اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد؛

احداث موزه حاج قاسم با همکاری قرارگاه خاتم در کرمان/سپاه ثارالله تحت هیچ شرایطی اقدام سیاسی نمی کند

احداث موزه حاج قاسم با همکاری قرارگاه خاتم در کرمان/سپاه ثارالله تحت هیچ شرایطی اقدام سیاسی نمی کند
سردار معروفی گفت: ما سیاسی فکر نمی کنیم و این افکار سیاسی هم در گروهانها، گردانها، تیپ ها، فرماندهان و شهدای ما هیچ دعوای سیاسی وجود نداشت و همه اصولی فکر می کردند و در حال حاضر هم چنین است و کسی که منطق دارد زمین نمی خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر امروز در آیین آغاز به کار لشکر وابستگان دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان با بیان اینکه افتتاح و راه‌اندازی لشکر وابستگان حاج قاسم در سالروز عملیات مرصاد افتخار بزرگی است، اظهار کرد: لشکر 41 ثارالله استان کرمان نقش بسیار مهمی در عملیات مرصاد برعهده داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تاکید بر اینکه نقش لشکر 41 ثارالله به فرماندهی حاج قاسم در این عملیات بی نظیر بود، گفت: خدا را شاکریم که هر جا لشکر 41 ثارالله در هر نقطه ای در دوران دفاع مقدس وارد عملیات شد مقتدر حضور یافت.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: عملیات مرصاد یک عملیات پیروزمندانه برای رزمندگان اسلام است زیرا این عملیات باعث نابودی منافقین کوردل شد.

,

سردار معروفی ادامه داد: اما متاسفانه حضور لشکر 41 ثارالله در این عملیات به صورت مکتوب وجود ندارد و بارها از بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس درخواست کردم که اسناد و مدارک مربوطه را تهیه و جمع آوری کرده و ارائه دهید تا همه بدانند که این لشکر با چه جسارتی در این عملیات شرکت کرده و سرافراز بیرون آمده است.

,

وی بیان کرد: در طول 7 سالی که در جبهه حضور داشتم تمرد در اطاعت از فرمانده را ندیدم نه در صحنه نبرد، نه صحنه مین، نه خط مقدم و نه پشت جبهه بلکه فضا پر از صمیمیت و جوانمردی بود.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: حاج قاسم به عنوان فرمانده در عملیات ها و شناسایی جدی بود و گاهی اوقات هم با همرزمان خود حتی بازی می کرد وی از صمیمیت خاصی برخوردار بود.

,

سردار معروفی خاطرنشان کرد: ما امروز نمی توانیم مکتب حاج قاسم را با 30 نظام اعتقادی، مذهبی، ولایی، سیاسی، مردمی، اقتصادی، اخلاقی، خانواده، عرفان، شجاعت و ... تعریف کنیم.

,

وی ادامه داد: چه کسانی می خواهند مکتب ارزشمند حضرت امام (ره) و حضرت آقا را جاری و ساری کنند اولاترین افراد کسانی هستند که در این مکتب ذوب شدند و همه وجود خود را تقدیم اسلام کردند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نباید کلمه بازنشسته را برای پیشکسوتان دفاع مقدس بکار برد زیرا این افراد وابستگان حاج قاسم هستند و آرمان های او را با پیروی از مکتب وی پی گیری می کنند.

,

سردار معروفی سپاه را به چند دسته تقسیم کرد و افزود: سپاه اول شهیدان هستند، سپاه دوم پیشکسوتان و سپاه سوم سپاه جامعه و بسیج امروز هستند.

,

وی تصریح کرد: مکتب حاج قاسم مسئولیت حفظ نظام جمهوری اسلامی را به عهده داشت و این مکتب دست یافتنی است و هر کسی می تواند حاج قاسم شود.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: حاج قاسم در 20 سال گذشته برای دور هم جمع کردن رزمندگان دوران دفاع مقدس تلاش زیادی می کرد او می خواست که جبهه انقلاب اسلامی با این لشکر تقویت شود.

,

سردار معروفی به 8 ماموریت لشکر وابستگان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس وظیفه همه ما است و هنوز کسانی هستند که این فرهنگ را  اثبات کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال بانک اطلاعاتی دفاع مقدس باشیم، عنوان کرد: ما باید هوشمندانه و با توجه به نیاز زمان اسناد و خاطرات دفاع مقدس را گردآوری و رونمایی کنیم.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بزرگترین شخصیت در صحنه عمل، حاج قاسم سلیمانی است و هر کس به این مسئله شک دارد می توان آن را با کارهایی که این شخصیت والا مقام در طول 40 سال انجام داد اثبات کرد.

,

سردار معروفی بیان کرد: محرومیت زدایی یکی دیگر از ماموریت های لشکر وابستگان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

,

وی تاکید کرد: در حوادث غیر مترقبه باید دست مردم را گرفت و به آنهاکمک کرد و این لشکر می تواند در این امر مهم مساعدت کند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اذعان کرد: برای این لشکر 5 تیپ در 5 منطقه تعریف شده است یک تیپ در جیرفت، بم، ریگان، نرماشیر، فهرج یک تیپ در کرمان، زرند، کوهبنان، یک تیپ در رفسنجان، شهربابک و زرند، یک تیپ در سیرجان، بافت، ارزوئیه و رابر مستقر می شود.

,

سردار معرووفی همچنین از روایتگری مکتب حاج قاسم در بیت الزهرا خبر داد و گفت: دانش آموزان و دانشجویان می توانند روزانه بیت الزهرا را زیارت کرده و از روایتگری مکتب حاج قاسم نیز بهره ببرند.

,

وی با تاکید بر اینکه ما باید مکتب حاج قاسم را از ثارالله در ثارالله جاری کنیم،  بیان کرد: بزودی موزه حاج قاسم نیز با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا احداث خواهد شد.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه این لشکر تحت هیچ شرایطی اقدام سیاسی نخواهد کرد، افزود: ما سیاسی فکر نمی کنیم و این افکار سیاسی هم در گروهانها، گردانها، تیپ ها، فرماندهان و شهدای ما هیچ دعوای سیاسی وجود نداشت و همه اصولی فکر می کردند و در حال حاضر هم چنین است و کسی که منطق دارد زمین نمی خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه