اخبار داغ

واکنش نمایندگان مجلس به اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ایرانی:

اقدام جنگنده های آمریکا، نقض آشکار قوانین بین المللی بود/ تهدید هواپیمای مسافربری ایران ناشی از عجز و درماندگی آمریکا است

اقدام جنگنده های آمریکا، نقض آشکار قوانین بین المللی بود/ تهدید هواپیمای مسافربری ایران ناشی از عجز و درماندگی آمریکا است
نمایندگان مجلس به اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ایرانی در اسمان سوریه که به فرود اضطراری منجرش واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقدام تروریستی جنگنده‌های آمریکا علیه یک هواپیمای مسافربری ایران (پرواز شماره ۱۱۵۲ ماهان) بار دیگر نشان داد که آمریکا به چیزی جز یک قانون جنگل برای دنیا قائل نیست. شرکت هواپیمای ماهان در واکنش به اقدام تروریستی جنگنده‌های آمریکایی، اعلام کرد: این اتفاق از مصادیق قانون گریزی رژیم حاکم آمریکاست و اقدامات لازم قضایی و حقوقی در این خصوص به عمل خواهد آمد. همین امر باعث واکنش نمایندگان مجلس به این موضوع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,

حقارت آمریکا با تهدید هواپیمای مسافربری ایران

, حقارت آمریکا با تهدید هواپیمای مسافربری ایران, حقارت آمریکا با تهدید هواپیمای مسافربری ایران,
 
,
 
,
 
,
 
,
نماینده مردم گرمی گفت: آمریکا که استیل ابر قدرتی به خود گرفته هر زمان منافع خود را درخطر می بیند جان مردم بی اهمیت می شود و با تعرض به هواپیمای مسافر بری ایران باعث حقارت خود شد.
,
نماینده مردم گرمی گفت: آمریکا که استیل ابر قدرتی به خود گرفته هر زمان منافع خود را درخطر می بیند جان مردم بی اهمیت می شود و با تعرض به هواپیمای مسافر بری ایران باعث حقارت خود شد.
,
نماینده مردم گرمی گفت: آمریکا که استیل ابر قدرتی به خود گرفته هر زمان منافع خود را درخطر می بیند جان مردم بی اهمیت می شود و با تعرض به هواپیمای مسافر بری ایران باعث حقارت خود شد.
,
نماینده مردم گرمی گفت: آمریکا که استیل ابر قدرتی به خود گرفته هر زمان منافع خود را درخطر می بیند جان مردم بی اهمیت می شود و با تعرض به هواپیمای مسافر بری ایران باعث حقارت خود شد.
,

ولی اسماعیلی درگفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: رفتار جنگنده آمریکایی در قبال پرواز ماهان در آسمان سوریه  نقض آشکار امنیت هوانوردی و تخلف از اصل آزادی پرواز هواپیماهای غیرنظامی مطابق کنوانسیون شیکاگو است.

, سبلان‌ما,

وی افزود: آمریکا که استیل ابر قدرتی به خود گرفته هر زمان منافع خود را درخطر می بیند جان کودکان بی اهمیت می شود و با تعرض به هواپیمای مسافربری ایران باعث حقارت خود شد.

,

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید پیگیر های حقوقی در رابطه با تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را انجام دهد چراکه سکوت و انفعال در برابر تجاوز به جان انسان‌ها و حقوق آن‌ها و نیز نقض آشکار موازین بین‌المللی، آمریکایی‌های خودبرتربین را گستاخ‌تر خواهد نمود.

,

وی تصریح کرد: آمریکا با این اقدام غیر انسانی هر لحظه پایان عمر خود را در منطقه بدست رهبر مقاومت رقم می زند.

,

 

,

اقدام جنگنده های آمریکا، نقض آشکار قوانین بین المللی بود

, اقدام جنگنده های آمریکا، نقض آشکار قوانین بین المللی بود, اقدام جنگنده های آمریکا، نقض آشکار قوانین بین المللی بود,

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: تهدید هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران توسط جنگنده های آمریکایی، نقض آشکار قوانین بین المللی است.وی افزود: آمریکایی ها اعلام کرده اند که حضور جنگنده ها در مجاورت با هواپیمای مسافربری ماهان با هدف رهگیری صورت گرفته، اما اقدامات این جنگنده ها کاملا تهدیدآمیز بوده است.

, سبلان‌ما, هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران توسط جنگنده های آمریکایی، نقض آشکار قوانین بین المللی است., هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران توسط جنگنده های آمریکایی، نقض آشکار قوانین بین المللی است., وی افزود: آمریکایی ها اعلام کرده اند که حضور جنگنده ها در مجاورت با هواپیمای مسافربری ماهان با هدف رهگیری صورت گرفته، اما اقدامات این جنگنده ها کاملا تهدیدآمیز بوده است.,

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ بهانه ای برای تعرض به هواپیمای مسافربری ندارند، گفت: هواپیمای مسافربری کشورمان بر اساس دستور العمل بین المللی هوانوردی عمل کرده و در زمان تهدید، در مسیر بین المللی تجاری در حال حرکت بوده است،بدری به بیان تاکید بر اینکه باید وزارت خارجه و نهادهای حقوقی کشورمان به پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ورود کنند، ابراز داشت: سازمان هواپیمایی به عنوان متولی این حوزه باید تمام اقداماتقانونی را پیگیری کند تا از بروز چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری شود.

, نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ بهانه ای برای تعرض به هواپیمای مسافربری ندارند، گفت: هواپیمای مسافربری کشورمان بر اساس دستور العمل بین المللی هوانوردی عمل کرده و در زمان تهدید، در مسیر بین المللی تجاری در حال حرکت بوده است،بدری به بیان تاکید بر اینکه باید وزارت خارجه و نهادهای حقوقی کشورمان به پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ورود کنند، ابراز داشت: سازمان هواپیمایی به عنوان متولی این حوزه باید تمام اقداماتقانونی را پیگیری کند تا از بروز چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری شود., نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ بهانه ای برای تعرض به هواپیمای مسافربری ندارند، گفت:, نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ بهانه ای برای تعرض به هواپیمای مسافربری ندارند، گفت:, آمریکایی ها هیچ بهانه ای برای تعرض به هواپیمای مسافربری ندارند،, ورود کنند، ابراز داشت:,

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی، تصریح کرد: قطعا این سازمان باید پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان را بررسی و در این رابطه بیانیه ای صادر کند.

, عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر شکایت ایران از آمریکا به سازمان بین المللی هوانوردی، تصریح کرد: قطعا این سازمان باید پرونده تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان را بررسی و در این رابطه بیانیه ای صادر کند.,

 

,

تحرکات اخیر آمریکا روسیاهی برای دستگاه‌های نظامی و امنیتی جهان غرب

, تحرکات اخیر آمریکا روسیاهی برای دستگاه‌های نظامی و امنیتی جهان غرب, تحرکات اخیر آمریکا روسیاهی برای دستگاه‌های نظامی و امنیتی جهان غرب,
مرتضی محمودوند در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به اتفاقات اخیر هواپیمای جنگنده آمریکا با هواپیمای ایرانی اظهار داشت: این نوع اقدامات آمریکا از نظر نظامی گری، صد درصد کار غیر انسانی بوده که باید بر اساس معیارهای حقوق بشر و حقوق انسان بررسی شود.
,

وی افزود: تحرکات اخیر آمریکا یک موضوع ساختارشکن در حوزه حقوق بشر بوده و این نوع اقدامات جز روسیاهی برای دستگاه‌های نظامی و امنیتی جهان غرب و به جز ضربه ای به شعار دموکراسی حقوق بشر هیچ چیز عاید آنها نشده است.نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دین، آیین، مذهب و سجایای اخلاقی ما هرگز اجازه نمی دهد که حرکتی با عنوان مقابله به مثل انجام دهد، اما در حوزه میدانی و نبرد و جنگ رو در رو قطعاً باید برای کسانی که هیچ مورد احترام نیستند مبارزه کرد و در برابر دشمن ایستاد.

,

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است در مسیر اقتدار و سربلندی حرکت می کند و در برابر دشمن ایستاده و مبارزه می کند و هیچ وقت غیر اخلاقی کاری انجام نداده است.

,

 

,

آسمان خاورمیانه جولانگاه جنگنده‌های آمریکایی نیست

, آسمان خاورمیانه جولانگاه جنگنده‌های آمریکایی نیست, آسمان خاورمیانه جولانگاه جنگنده‌های آمریکایی نیست,

سید حمید رضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با محکوم کردن اقدام حمله تحریک آمیز و خطرناک جنگنده های آمریکایی بر علیه هواپیمای مسافربری ایران اظهار داشت: زمان آتش بازی و تحرکات نمایشی جنگ طلبانه آمریکا در منطقه تمام شده است و خاورمیانه جولانگاه جنگنده های آمریکایی نیست که هر موقع دلشان بخواهد پرواز کنند و حریم هوایی کشورها را نقض نمایند.وی افزود: خروج آمریکایی ها از منطقه خواست همه ملت ها است و مجامع بین المللی هم باید به این خواسته ها توجه کنند زیرا رد پای آمریکا در هر منطقه جز خسران و شعله ور شدن جنگ چیزی به همراه ندارد.

,

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرکت جنگنده های آمریکا در ایجاد ترس و وحشت برای هواپیمای مسافربری ایران در آسمان بیروت نقض آشکار قوانین بین المللی است.وی بیان کرد: وقتی ایران حرکتی در راستای اتحاد و دفاع از کیان خود در قبال توطئه های استکبار می کند بلافاصله آمریکا دست پاچه می شود و حرکتی انجام می دهد که قابل پذیرش نیست و باید مجامع بین المللی واکنش جدی نشان دهد.

,

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی حق ندارند بر علیه ملت ایران این حرکات غیر قانونی را انجام دهند گفت: ایران با قاطعیت از طریق مجامع بین المللی پیگیر این نقض حقوق بشر بر علیه مسافران هواپیمایی ماهان است و مجلس هم با قاطعیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

,

 

,

اقدامات غیر اخلاقی آمریکا نشان دهنده اثرگذاری ایران در منطقه است

, اقدامات غیر اخلاقی آمریکا نشان دهنده اثرگذاری ایران در منطقه است, اقدامات غیر اخلاقی آمریکا نشان دهنده اثرگذاری ایران در منطقه است,

محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا و محکوم کردن حرکت غیر جوانمردانه آمریکا اظهار داشت: از وزارت امور خارجه می خواهیم که این موضوع را بررسی و از مجامع قانونی و مجامع بین المللی این موضوع بررسی شود.وی افزود: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری و قطعاً کمیسیون امنیت ملی مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد و نباید اجازه داد آمریکا در خطوط هوایی یا در جاهای مختلف تعرض کند.

,

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید در مقابل اقدامات آمریکا ساکت ماند و تهدید جنگنده‌های آمریکایی یک حرکت غیر جوانمردانه بود، آن هم هواپیمای جنگنده در مقابل هواپیمای مسافربری که چند نفر از هم وطنان مان در این رابطه آسیب دیدند.وی بیان کرد: همین تحرکات آمریکا نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه اثرگذار است و این اثرگذاری جمهوری اسلامی باعث شده که آمریکا چنین رفتارهای غیر اخلاقی از خود نشان دهد.

,

 

, ,

اقدام تروریستی امریکا را از کلیه مراجع پیگیر هستیم

, اقدام تروریستی امریکا را از کلیه مراجع پیگیر هستیم, اقدام تروریستی امریکا را از کلیه مراجع پیگیر هستیم,

به گزارش اروم نیوز، محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی، با اشاره به تعرض و ایجاد مزاحمت دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: اقدام تروریست های آمریکایی و تعرض به هواپیمای ماهان تقریبا در هیج جایی از دنیا رخ نداده بود، در کل دنیا مسیرهای هواپیماهای مسافربری مشخص بوده و برابر قوانین و پروتکل های بین المللی هواپیماهای مسافری از امنیت کامل برخوردار هستند زیرا با جان انسان ها ارتباط مستقیم دارد.وی افزود: قراردادهای بین المللی اجازه چنین حرکت هایی را به هیچ وجه نمی دهند و این اقدام را به شدت محکوم می کنیم.

, اروم نیوز, خبرنگار آراز سسی,

نماینده مردم شهرستان ماکو، چالدران، شوط ، پلدشت، با اشاره به انتخابات پیش رو آمریکا و روش های انتخاباتی نامزدها، عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی سعی دارند اینطور نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران مخل امنیت بین المللی است و از این طریق با متشنج کردن جو بین المللی به نفع خود استفاده کنند.وی، ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه همه کشورها بر این اتفاق نظر دارند که باید امنیت هواپیماهای مسافری تامین شود.

,

به گفته علیپور، این اقدام تروریستی را از طریق کلیه مراجع قانونی پیگیر هستیم تا چنین حرکتی را محکوم کرده و شاهد تکرار چنین جنایتی نباشیم؛ هرچند که چنین اقدام هایی در سابقه آمریکا موجود است و شلیک به هواپیمایی مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در سال ۱۳۶۶ نمونه آن است.

,

 

,

تهدید هواپیمای مسافربری ایران ناشی از عجز و درماندگی آمریکا است

, تهدید هواپیمای مسافربری ایران ناشی از عجز و درماندگی آمریکا است,

 مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: تهدید پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران – بیروت توسط دو فروند هواپیمای جنگنده آمریکایی یک برنامه تروریستی بوده و نظام اسلامی باید پیگیری حقوقی نماید.وی با بیان اینکه تهدید پرواز مسافری از سوی قصد انجام شده است، افزود: آمریکا به دنبال این بود تا پدافند هوایی کشور سوریه خطایی را انجام داده و اخلالی را به وجود آورد.نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی آمریکا، خاطرنشان کرد: وزرات امور خارجه و دولت ایران باید جدی از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری کرده و اجازه تکرار چنین اقداماتی را از سوی آمریکا ندهند.طاهری تصریح کرد: باید مجامع جهانی و بین المللی نسبت به این اقدام تروریستی آمریکا حساس شده و این موضوع را محکوم کنند.وی با بیان اینکه چنین حرکت‌هایی ناشی از عجز و ناتوانی دولت آمریکا است، گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این کار به ضرر این کشور تمام می‌شود.

, موج رسا;,

 

,

نمایندگان مجلس در برابر تجاوزگری‌های امریکا ساکت نخواهند نشست

, نمایندگان مجلس در برابر تجاوزگری‌های امریکا ساکت نخواهند نشست,

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به تعرض جنگنده‌های امریکائی به هواپیمای ایرانی ماهان اظهار کرد: هر اندازه که زمان می‌گذرد ماهیت تروریستی دولت امریکا بر همۀ جهان بیشتر آشکار می‌شود و این امر نشان می‌دهد که بی اخلاقی‌ها و توطئه‌های این کشور نقطه پایانی ندارد.وی افزود: امریکائی‌ها با این اقدام و با پرواز در دوطرف هواپیمای ما می‌خواستند پدافند سوریه را فعال کنند و هواپیمای ما مورد هدف قرار بگیرد؛ این اقدام توطئه شومی است و آسیبی که مسافران هواپیما از جمله کودکان دیدند، آسیب‌ جدی است.نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: شوک و استرسی که در ماجرای هواپیمای ماهان ایجاد شد، نیازمند یک پیگیری بوده و پیگیری این موضوع نیازمند، مطالبه حقوقی است.

, صبح قزوین,

محمدبیگی یادآور شد: ما در برابر این اقدام امریکا در مجلس شورای اسلامی ساکت نخواهیم نشست؛ آمریکا بداند که مجلس جمهوری اسلامی با تأسی از رهبر انقلاب اسلامی، پیگیر این حادثه خواهد بود و قطعا امریکا باید منتظر پاسخ ایران به لحاظ حقوقی، قضائی و بین‌المللی باشد.

,

وی با اشاره به واکنش کشورهای بین‌المللی در خصوص این اقدام امریکا اضافه کرد: قطعا این اقدام یک اقدام شبه تروریستی است و باید محکوم شود؛ این امر نشان دهندۀ زنگ هشدار و زنگ خطر برای منطقه خاورمیانه است.

,

نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: حرکت و اقدام آمریکا نشان دهنده این است که این کشور دست از تجاوز، زیاده خواهی خود برنخواهد داشت و همواره ملل مسلمان و کشورهای خاورمیانه را به عنوان طعمه برای خود درنظر می‌گیرد و به دنبال اهداف شوم خود است.محمدبیگی عنوان کرد: کشورهای عربی که هم‌پیمانان و نوکران دست به سینه امریکا هستند نیز باید بدانند که حمایت‌های بی اساس و بی پایه آنها از رژیم امریکا عاقبتی برای آنها نخواهد داشت و توطئه‌های امریکا این کشورها را نیز درگیر خواهد کرد.

,

وی مطرح کرد: کشورهای همسایه‌های ما نیز باید این حادثه را درنظرداشته باشند؛ کشورهای منطقه باید دست به دست هم دهند و این رژیم منحوس را از منطقه بیرون کنند.نمایندۀ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یادآور شد: امروز دوران مستشاری تمریکا در منطقه و دوران دخالت‌های آنها در کشورهای دیگر به سر رسیده و مطمئنا آمریکارو به افول است.محمدبیگی در پایان گفت: انتظار می‌رود که اقدامات کشور عراق برای اخراج و برچیده شدن پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه هرچه سریع تر صورت بگیرد و شاهد خروج تروریست‌های غربی از منطقه باشیم.

,

 

,

اقدام علیه هواپیمای مسافربری ایرانی نشانه ضعف آمریکا است

, اقدام علیه هواپیمای مسافربری ایرانی نشانه ضعف آمریکا است, اقدام علیه هواپیمای مسافربری ایرانی نشانه ضعف آمریکا است,

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، گفت: این اقدام نشانه ضعف آمریکایی هاست چرا که آنها می دانند اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی با واکنش شدید کشورمان همراه می شود.وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با ابزاری که در اختیار دارد و با استفاده از ظرفیت جریان مقاومت در هر نقطه ای از جهان می تواند پاسخ دندان شکنی به اقدامات نظامی دشمن بدهد.

, دیار آفتاب,

نظری ادامه داد: در نتیجه آمریکایی ها که خود را عاجز از اقدام رو در روی نظامی دانستند، به روش های دیگری روی آوردند که حمله به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷ و ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری در سال ۹۶ و این اقدام اخیر از همین دست اقدامات است.نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناامیدی آمریکایی ها از اقدام نظامی علیه ایران حتی توسط عوامل دست نشانده خود در منطقه، گفت: آن ها علاوه بر ناامیدی در مواجهه مستقیم با ایران در مسائل نظامی، حتی از اقدام نظامی علیه کشورمان توسط عوامل دست نشانده خود نیز ناامید شده اند لذا به چنین اقداماتی روی آورده اند.

,

وی با اشاره به رفع تحریم های تسلیحاتی علیه کشورمان در مهرماه سال جاری، تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال بهانه ای می گردند تا با اصرار بر آن، مانع از رفع تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شوند و این اقدام غیرقانونی می تواند در راستای رسیدن به چنین اهدافی هم باشد.

,

نظری با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال گرفتن زهر چشم از جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: با توجه به پافشاری ایران بر انتقام سخت از آمریکا به دلیل به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، آمریکایی ها از هر فرصتی در راستای منصرف کردن ایران از این اقدام استفاده می کنند. ولی باید بدانند که چنین اقداماتی اراده جمهوری اسلامی در مواجهه با آمریکا را تحت تاثیر قرار نخواهد داد و بدانند که پاسخ را قطعا از جانب جمهوری اسلامی دریافت خواهند کرد.

,

وی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر عراق به کشورمان و دیدار حضوری با مقام معظم رهبری، گفت: با اینکه رهبر معظم انقلاب در این مدت دیدار های حضوری خود را به حداقل رسانده اند، ولی این دیدار را حضوری ترتیب دادند و پالس مثبتی فرستاده شد که همه بدانند روابط دو کشور ریشه عمیقی دارد و ایران برای آن اهمیت فوق العاده ای قائل است. در آن دیدار بار دیگر آیت الله خامنه ای بر انتقام خون حاج قاسم تاکید کردند و این تاکید احساس خطر را برای آمریکایی ها بیشتر کرد و با این اقدام خود به دنبال آن بودند تا فضا را به سمتی ببرند تا بلکه مانع از این اقدام جمهوری اسلامی ایران شوند.نظری خاطرنشان کرد: لذا مجموعا به نظر می رسد این اقدام آمریکایی ها از موضع قدرت نیست بلکه نوعی نشانه ضعف است که به این صورت خودنمایی می کند.

,

 

,

شکایت ایران و هواپیمایی ماهان در مجامع بین المللی ضروری است

, شکایت ایران و هواپیمایی ماهان در مجامع بین المللی ضروری است,

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، در رابطه با تهدید پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران - بیروت، توسط دو فروند هواپیمای جنگنده آمریکایی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: وزارت امور خارجه ایران متاسفانه از مردم عقب است، مردم مواضع قاطعی گرفتند، در حالی که وزارت امور خارجه کشور موضع قاطعی نگرفته است.

وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران و شرکت ماهان باید در مجامع بین المللی شکایت حقوقی دنبال کنند و مواضع مقتدرانه ای بگیرد که این قبیل اتفاقات تکرار نشود.جدی با اشاره به اینکه اگر سانحه ای برای این هواپیمای مسافربری می افتاد، چالش بزرگی پیش می آمد و قطعا روابط بین ایران و سوریه به خطر می افتاد، تصریح کرد: به همین دلیل موضع مقتدرانه وزارت امور خارجه مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در نیت سو آمریکا در این اتفاق شکی نیست، افزود: اما اینکه این حرکت آمریکا برای به خطا انداختن پدافند عامل سوریه یا فضاسازی رسانه ای در سراسر جهان بوده است نیاز به تحلیل کارشناسان دارد.جدی خاطرنشان کرد: هواپیما مسافربری اگر مورد اصابت قرار می گرفت قطعا نقش آمریکا برجسته بود و به این گونه نبود که خطا به سمت سوریه باشد و آمریکا محاکمه نشود.

این نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سکوت مجامع بین المللی به دلیل در میان بودن ایران و آمریکا مشهود است، مجامع بر علیه آمریکا موضع نخواهند گرفت، زیرا با یکدیگر منسجم شده اند که ایران را تسلیم  و وادار به همراهی کنند.وی با تاکید بر اینکه انتظار موضع گرفتن از مجامع بین المللی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سکوت مجامع داخلی در این خصوص دور از انتظار است.

 

ضرورت پیگیری تعرض جنگنده های آمریکایی، توسط سازمان ایکائو و مجامع حقوق بشری

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: روش های غیر متعارف و سرقت قلدرمأبانه هوایی آمریکایی ها در تاریخ نمونه نداشته است که این اقدام نشان از عجز و به بن بست رسیدن دشمن دارد.نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا، اقدامات بسیار زیادی علیه کشورمان اعمال کرده و در اهداف خود ناکام مانده است، تصریح کرد: حال این دولت از روش های غیر متعارف در دنیا که به عنوان جنایتکار جنگی محسوب می شود، استفاده می کند که اگر بخواهد این روش را انجام دهد؛ سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

وی عنوان کرد: در اقدام اخیر جنگنده های آمریکایی، اگر تدبیر خلبان هواپیمای ماهان نبود و پدافند سوریه شلیک می کرد؛ هواپیما با صدها مسافر سقوط می کرد.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی ها با این تعرض می خواستند رد گم کنند که پدافند سوریه این کار را انجام داده است.حجت الاسلام و المسلمین جلالی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها با استفاده از روش جایگزینی شبیه سازی می خواستندجنایتی را انجام دهند و پای خود را از این مسئله کنار بکشند، ابراز کرد: سازمان جهانی هواپیمایی ایکائو، مجامع حقوق بشری و بین الملل و دادگاه لاهه وظیفه پیگیری این مسئله را دارند؛ چرا که این موضوع بسیار خطرناک است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنانچه اقدامی صورت نگیرد و جلوی این خیانت ها و قلدرگری آمریکا گرفته نشود، دامنه تمام دنیا را خواهد گرفت.وی در پایان با تأکید بر اینکه واکنش سازمان جهانی هواپیمایی می تواند خیلی موثر باشد، خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و قوه قضائیه در این راستا باید شکایت کنند و عوامل را شناسایی کنند.

 

تهدید هواپیمای ماهان توسط جنگنده های آمریکایی قابل قبول نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس یازدهم در گفتگو با هرمز با بیان اینکه دشمن همیشه دشمنی خود را نشان می دهد اظهار کرد: کشور ایران اسلامی، مردم و مسئولین آن در برابر آمریکا و اسرائیل غاصب همیشه هم زبان و هم صدا هستند تا در مقابل زورگویی بایستند نامشروع بودن اسرائیل برای ما همیشه هست و خواهد بود و هیچ شکی در آن نیست و بدعهدی و خصم آمریکا با ما نیز آشکار است.نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: هیچ عقل، قانون و مکانی از بین الملل، تهدید یک هواپیمای مسافربری را نمی پذیرد و به نوعی قصد این را داشته باشند که هواپیما را از مسیر خارج کرده و نهایت آن حادثه تلخی برای افرادی  بی دفاع و غیرنظامی پیش بیایید.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ما این موضوع را محکوم می کنیم و در اولین روز آغاز مجلس، پس از تعطیلی یک هفته ای، این مطلب به عنوان یک موضوع جدی در کمیسیون امنیت مجلس و در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد.مرادی با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه موظف است پیگیری کند تصریح کرد: بلافاصله پس از حادثه سخنگوی ایران موضوع را اعلام کرد وبا وزارت امور خارجه و دبیر کل سازمان ملل نیز ارتباط بر قرار شد، دادستان کل کشور در نامه ای به دکتر ظریف نوشته است که در ابعاد بین المللی رسیدگی کنند و اگر به قوه قصائیه نیاز باشد همه دستگاه ها و قوا آمادگی کامل دارند.

تعرض به هواپیما مسافربری ایران از سر استیصال و به بن‌بست رسیدن آمریکا است

خسروی گفت: اقدام وقیحانه، ناجوانمردانه و ‌تروریستی آمریکایی‌ها علیه هواپیمای مسافربری ایران، از سر استیصال و به بن‌بست رسیدن سیاست فشار حداکثری در قبال ایران اسلامی است که قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را دریافت خواهند کرد.حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار خاورستان، با محکومیت شدید تعرض جنگنده‌های آمریکا در آسمان سوریه به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این اقدام آمریکایی‌ها که در شامگاه پنجشنبه در آسمان سوریه انجام دادند، از جهات متعددی قابل بررسی است.
 
وی افزود: هواپیمای مسافربری ماهان در مسیر قانونی در حال حرکت بوده و این تعرض جنگنده‌های آمریکا، اقدامی تروریستی است.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکایی‌ها از لحاظ نظامی و اشغالگری در منطقه کم آوردند عنوان کرد: آمریکایی‌ها مانند کسی هستند که در حال غرق‌شدن است و برای نجات خود به هر علف هرزه‌ای چنگ می‌زند تا نجات پیدا کند.
 
خسروی تصریح کرد: اقدام وقیحانه، ناجوانمردانه و ‌تروریستی آمریکایی‌ها علیه هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، از سر استیصال و درماندگی، غرق‌شدن آمریکا در مشکلات نظامی و اشغالگری و به بن‌بست رسیدن سیاست فشار حداکثری در قبال ایران اسلامی است که قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را دریافت خواهند کرد.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تعرض آمریکایی‌ها به هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران از چند بعد قابل پیگیری است، گفت: تعرض هواپیماهای جنگنده آمریکایی خلاف قوانین بین‌الملل و خلاف حقوق بشر است که می‌بایست پیگیری جدی در مجامع بین‌المللی صورت گیرد.
 
خسروی با تأکید بر این‌که هر کسی و نهادی در جایگاه خودش باید پیگیر این اقدام خلاف آمریکا باشد، اظهار کرد: وزارت امور خارجه، دولت، قوه مقننه، قوه قضائیه و حتی خود مردم نباید این عمل آمریکا را بی‌پاسخ بگذارند.وی با این‌که یکی از پاسخ‌ها به این عمل آمریکا پاسخ نظامی است، گفت: نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بررسی و در صورت صلاحدید این عمل آمریکا را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکا باید جایگاه خود را بداند و بفهمد که  اقدامات آن بی‌پاسخ نخواهد ماند و جواب دندان‌شکنی را دریافت خواهد کرد.
,

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، در رابطه با تهدید پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران - بیروت، توسط دو فروند هواپیمای جنگنده آمریکایی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: وزارت امور خارجه ایران متاسفانه از مردم عقب است، مردم مواضع قاطعی گرفتند، در حالی که وزارت امور خارجه کشور موضع قاطعی نگرفته است.

, عصر اترک, .,

وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران و شرکت ماهان باید در مجامع بین المللی شکایت حقوقی دنبال کنند و مواضع مقتدرانه ای بگیرد که این قبیل اتفاقات تکرار نشود.جدی با اشاره به اینکه اگر سانحه ای برای این هواپیمای مسافربری می افتاد، چالش بزرگی پیش می آمد و قطعا روابط بین ایران و سوریه به خطر می افتاد، تصریح کرد: به همین دلیل موضع مقتدرانه وزارت امور خارجه مهم و ضروری است.

, ., .,

وی با اشاره به اینکه در نیت سو آمریکا در این اتفاق شکی نیست، افزود: اما اینکه این حرکت آمریکا برای به خطا انداختن پدافند عامل سوریه یا فضاسازی رسانه ای در سراسر جهان بوده است نیاز به تحلیل کارشناسان دارد.جدی خاطرنشان کرد: هواپیما مسافربری اگر مورد اصابت قرار می گرفت قطعا نقش آمریکا برجسته بود و به این گونه نبود که خطا به سمت سوریه باشد و آمریکا محاکمه نشود.

, ., .,

این نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سکوت مجامع بین المللی به دلیل در میان بودن ایران و آمریکا مشهود است، مجامع بر علیه آمریکا موضع نخواهند گرفت، زیرا با یکدیگر منسجم شده اند که ایران را تسلیم  و وادار به همراهی کنند.وی با تاکید بر اینکه انتظار موضع گرفتن از مجامع بین المللی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سکوت مجامع داخلی در این خصوص دور از انتظار است.

, .,

 

,

ضرورت پیگیری تعرض جنگنده های آمریکایی، توسط سازمان ایکائو و مجامع حقوق بشری

, ضرورت پیگیری تعرض جنگنده های آمریکایی، توسط سازمان ایکائو و مجامع حقوق بشری, ضرورت پیگیری تعرض جنگنده های آمریکایی، توسط سازمان ایکائو و مجامع حقوق بشری, راه آرمان, راه آرمان,
,

وی عنوان کرد: در اقدام اخیر جنگنده های آمریکایی، اگر تدبیر خلبان هواپیمای ماهان نبود و پدافند سوریه شلیک می کرد؛ هواپیما با صدها مسافر سقوط می کرد.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی ها با این تعرض می خواستند رد گم کنند که پدافند سوریه این کار را انجام داده است.حجت الاسلام و المسلمین جلالی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها با استفاده از روش جایگزینی شبیه سازی می خواستندجنایتی را انجام دهند و پای خود را از این مسئله کنار بکشند، ابراز کرد: سازمان جهانی هواپیمایی ایکائو، مجامع حقوق بشری و بین الملل و دادگاه لاهه وظیفه پیگیری این مسئله را دارند؛ چرا که این موضوع بسیار خطرناک است.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنانچه اقدامی صورت نگیرد و جلوی این خیانت ها و قلدرگری آمریکا گرفته نشود، دامنه تمام دنیا را خواهد گرفت.وی در پایان با تأکید بر اینکه واکنش سازمان جهانی هواپیمایی می تواند خیلی موثر باشد، خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و قوه قضائیه در این راستا باید شکایت کنند و عوامل را شناسایی کنند.

,

 

,

تهدید هواپیمای ماهان توسط جنگنده های آمریکایی قابل قبول نیست

, تهدید هواپیمای ماهان توسط جنگنده های آمریکایی قابل قبول نیست, تهدید هواپیمای ماهان توسط جنگنده های آمریکایی قابل قبول نیست, شبکه اطلاع رسانی هرمز,
,

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ما این موضوع را محکوم می کنیم و در اولین روز آغاز مجلس، پس از تعطیلی یک هفته ای، این مطلب به عنوان یک موضوع جدی در کمیسیون امنیت مجلس و در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد.مرادی با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه موظف است پیگیری کند تصریح کرد: بلافاصله پس از حادثه سخنگوی ایران موضوع را اعلام کرد وبا وزارت امور خارجه و دبیر کل سازمان ملل نیز ارتباط بر قرار شد، دادستان کل کشور در نامه ای به دکتر ظریف نوشته است که در ابعاد بین المللی رسیدگی کنند و اگر به قوه قصائیه نیاز باشد همه دستگاه ها و قوا آمادگی کامل دارند.

تعرض به هواپیما مسافربری ایران از سر استیصال و به بن‌بست رسیدن آمریکا است

خسروی گفت: اقدام وقیحانه، ناجوانمردانه و ‌تروریستی آمریکایی‌ها علیه هواپیمای مسافربری ایران، از سر استیصال و به بن‌بست رسیدن سیاست فشار حداکثری در قبال ایران اسلامی است که قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را دریافت خواهند کرد.حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار خاورستان، با محکومیت شدید تعرض جنگنده‌های آمریکا در آسمان سوریه به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این اقدام آمریکایی‌ها که در شامگاه پنجشنبه در آسمان سوریه انجام دادند، از جهات متعددی قابل بررسی است.
 
وی افزود: هواپیمای مسافربری ماهان در مسیر قانونی در حال حرکت بوده و این تعرض جنگنده‌های آمریکا، اقدامی تروریستی است.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکایی‌ها از لحاظ نظامی و اشغالگری در منطقه کم آوردند عنوان کرد: آمریکایی‌ها مانند کسی هستند که در حال غرق‌شدن است و برای نجات خود به هر علف هرزه‌ای چنگ می‌زند تا نجات پیدا کند.
 
خسروی تصریح کرد: اقدام وقیحانه، ناجوانمردانه و ‌تروریستی آمریکایی‌ها علیه هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، از سر استیصال و درماندگی، غرق‌شدن آمریکا در مشکلات نظامی و اشغالگری و به بن‌بست رسیدن سیاست فشار حداکثری در قبال ایران اسلامی است که قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را دریافت خواهند کرد.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تعرض آمریکایی‌ها به هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران از چند بعد قابل پیگیری است، گفت: تعرض هواپیماهای جنگنده آمریکایی خلاف قوانین بین‌الملل و خلاف حقوق بشر است که می‌بایست پیگیری جدی در مجامع بین‌المللی صورت گیرد.
 
خسروی با تأکید بر این‌که هر کسی و نهادی در جایگاه خودش باید پیگیر این اقدام خلاف آمریکا باشد، اظهار کرد: وزارت امور خارجه، دولت، قوه مقننه، قوه قضائیه و حتی خود مردم نباید این عمل آمریکا را بی‌پاسخ بگذارند.وی با این‌که یکی از پاسخ‌ها به این عمل آمریکا پاسخ نظامی است، گفت: نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بررسی و در صورت صلاحدید این عمل آمریکا را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکا باید جایگاه خود را بداند و بفهمد که  اقدامات آن بی‌پاسخ نخواهد ماند و جواب دندان‌شکنی را دریافت خواهد کرد.
,

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ما این موضوع را محکوم می کنیم و در اولین روز آغاز مجلس، پس از تعطیلی یک هفته ای، این مطلب به عنوان یک موضوع جدی در کمیسیون امنیت مجلس و در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد.مرادی با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه موظف است پیگیری کند تصریح کرد: بلافاصله پس از حادثه سخنگوی ایران موضوع را اعلام کرد وبا وزارت امور خارجه و دبیر کل سازمان ملل نیز ارتباط بر قرار شد، دادستان کل کشور در نامه ای به دکتر ظریف نوشته است که در ابعاد بین المللی رسیدگی کنند و اگر به قوه قصائیه نیاز باشد همه دستگاه ها و قوا آمادگی کامل دارند.

,

تعرض به هواپیما مسافربری ایران از سر استیصال و به بن‌بست رسیدن آمریکا است

, تعرض به هواپیما مسافربری ایران از سر استیصال و به بن‌بست رسیدن آمریکا است, تعرض به هواپیما مسافربری ایران از سر استیصال و به بن‌بست رسیدن آمریکا است,
خسروی گفت: اقدام وقیحانه، ناجوانمردانه و ‌تروریستی آمریکایی‌ها علیه هواپیمای مسافربری ایران، از سر استیصال و به بن‌بست رسیدن سیاست فشار حداکثری در قبال ایران اسلامی است که قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را دریافت خواهند کرد.حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار خاورستان، با محکومیت شدید تعرض جنگنده‌های آمریکا در آسمان سوریه به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این اقدام آمریکایی‌ها که در شامگاه پنجشنبه در آسمان سوریه انجام دادند، از جهات متعددی قابل بررسی است.
, خاورستان,
 
,
وی افزود: هواپیمای مسافربری ماهان در مسیر قانونی در حال حرکت بوده و این تعرض جنگنده‌های آمریکا، اقدامی تروریستی است.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکایی‌ها از لحاظ نظامی و اشغالگری در منطقه کم آوردند عنوان کرد: آمریکایی‌ها مانند کسی هستند که در حال غرق‌شدن است و برای نجات خود به هر علف هرزه‌ای چنگ می‌زند تا نجات پیدا کند.
,
 
,
خسروی تصریح کرد: اقدام وقیحانه، ناجوانمردانه و ‌تروریستی آمریکایی‌ها علیه هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، از سر استیصال و درماندگی، غرق‌شدن آمریکا در مشکلات نظامی و اشغالگری و به بن‌بست رسیدن سیاست فشار حداکثری در قبال ایران اسلامی است که قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و ضربه متقابل را دریافت خواهند کرد.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تعرض آمریکایی‌ها به هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران از چند بعد قابل پیگیری است، گفت: تعرض هواپیماهای جنگنده آمریکایی خلاف قوانین بین‌الملل و خلاف حقوق بشر است که می‌بایست پیگیری جدی در مجامع بین‌المللی صورت گیرد.
,
 
,
خسروی با تأکید بر این‌که هر کسی و نهادی در جایگاه خودش باید پیگیر این اقدام خلاف آمریکا باشد، اظهار کرد: وزارت امور خارجه، دولت، قوه مقننه، قوه قضائیه و حتی خود مردم نباید این عمل آمریکا را بی‌پاسخ بگذارند.وی با این‌که یکی از پاسخ‌ها به این عمل آمریکا پاسخ نظامی است، گفت: نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بررسی و در صورت صلاحدید این عمل آمریکا را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکا باید جایگاه خود را بداند و بفهمد که  اقدامات آن بی‌پاسخ نخواهد ماند و جواب دندان‌شکنی را دریافت خواهد کرد.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه