اخبار داغ

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان:

سرمایه گذاری فنی و حرفه ای بر مهارت های کسب و کار آنلاین/ آموزش 120 هزار مهارت آموز در اصفهان

سرمایه گذاری فنی و حرفه ای بر مهارت های کسب و کار آنلاین/ آموزش 120 هزار مهارت آموز در اصفهان
مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: سالانه حدود 120 هزار مهارت آموز در یک هزار و 500 رشته در استان اصفهان در حال آموزش دیدن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش اخوان طبسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص روز آموزش های فنی و حرفه ای اظهار کرد: هفته ملی مهارت از 31 تیر تا ششم مرداد در تقویم کشور نام و همچنین روز ششم مرداد روز ملی کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: برنامه های مختلف و متعددی برای اشاعه فرهنگ مهارت آموزی هر سال در این ایام برگزار می شد که برگزاری نمایشگاه ها، مسابقات، تروهای بازدی مهاریتی و نشست با فعالان اقتصادی، صنایع و صنوف و .. بخشی از این برنامه ها بود.
,
 
,
وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری برنامه های محدود شده که ما به برگزاری برخی از برنامه ها در فضای مجازی رو آوردیم.
,
 
,
اخوان طبسی با توضیح اینکه از اواسط اسفند ماه که کرونا جدی و شیوع پیدا کرد عزم جدی را به کار گرفتیم تا در فضای مجازی فعال باشیم، بیان کرد: از مربیان سطح استان در خواست کردیم تا آموزش های خود را از طریق فضای مجازی دنبال کنند؛ 25 اسفند ماه یک سامانه آموزشی آنلاین طراحی کردیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: آموزش ها و فعالیت ها از ابتدای فروردین ماه در سامانه یادگیری الکترونیکی اداره فنی و حرفه ای استان آغاز شد، نهضتی آموزش آنلاین و در بستر فضای مجازی کلید خورده است اما ایده آل ما نیست.
,
 
,
مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان خاطر نشان کرد: به دلیل روش های سنتی آموزش در سال های زیاد، تغییر روش و آوردن آن در فضای مجازی مقداری زمان می خواهد؛ 100 درصد مربیان استان در آموزش های مجازی فعال هستند.
,
 
,
وی گفت: حدود 30 تا 50 درصد از آموزش ها در بستر فضای مجازی انجام می شود و برخی از رشته ها به دلیل انجام فعالیت های عملی و در دسترس نبود شبیه ساز، مجبور هستیم به صورت حضوری آموزش دهیم.
,
 
,
اخوان طبسی اظهار کرد: تعدادی از رشته ها به ویژه کسب و کارهای دیجیتال که در فضای مجازی رونق خوبی دارد را پررنگ کردیم و برنامه داریم که بر روی این رشته ها بیشتر سرمایه گذاری می کنیم.
,
 
,
وی افزود: سالانه حدود 60 هزار مهارت آموز در بخش دولتی و 60 هزار نفر هم در بخش غیر دولتی در حال آموزش های دیدن هستند که امسال به دلیل شیوع کرونا این آمار تغییر کرده است.
,
 
,
مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان گفت: سازمان فنی حرفه ای حدود پنج هزار رشته را برای مهارت آموزی انتخاب کرده است که حدود یک هزار و 500 رشته در استان اصفهان آموزش داده می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه