اخبار داغ

یادداشت؛

به آقازاده هایتان پول بدهید، سِمت نه!

به آقازاده هایتان پول بدهید، سِمت نه!
گاهی انتصابات به جایی می رسد که اگر یک مسئول به آقازاده خود یک مقدار پول بدهد حتی اگر آن پول چند صد میلیونی هم باشد باز هم ضررش برای عموم جامعه کمتر از آن خواهد بود که این آقازاده پستی را تصاحب کند که از هر جهت علمی به آن ندارد و ظلمی برای مردم خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛  فساد شکل ها و مراتب گوناگونی دارد که با توجه به شکل و محدوده آن اثراتش در جامعه نمایان می شود و  ریشه کن شدن آن در عرصه های مختلف یکی از آرمان ها و مطالبات عموم مردم در سراسر دنیا است، فسادهای ریز و درشت به شکل های مختلف و اغلب با قانون گریزی و یا با دور زدن قانون ایجاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,  فساد شکل ها و مراتب گوناگونی دارد که با توجه به شکل و محدوده آن اثراتش در جامعه نمایان می شود و  ریشه کن شدن آن در عرصه های مختلف یکی از آرمان ها و مطالبات عموم مردم در سراسر دنیا است، فسادهای ریز و درشت به شکل های مختلف و اغلب با قانون گریزی و یا با دور زدن قانون ایجاد می شود.,

یکی از فساد های مدیریتی این است که یک مدیر فرزند، خویشاوند، دوست و یا دیگر اقوام خود را و همچنین به واسطه سفارش ها و توصیه ها فردی را در سمتی منصوب کند، فسادی که گاهی در جامعه چه در شهرهای بزرگ و چه در شهرهای کوچک با آن رو به رو می شویم؛ که البته ابعاد مختلفی دارد و صرف به انتصاب نیست و شکل های گوناگون آن اتفاق می افتد.

,

این رفتار علاوه بر اینکه استعدادهای کارآمد و پویا را خفه می کند و عدالت در جامعه را دچار مشکل می کند و پیامدهای گوناگونی را ایجاد خواهد کرد، باعث می شود اغلب به خاطر انتصاب افراد غیر متخصص مردم نتوانند از خدمات بایدی این فرد و سمت بهره ببرند.

,

این انتصاب هر چه در عناوین بالاتر و در پست های مدیریتی بالا باشد، ضررهای آن نیز گسترده تر خواهد بود و در پست های مدیریتی یک سازمان و یا ارگان را از اهداف خود دور خواهد ساخت، این در حالی است که علاوه بر آن خدشه ای بزرگ بر شایسته سالاری و شکست روح امید در جوانان با استعداد نیز به حساب می آید.

,

علاوه بر این ها وقتی شخصی کاردان نباشد و با تخصص به سمتی نرسیده باشد، این موقعیت برای زیر دستان او پیش خواهد آمد که به جای او تصمیم بگیرند و همچنین بتوانند فسادهای مالی را نیز بدون آنکه نفر بالادست آن را درک کند، انجام دهند که یکی دیگر از پیام های انتصابات در اصطلاح با پارتی است؛ آنچه امروز در نمودهای شنیداری جامعه بسط بیشتری پیدا کرده است، انتصاباتی است که برخی آقازاده ها بر کرسی نشسته که البته این آقازاده ها دیگر به یک پست کوچک قانع نخواهند بود و پست های بالا و دندان گیر را مطالبه می کنند.

,

گاهی این انتصابات به جایی می رسد که اگر یک مسئول به آقازاده خود یک مقدار پول بدهد حتی اگر آن پول چند صد میلیونی هم باشد باز هم ضررش برای عموم جامعه کمتر از آن خواهد بود که این آقازاده پستی را تصاحب کند که از هر جهت علمی به آن ندارد و ظلمی برای مردم خواهد بود.

,

انتصابات آقازادگی البته منحصر به کشور ما نبوده و به شکل های مختلف در سراسر دنیا دیده می شود که البته به نظر می رسد کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورها شرایط بهتری دارد و همچنین با قوت گرفتن نظارت ها بخشی از این اتفاقات هم جلوگیری شده که بارقه های امید در این زمینه را زنده کرده است.

,

برای اینکه هر چه بیشتر از پیش از این گونه انتصابات دور شویم لازم است، لازم است انتصابات شفاف و قانونمند دنبال شود و همچنین نظارت در این زمینه تشدید شود و لزوما برخوردها با تخلفات این چنینی سنگین و اطلاع رسانی از آن نیز برجسته باشد تا بتواند از این موارد جلوگیری کند.

,

*جمشید حسینی جزه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه