اخبار داغ

حمله وحشیانه پلیس آمریکا به یک پرستار

حمله وحشیانه پلیس آمریکا به یک پرستار
استقرار یک جانبه نیروهای شبه نظامی توسط ترامپ در شهرهای آمریکا تمام مردم این کشور را نگران می کند. بی اعتنایی آشکار وی به قانون اساسی، امنیت و رفاه ساکنان آمریکا در کتاب های استبدادی وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در میان اعتراضات سیاتل، پرستاری که در حال کمک به یک مرد بود با حمله اسپری فلفل از سوی پلیس مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به نظر می آید که اجرای قانون در آمریکا با حمله اسپری فلفل تعریف می شود. پلیس این کشور در اعتراضات سیاتل علیه وحشی‌گری پلیس با اسپری فلفل به طور مستقیم به صورت یک پرستار حمله کرد. این پرستار به مردی کمک می کرد که مورد خشونت پلیس قرار گرفته بود.

,

پلیس آغاز شورش در واشنگتن را اعلام کرد و علت آن را تداوم اعتراضات سراسری در آمریکا به خاطر قتل سیاهپوست آفریقایی آمریکایی و خشم دوباره مردم از استقرار مأموران فدرال در شهرهای این کشور به دستور ترامپ دانست.

,

ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد در حالی که پلیس به سمت معترضان حرکت می کند این پرستار که لباس فرم سبز خود را به تن دارد روی چمن ها قدم می زند. وقتی یک مرد از سوی افسران زرهی به شدت مورد حمله قرار گرفته و به روی زمین می افتد، وی (پرستار) زانو می زند تا به او کمک کند اما به سرعت با پاشیدن اسپری فلفل به صورت خود مواجه می شود.

,

بعدا نام این پرستار "سیمونه دِل روساریو" اعلام شد. وی گفت: "من فیلمی از هنگ کنگ دیده ام که چگونگی دور کردن مردم از پلیس ها را نشان می دهد چون اگر این کار را نکنیم پلیس آنها را دستگیر می کند و به طرز وحشیانه ای آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهد. من می خواستم این کار را انجام بدهم."

,

وی افزود: "من یک پلیس را با باتوم و دیگری را با گاز اشک آور دیدم و قصد دور کردن آن مرد از مأموران را داشتم."

,

در اوایل ماه جاری نیز "اندرو بانکامب" خبرنگار ارشد ایندیپندنت وقتی اعتراضات سیاتل را پوشش می داد توسط پلیس دستگیر شد. وی به رغم بارها معرفی خود به عنوان خبرنگار بیش از 6 ساعت در بازداشت پلیس نگه داشته شد و او مجبور به پوشیدن لباس زندانیان و زدن دستبند به دست و کمر شده و مورد آزار و اذیت و تهدید قرار گرفت.

,

پلیس آمریکا برای سرکوب این اعتراضات اقدام به استفاده از گازهای اشک آور و بمب های کوچک فلفلی در میان صدها معترض کرده است. تاکنون دست کم 45 نفر در سیاتل دستگیر شده اند.

,

 

,

, ,

نیروهای وزارت امنیت میهن معترضان پورتلند را ترور می کنند. دونالد ترامپ نیز با اعلام اینکه هر کسی که با من مخالفت کند تروریست است در پوششِ دستورالعمل "قانون و نظم"، دستور اعزام مضاعف افسران فدرال به شهرهای آمریکا را صادر کرده است. کارشناسان حقوقی حضور این افسران را زیر سؤال برده اند.

,

 

,

, ,

"جنی دورکان" شهردار سیاتل گفت که تهدیدهای دونالد ترامپ برای اعزام نیروهای فدرال به سیاتل و شهرهای دیگر منجر به بدتر شدن وضعیت شده و جوامع و مقامات محلی را به خطر می اندازد.

,

وی افزود: "استقرار یک جانبه نیروهای شبه نظامی توسط ترامپ در شهرهای آمریکا تمام مردم این کشور را نگران می کند. بی اعتنایی آشکار وی به قانون اساسی، امنیت و رفاه ساکنان آمریکا در کتاب های نوشته شده درباره استبداد وجود دارد."

,

"جِی اینسلی" فرماندار واشنگتن طی بیانیه ای در شبکه های اجتماعی گفت: "ترامپ با اعزام مأموران فدرال به آشوب ها دامن می زند. ما نباید این کار را انجام دهیم. صلح را حفظ کنید."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه