اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

درخواست افزایش نیرو برای مراکز درمانی مازندران داده‌ایم/ افزایش 10 اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌ها

درخواست افزایش نیرو برای مراکز درمانی مازندران داده‌ایم/ افزایش 10 اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌ها
عباس موسوی با اشاره به مشکل کمبود نیرو در بیمارستان‌های مازندران، گفت: درخواست افزایش نیرو داده‌ایم و در شرایط پذیرش اگر مجوز دائم داشته باشیم نیروهای بیشتری جذب می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، تیر ماه بود  که در آمل وضعیت قرمز اعلام شد، عدم مدیریت درست بحران و توجه نکردن مردم به فاصله های اجتماعی، منجر شد تا به مشکلی فرا بحرانی تبدیل شود.

برگزاری مراسمات و شلوغی بازار همانا و افزایش صعودی بیماران همان، کمبود امکانات نیز مزید بر علت تا شاهد فوت فاجعه باری از همشهریانمان در هفته گذشته باشیم که در تاریخ خود بی سابقه بود، شمار فوتی ها که تا 20 عدد هم شنیده می شود، اما همانطور که شواهد عینی  از قطع اکسیژن و نبود دستگاه اکسیژن ساز می نالیدند، مسئولین تمام این موارد را انگار کردند، اما در عمل مجبور به نصب سه دستگاه اکسیژن ساز در سه بیمارستان این شهرستان شدند که خود دلیلی بر نبود این دستگاه بود.

درخواست افزایش نیرو داده‌ایم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در دوره قبل در پیک 314 بیمار بستری بودند به همین خاطر به سمت ترخیص کل بیماران الکتیو پرداختیم و با وجود افزایش بیماران سعی به افزایش ظرفیت پرداختیم.

سید عباس موسوی با اشاره به مشکل کمبود نیرو در بیمارستان ها، عنوان کرد: درخواست افزایش نیرو کردیم، اما واقعیت این است که از ظرفیت مجوز نتوانستیم استفاده کنیم، شرایط پذیرش اگر مجوز دائم داشته باشیم نیروهای بیشتری جذب می شوند، 12 تخت ای سی یو اضافه شد که اگر نیرو داشته باشیم به کار می‌گیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد:با این افزایش بیماران از دو هفته قبل بیمارستان های ارجاعی بیماران بیمارستان های را متوقف کردیم، شهرهای نور، فریدونکنار و محموداباد بیماران خود را پذیرش دادند و حتی رزرو ایجاد کردیم که اگر سرریز کردیم،  بیمارستان فاطمه زهرا ساری ccu پذیرش بحث آی سی یو بیمارستان ولایت ساری تخت ویژه راپوشش دهیم.

بهشهر وضعیت خوبی ندارد
 وی از افزایش 10 اکسیژن ساز در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: برخی نامه نگاری ها از دو هفته قبل زده شد، 2 اکسیژن ساز وارد آمل شد و در بیمارستان امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) نصب شد. بهشهر هم وضعیت خوبی ندارد، مشکل اکسیژن ساز داشته ایم.

موسوی ادامه داد: مشکلی که در آمل و استان وجود دارد غیر از اینکه اکسیژن ساز در این وضعیت قرار دارند، متاسفانه تولید اکسیژن زیادی در صنعت نداریم، برخی شرکت این روش را در پیش گرفتند که تا ساعت 12 شب برای بیمارستان ها و بعد از آن برای شرکت ها تولید اکسیژن می کردند، که با استاندار و دادستان صحبت کردیم تا اولویت را برای جان بیماران قرار دهند.

وی با تاکید اینکه وضعیت بیماران آمل از بضاعت سیستم بهداشت و درمان عبور می کند خاطرنشان کرد: در امل ظرفیت بزرگ وجود دارد که هیج جای استان این ظرفیت را نداشته ایم،  بیمارستان 800 تختخوابی است و باید ظرفیت بیمارستان ها را حداکثر استفاده کنیم و پیشنهاد افزایش نیروها داده شده است تا بیمارستان امام رضا نیرو ها را کامل کنیم و می توانیم این دوره گذار را به اتمام برسانیم.

آمبولانس نداریم
رضا حاجی پور نماینده مردم امل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی نیز از نبودن امکانات در بیمارستان امام آمل بیان کرد: سی دی ربات، ماسک سی پی پی و.. مورد نیاز است، همچنین در این بیمارستان آمبولانس وجود ندارد و از درمانگاه امامزاده عبدالله (ع) استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم امل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان مشکلات بیمارستان امام رضا(ع)، عنوان کرد: به دستگاه سی تی اسکن، ال دی آر و اکوکاردیوگرافی نیاز داریم و با وجود شرایط فعلی دو بخش این بیمارستان تعطیل است، با توجه به اینکه بیش از 800 تخت در شهرستان وجود دارد باید در وضعیت بحرانی راه اندازی شود و از تمام ظرفیت استفاده شود.

وی با تاکید اینکه امسال دانشکده پزشکی پردیس در امل دانشجو جذب می کند، خاطرنشان کرد: 30 نیروی انسانی و اماده سازی فضای فیزیکی دانشگاه برای شروع سال جدید باید انجام شود که مکاتبات آن تهیه و به وزارت بهداشت ارسال شد و در ردیف بودجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, درخواست افزایش نیرو داده‌ایم, درخواست افزایش نیرو داده‌ایم,
,
,
,
,
,
,
, بهشهر وضعیت خوبی ندارد, بهشهر وضعیت خوبی ندارد,
,
,
,
,
,
,
, آمبولانس نداریم, آمبولانس نداریم,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه