اخبار داغ

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس:

پایتخت اقتصادی کشور ۲۰۰ هزار جوان بیکار دارد

پایتخت اقتصادی کشور ۲۰۰ هزار جوان بیکار دارد
احمد مرادی گفت: وجود ۲۰۰هزار بیکار در بزرگترین بندر اقتصادی کشور با ظرفیت عظیم اشتغالزایی، قابل توجیه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس یازدهم شورای اسلامی در جلسه پاتوق مطالبه گری بسیج دانشجویی هرمزگان اظهار کرد: درعمر چهل و یک ساله انقلاب شکوهمند اسلامی مردم استان هرمزگان در وزارت خانه کشوری جایگاهی ندارند که جای بسی تاسف است، مطالبه گری حق مردم هرمزگان، و این مطالبه را باید از دولت و یکدیگرنیز داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نماینده مردم بندرعباس با بیان اینکه نباید به جایگاه استانی قانع بود افزود:سال هاست که برای گرفتن یک هیات رئیسه شرکت یا صنایع، نامه نگاری های فراوانی انجام می شود در صورتی که نباید اینگونه باشد در مرکز قرار گرفتن اولویت اصلی ما است.

,

مرادی با اشاره به اینکه  ادامه داد: در این چهار سالی که درخدمت مردم بودم توانستیم از ظرفیت برخی نیروهای توانمند استفاده کنیم، استان هرمزگان نخبه، فرهیخته و باسواد به معنای واقعی کلمه، بسیار دارد سمت هیات مدیره پالایشگاه ها و صنایع باید برای فرزندان هرمزگان و هرمزگان نشین باشد اگر غیر از این بود باید به شفافیت عملکرد خود شک کنیم.

,

بهانه های مختلف برای رد کردن جوانان مستعد، توجیح مناسبی نیست
وی تصریح کرد: استفاده نکردن از ظرفیت های بالقوه استان و بهانه های مختلف برای رد کردن آن ها، توجیح مناسبی نیست مردم باید به ما کمک کنند تا این مطالبه به حق استان هرمزگان را انجام دهیم من مطمئن هستم اتفاق خوبی خواهد افتاد.

, بهانه های مختلف برای رد کردن جوانان مستعد، توجیح مناسبی نیست,
,

مرادی ادامه داد: پتروشیمی موضوعی است که باید ارزش افزوده بالایی داشته باشد و فقط ۱۴ فاز در عسلویه به آن نقطه بلندی که بخش عظیمی از مشکلات را در حوزه نفت و گاز در قالب پتروشیمی است تواسته است برسد.

,

وی افزود: معاونت نظارت به صورت مستمر تمام عملیات دولت را در اختیار ما قرار می دهد که تطبیق با قانون داشته است یا خیر، وزارت نفت به نمایندگی از دولت موظف است تصمیمی که مجلس برای دولت گرفته است اجرا کند، در تمام برنامه ها و بودجه های سنواتی در حوزه های پتروشیمی، برق و تمام بخش هایی که جامعه انتظار آن را دارد در بهترین حالت به ۵۰ درصد رسیده است همین می شود که می گویم چرا نشد.

,

مرادی بیان کرد: تاسف منطقی دارم و همیشه گفته ام هر استان باید نقش خود در نیروهای بومی را داشته باشد و به فراخور نیاز خود باید بتواند این مشکل را حل کند، دولت نیز موظف است اولویت را به نیروهای بومی دهد و اگر ما رشته هایی را در استان نداشتیم که دیگر این چنین نیست، بتواند تصمیم دیگر اتخاذ کند، به حدی در استان در صنایع و پالایشگاه متخصص داریم که دلیلی ندارد پست های سازمانی را به دیگران دهیم.

,

۸۰۰ هزار شغل ایجاد نشده برای جوانان
نماینده مردم بندرعباس درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت موظف است در سال یک میلیون شغل ایجاد کند اما هنوز ۸۰۰ هزار شغل را نتوانسته برای جوانان ایجاد کند، آنها با دادن وام فقط میخواهند صورت مسئله را حل کنند و هیچ تاثیری در شغل برای جوانان نیست بلکه باید یک شغل پایدار و حمایت از تولید کنندگان را داشته باشد.

, ۸۰۰ هزار شغل ایجاد نشده برای جوانان,
,

وی تصریح کرد: ۲۰۰ هزارنفر بیکار در استان هرمزگان داریم ۵۷۰ هزار نفردیگر باید چه کنند، ۷۰ درصد نیروهای پالایشگاه را بومی کرده ایم که باید تلاش ما این باشد که بتوانیم آن را به صد در صد برسانیم، سهم استان هرمزگان باید مانند تمام استان ها باشد و اگر نیرویی حتی یک نفر را به سفارش یک مدیر بخواهند روی کار بیاورند برای ما قابل قبول نیست به مردم قول می دهیم با تمام ظرفیت این را انجام می دهیم.

,

تسهیلات و وام مشکلی را حل نمی کند، جوان اشتغال و ازدواج می خواهد

, تسهیلات و وام مشکلی را حل نمی کند، جوان اشتغال و ازدواج می خواهد,

مرادی با بیان اینکه انتظارم از جوانان این است که از نمایندگان مجلس بخواهند چه کارهایی انجام داده اند، ثمره کارهایشان برای دولت چه فواید و نتایج مثبتی دارد ادامه داد: کشور ما تبدیل به خانواده دو نفره شده است و هرچه پیش تر رفته پیر می شویم و مورد تهاجم از هر طرف است.

,

وی تصریح کرد: پاسخگو بودن مستلزم این است که کشور جوان باشد جوان نیز نیازهایی از قبیل مسکن، ازدواج، اشتغال دارد که در قانون اساسی آمده است، تسهیلات و وام، دردی از جامعه دوا نمی کند جوان اشتغال و ازدواج می خواهد.

,

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سهم ایران در حوزه نفت گفت: قبل از وضعیت تحریم و برجام می توانستیم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام را به صورت روزانه صادر کنیم یکی از علت هایی که نتوانستیم فراورده ها را از این نفت خام دریافت کنیم مشکلاتی است که از گذشته بوده و تا به اکنون نیز پابرجا است.

,

زیرساخت ها و تجهیزات ایران به روز نیست و خام فروشی مورد انتقاد همه است
مرادی ادامه داد: خام فروشی مورد انتقاد همه است و می خواهیم از آن فاصله بگیریم برنامه ششم توسعه به بخش ها و شرکت های خصوصی اجازه داده است که وارد این عرصه شوند.

, زیرساخت ها و تجهیزات ایران به روز نیست و خام فروشی مورد انتقاد همه است,
,

وی افزود: زیرساخت ها و تجهیزات در کشور ایران به روز نیست و این امکان برای دولت و وزارت نفت که بتواند پالایشگاه های جدید را ایجاد کند و فرآورده بفروشد وجود ندارد، دولت باید در سنوات آینده این موضوع را مدنظر داشته باشد و سهم خود را از میادین مشترک احصا کند.

,

مرادی ادامه داد: قراردادهای بزرگی با شرکت های صد درصد داخلی و میادین مشترک در استان خوزستان و میادین آزادگان منعقد شده است که خبر خوشحال کننده ای بود، تمام تلاشش کمیسیون انرژی این است که بتواند نفت و گاز را به یک هدف گزاری رسانده و سهم خود را در میادین مشترک استفاده کند و مشکلات را به حداقل برساند.

,

مرگ و میر، تصادفات و نقص عوض ها همه به قیر ربط دارد
وی افزود: در بودجه سال گذشته دولت به نمایندگی وزارت نفت موظف بود ۲ میلیون تن قیر تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار قرار دهد اما با افزایش قیمت قیر این دو میلیون تن کاهش پیدا کرد و ضربه سنگینی به کشور و راه هایی که باید آسفالت می شد وارد کرد.

, مرگ و میر، تصادفات و نقص عوض ها همه به قیر ربط دارد,
,

مرادی ادامه داد: نمایندگان مجلس با توجه به اینکه قیر استفاده های متعددی دارد و اگر استفاده نشود فسادزا است، پیشنهاد دادند که آن را به ۴ میلیون تن افزایش داده و در اختیار تمام دستگاه ها قرار دهد تا تمام بخش ها بتوانند از آن استفاده کنند علی رغم اینکه در مجلس با ۸۰ در صد رای موافق مواجه شد اما دولت آن را اجرا نکرد و در بودجه امسال نیز وضعیت کرونا این اتفاق را به گونه ای پیش برد که کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت و حکم به شورا رفت و تصویب شد و باز هم این موضوع نادیده گرفته شد.

,

نماینده مردم بندرعباس در یازدهمین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرگ و میر، تصادفات و نقص عوض ها همه به قیر ربط دارد، جاده فین و شهرستان های دیگر هرمزگان دیگر استان ها گرفتار این مسئله هستندمجلس باور دارد با فساد هرجا که باشد باید برخورد شود دولت نیز موظف است این قیر را تامین کند و دراختیار مردم قرار دهد.

,

چرا درآمد هرمزگان سهم خود مردم نمی شود؟
مرادی ادامه داد: هرمزگان در درآمد جزء استان های برتر کشور است تفاوت در این است که چرا این درآمد سهم خود مردم نمی شود؟ چرا اکنون ۵۰ درصد تخت های بیمارستانی استان باید کاهش پیدا کند؟ بیماران کرونایی با ترس به بیمارستان مراجعه می کنند که پذیرش نشوند، تمام آنها ضعف مدیریت است که باید مطالبات را در سطح ملی بخواهیم.

, چرا درآمد هرمزگان سهم خود مردم نمی شود؟,
,

وی افزود: باتوجه به اینکه از اعضای شعبه اولیه پرونده و در کمیسیون تحقیق بودم ونیز توصیه رهبر که فرمودند «ما در برابر خدا و پیغمبر مسول هستیم زیرا سوگند یاد کرده ایم، تمام تلاش باید این باشد وظیفه را خوب انجام دهیم» زمانی که طبق قانون نسبت به شخص یا اشخاصی اعتراض می شود باید رسیدگی شود و رسیدگی اولیه آن در شعبه است و در مجلس بر طبق قانون اساسی و ائین نامه مجلس باید باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه