اخبار داغ

یک کارشناس صنایع هوایی در گفتگو با دانا:

جنگنده‌ها حق ورود به کریدور پروازی هواپیماهای مسافربری را ندارند/ اقدام آمریکایی‌ها خلاف قوانین بین‌المللی است

جنگنده‌ها حق ورود به کریدور پروازی هواپیماهای مسافربری را ندارند/ اقدام آمریکایی‌ها خلاف قوانین بین‌المللی است
علیرضا بحیرایی، کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی گفت: تنها در صورتی از هواپیماهای نظامی علیه یک هواپیمای مسافربری استفاده می شود که آن هواپیما در مسیری غیر از مسیر اعلامی پرواز کرده باشد که در این صورت هم با حلقه هواپیماهای نظامی آن را از مسیر انحرافی خارج کرده و یا اینکه وادار به نشستن می‌کنند.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دوم مرداد ماه دو جنگنده  F-15 آمریکا با پرواز بر فراز منطقه «التنف» در مرز عراق و سوریه برای هواپیمای مسافربری ایران که از سوریه به‌سمت لبنان در حرکت بود، مزاحمت ایجاد کردند که در پی این حادثه خلبان هواپیما مجبور به فرود ناگهانی در ارتفاع بسیار پایین شد که در نتیجه آن تعدادی از سرنشینان زخمی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این اتفاق با واکنش شدید از سوی مقامات ایرانی همراه شد؛ ابعاد فنی این ماجرا کاملاً واضح بوده و نشان دهنده محکومیت جنگنده های آمریکایی است.

,

در همین راستا علیرضا بحیرایی، کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: معمولاً هواپیماهای غیر نظامی در مسیر پروازی مشخص یا فلایت پلن که همان نقشه مسیر استف پرواز می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال یک هواپیما برای پرواز از نقطه A به نقطه B باید در این مسیر پرواز کند که وقتی هواپیماهای غیر نظامی ماهان در حال پرواز در این مسیر است، اطلاعات پروازی خود را برای کشورهایی که در حال عبور ازآنهاست یعنی عراق، سوریه و لبنان ارسال کرده و مسیر و ساعت پروازی این هواپیما برای همه این کشورها مشخص است.

,

کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی با تأکید بر اینکه هواپیمای جنگنده قبل از پرواز باید اطلاعات هواپیماهای مسافربری را از ایستگاه های مشخص شده در این کشورها دریافت کند عنوان کرد: حتی اگر در مسیر پروازی یک هواپیمای نظامی، یک هواپیمای مسافربری به هر دلیلی بدون هماهنگی قبلی ظاهر شود، باید رادارهای کشوری که هواپیمای مسافربری در آن قرار گرفته باید این مساله را مشخص و اعلام کند.

,

بحیرایی در ادامه افزود: تنها در صورتی از هواپیماهای نظامی علیه یک هواپیمای مسافربری استفاده می شود که آن هواپیما در مسیری غیر از مسیر اعلامی پرواز کرده باشد که در این صورت هم با حلقه هواپیماهای نظامی آن را از مسیر انحرافی خارج کرده و یا اینکه وادار به نشستن می‌کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه هواپیمای نظامی حق نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری در مسیر پروازی مشخص را ندارد همچنین گفت: هواپیمای ماهان در مسیر پروازی خود به سمت بیروت و در پلن مشخص حرکت می‌کرده است و هواپیمای نظامی حق نزدیک شدن به آن را نداشته و باید اطلاعات خود را از طریق برج مراقبت فرودگاه دمشق یا بیروت به دست می آورده و نباید مزاحمتی برای هواپیما ایجاد می کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه