اخبار داغ

نائب رئیس کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی:

مزاحمت نسبت به کوریدور هوایی حمله نظامی تلقی می شود/ جریان استکبار بر مجامع بین المللی سیطره دارد

مزاحمت نسبت به کوریدور هوایی حمله نظامی تلقی می شود/ جریان استکبار بر مجامع بین المللی سیطره دارد
محمد وحیدی گفت: کوریدور هوایی هواپیماهای مسافربری، کوریدور مشخصی است؛ هر گونه مزاحمتی از سوی هر کشوری نسبت به کوریدور هوایی جان مسافران را به خطر می اندازد و عملا یک حمله نظامی تلقی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با تهدید پرواز هواپیمای مسیر تهران - بیروت، توسط دو فروند جنگنده آمریکایی اظهار داشت: مسیر حرکت هواپیمای ایرانی به سمت لبنان پروازی ثابت در مسیر پروازی مشخص بوده وحضور جنگنده های آمریکا جنبه تهدید داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وحیدی اضافه کرد: وزارت امور خارجه و قوه قضائیه در رابطه با اینکه کشوری همچون آمریکا بارها دشمنی اش بر علیه ایران ثابت شده است، شکایتی را تنظیم و به مجامع بین المللی تحویل دهند.

,

این نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: هوشیارانه باید موضوع رصد شود، که در آینده شاهد برخوردهای شدیدتری نباشیم.

,

وی ادامه داد: یکی از اهداف احتمالی آمریکا در این حادثه این بوده که مجموعه پدافند های سوری را به نوعی اشتباه بیندازند و فاجعه انسانی دیگری را رقم زنند.

,

وحیدی یکی دیگر از اهداف آمریکا نسبت به این حادثه را تحریکی عنوان کرد و گفت: هدف مهم دیگری که قطعا آمریکا در این حادثه داشته، تضعیف جایگاه ایران در جبهه مقاومت و کم کردن حضورش در کشورهایی همچون سوریه است.

,

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در یک هواپیمای مسافربری اشخاص با رده های سنی مختلف حضور دارند و خلبان براساس اجبار که خطر در صحنه را دفع کند، کاهش ارتفاع پروازی را لحاظ می کند که حداقل میزان خطر را از هواپیمای نظامی دریافت کند.

,

وحیدی با بیان اینکه مجامع بین المللی، قدرتمند، تصمیم ساز و مستقل نیستند، خاطرنشان کرد: جریان استکبار به نوعی در مجامع بین المللی سیطره دارد، اما انتظار می رفت که سازمان هواپیمایی بین المللی اعلام نظر شفاف تری داشته باشد و از حریم مسافرانی که آسیب دیدند دفاع کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه