناسب برای شروع سال تحصیلی جدید در مهر ۹۹ ضروری به نظر می رسد.

,

کرونا در پاییز پیش رو می تواند خطرناک تر ظاهر شود و با توجه به همپوشانی آنفلوانزا و کرونا این نگرانی ها بیشتر احساس می شود.

,

هیئت دولت اخیرا اخیرا از بازگشایی مدارس از  شهریور ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داده بود.

,

نحوه بازگشایی مدارس و نوع اجرای آموزش، این روزها به دغدغه اصلی والدین و دانش آموزان شهرستان ملکشاهی  تبدیل شده است.

,

بازگشایی مدارس در  15 شهریور با سه سناریو

, بازگشایی مدارس در  15 شهریور با سه سناریو, بازگشایی مدارس در  15 شهریور با سه سناریو,

"سعید میرزایی"، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی در گفتگو با ایلام بیدار در خصوص بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سطح شهرستان ملکشاهی اندیشیده شده است و باتوجه به باز شدن مدارس از نیمه دوم شهریورماه این بازگشایی در سه سناریو اجرا خواهد شد.

,

وی اظهار کرد: سناریوی اول در وضعیت سفید است که دراین وضعیت مدارس بصورت عادی کارخود را آغاز خواهند کرد.

,

میرزایی افزود: سناریوی دوم برای بازگشایی مدارس وضعیت زرد است که در این سناریو کلاس ها بصورت نیمه حضوری اجرا خواهند شد.

,

مدیر آموزش و پرورش ملکشاهی گفت: در وضعیت زرد کلاس ها بصورت (حضوری- مجازی ) اجرا خواهند شد و دانش آموزان گروه بندی می شوند و کلیه دانش اموزان که بصورت حضوری در کلاس های اموزشی حضور پیدا می کنند تمامی پرتکل های بهداشتی رو رعایت خواهند کرد.

,

وی تصریح کرد :سناریوی سوم وضعیت قرمز خواهد بود که در این وضعیت کلاس های آموزشی بصورت کاملا آنلاین و از طریق برنامه شاد برگزار خواهند شد.

,

میرزایی یادآور شد: باتوجه به گروه بندی دانش آموزان جهت شرکت در کلاس ها و ادامه تحصیل در سال آتی احتمال بازگشایی مدارس در روز های پنجشنبه وجود خواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه