اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان:

۷ وقف جدید در لرستان ثبت شد

۷ وقف جدید در لرستان ثبت شد
حجت الاسلام طباطبایی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: هفت وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در استان لرستان ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید محمد طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: وقف یکی از سنت های پسندیده ای است که انسان های واقف از خود به یادگار می گذارند و وقف های جدید همگی با نیت کمک به مستضعفان و محرومان انجام شده است که باید در راستای ترویج این سنت تلاش کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون هفت وقف جدید در لرستان به ثبت رسیده افزود: ارزش این موقوفات بیش از هشت میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برآورده شده که شامل زمین، باغ و منزل مسکونی بوده است.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: از این موقوفات چهار وقف در شهرستان بروجرد به ثبت رسیده که این موقوفات شامل یک قطعه زمین به مساحت ۴۰۰ متر مربع برای احداث حسینیه و منزل مسکونی به نیت کمک به فقرا به ارزش حدود سه میلیارد تومان بوده است.

,

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: همچنین یک باغ در روستای دره صیدی و دو منزل مسکونی در بروجرد جمعا به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وقف شده است.

,

وی از وقف دو موقوفه در شهرستان دلفان خبر داد و گفت: یک قطعه زمین به مساحت دو هزار متر مربع برای احداث حسینیه در دلفان به ارزش حدود سه میلیارد تومان و همچنین یک قطعه زمین به مساحت هزار متر مربع برای احداث حسینیه در سلسله به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون تومان ثبت شده است.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت: یک وقف دیگر شامل یک قطعه زمین به مساحت ۴۰۰ متر مربع برای احداث حسینیه در روستای چم گرداب پلدختر به ارزش ۵۰ میلیون تومان ثبت شده است.

,

حجت الاسلام طباطبایی افزود: استان لرستان دارای ۴۰۴ موقوفه، دو هزار و ۴۱۹ مسجد و حسینیه است که تعداد رقبات این موقوفات هشت هزار و ۴۵ رقبه است و از این تعداد هفت هزار و ۱۸۸ رقبه متصرفی و ۸۳۳ رقبه غیر متصرفی است، از تعداد کل رقبات دو هزار و ۷۸۶ رقبه انتفاعی و پنج هزار و ۲۵۹ رقبه منفعتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه