اخبار داغ

ماموستاهای اهل سنت کردستان عنوان کردند؛

نهایت ضعف و درماندگی در حمله به هواپیمای مسافربری ماهان / آمریکا شکست های خود را با اقدامات تروریستی نمی تواند جبران کند

نهایت ضعف و درماندگی در حمله به هواپیمای مسافربری ماهان / آمریکا شکست های خود را با اقدامات تروریستی نمی تواند جبران کند
ماموستاهای اهل سنت استان کردستان ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی آمریکا در خصوص هواپیمای مسافربری ماهان عنوان کردند که بدون هیچ شکی اقدامات آمریکایی‌ها تروریستی بوده و لازم است نهادها و سازمان‌های متولی و مرتبط، این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که فرودگاه امام خمینی را به مقصد فرودگاه بیروت در لبنان ترک کرده بود شامگاه پنجشنبه دوم مرداد در آسمان سوریه مورد مزاحمت دو فروند جنگنده آمریکایی قرار گرفت که واکنش خلبان این هواپیما و کاهش ارتفاع سریع و خطرناک آن باعث مصدومیت چند نفر  و شوک و اضطراب شدید مسافران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

برخی منابع خبری در ابتدا از اسراییلی بودن این جنگنده ها خبر دادند اما ساعاتی بعد مشخص شد که این دو جنگنده متعلق به آمریکا هستند.

,

ماموستاهای اهل سنت استان کردستان ضمن محکوم کردن این اقدامات اظهار داشتند؛ بدون هیچ شکی این اقدامات آمریکایی‌ها تروریستی بوده و لازم است نهادها و سازمان‌های متولی و مرتبط، این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

,

, ,

آمریکایی ها خودشان در میان رعب و وحشت سردرگم هستند

, آمریکایی ها خودشان در میان رعب و وحشت سردرگم هستند,

محمد امین راستی ماموستا برجسته اهل سنت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن محکوم کردن اقدامات تروریسیتی آمریکا اظهار داشت: امروز جهان اسلام و کشور ایران اسلامی از هر جهت مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است.

,

وی گفت: آمریکایی ها خودشان در میان رعب و وحشت سردرگم هستند و آنقدر در برابرقدرت جمهوری اسلامی ایران ذلیل و زبون شده اند که می خواهند با رعب و وحشت در میان مردم کار خود را پیش ببرند.

,

وی افزود:  قاعدتاً پشت سر این اقدام آمریکایی‌ها اهداف تروریستی بوده است چراکه این پرواز طبق برنامه زمان بندی و در یک مسیر مشخص اتفاق افتاده است اما آمریکایی‌ها به آن تعرض کردند.

,

ماموستا راستی با بیان اینکه از دستگاه‌های ذیربط می‌خواهد که از طریق مجامع و کنوانسیون‌های بین المللی این اقدام جنایتکارانه امریکا را مورد پیگیری قرار دهند خاطر نشان کرد: رژیم خون ریز آمریکا صرفا با ایجاد رعب و وحشت به دنبال اهداف خود است، بستن راه بر یک هواپیمای مسافربری و ایجاد رعب در دل کودکان و مسافران غیرنظامی از نگاه قوانین بین الملل توجیهی ندارد.

,

, ,

آمریکا به دنبال ناامن کردن آسمان و زمین این کشورها برای حضور ایران به عنوان قلب مقاومت است

, آمریکا به دنبال ناامن کردن آسمان و زمین این کشورها برای حضور ایران به عنوان قلب مقاومت است, آمریکا به دنبال ناامن کردن آسمان و زمین این کشورها برای حضور ایران به عنوان قلب مقاومت است,

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه اهل سنت مریوان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به اینکه  خوی گستاخی و تجاوزگری آمریکایی‌ها مسبوق به سابق است، متذکر شد: در حافظه تاریخی ملت ایران حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس از سوی ناو آمریکا وجود دارد و در آن زمان هم حمله به یک هواپیمای مسافربری صورت گرفت و منجر به شهادت جمع زیادی از هموطنان ما و عده‌ای از اتباع خارجی شد.

,

وی افزود: مقامات آمریکایی در آن مقطع نیز به جای عذرخواهی و تنبیه و مجازات مرتکبان این عمل ضد حقوق بشری به فرمانده ناو وینسنس به جهت حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس مدال افتخار دادند.

,

ماموستا شیرزادی ادامه داد: این اقدام تروریستی آمریکا به شدت محکوم است  چرا که در طول تاریخ آمریکایی ها خود را عاقل ترین کشور معرفی کرده اند در حالیکه هیچ نوع عمل انسانی در اقدامات آنها وجود نداشته است.

,

وی افزود: فاصله بین ملت، مردم و نظام هدف آمریکایی ها از اقدامات تروریستشان است در حالیکه مردم جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع ترسی از آمریکا نخواهند داشت و با صلابت و قدرت در برابر آنها خواهند ایستاد.

,

وی با اشاره به اینکه یروهای آمریکایی در هر جایی حضور یابند باعث اخلال در امنیت آن منطقه می‌شوند تاکید کرد: آمریکا به دنبال ناامن کردن آسمان و زمین این کشورها برای حضور ایران به عنوان قلب مقاومت است،  اظهار داشت: هدف این تعرض بر هم زدن وحدت میان جبهه مقاومت است .

,

, ,

آمریکا شکست های خود را با اقدامات تروریستی نمی تواند جبران کند

, آمریکا شکست های خود را با اقدامات تروریستی نمی تواند جبران کند, آمریکا شکست های خود را با اقدامات تروریستی نمی تواند جبران کند,

ماموستا اقبال بهمنی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: آمریکا دشمن همه مسلمانان بوده و ملت مسلمان ایران با تبعیت از منویات رهبری در خط اول مقابله با توطئه های استکبار جهانی ایستاده اند.

,

وی افزود: با موج بیداری اسلامی برخواسته از انقلاب اسلامی ایران شاهد تحمیل شکست های متعددی بر آمریکایی ها در منطقه هستیم و همین امر آنان را عصبانی کرده است.

,

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اقدام تروریستی دو هواپیمای جنگی آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری کشورمان که عازم لبنان بود نشان داد که آمریکایی ها به پایان راه رسیده اند و می خواهند با این اقدامات نابخردانه و با ایجاد رعب و وحشت در دل مردم شکست های خود را جبران کنند.

,

ماموستا بهمنی افزود: این اقدام تروریستی آمریکایی سابقه دار بوده و چند سال پیش نیز ناو جنایتکار آمریکایی هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس را مورد حمله تروریستی قرار داد و چند صدنفر از هم وطنانمان به شهادت رسیدند.

,

این روحانی برجسته اهل سنت کردستان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این حملات نابخردانه به هواپیماهای مسافربری از سوی نظامیان آمریکایی چهره خبیث آنان را برای جهانیان نمایان کرده و انتظار داریم در مجامع بین المللی و حقوقی این تعدی بی پاسخ نماند.

,

, ,

ستون خیمه جمهوری اسلامی معنویت و  رهبری است و هیچ وقت با این اقدامات تهدید نخواهد شد

, ستون خیمه جمهوری اسلامی معنویت و  رهبری است و هیچ وقت با این اقدامات تهدید نخواهد شد, ستون خیمه جمهوری اسلامی معنویت و  رهبری است و هیچ وقت با این اقدامات تهدید نخواهد شد,

 ماموستا معروف خالدی  امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کرد تودی نیز در این خصوص گفت: جبهه مستکبرین و مشرکین از نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه شدیدی دیده اند و این را دشمن به خوبی می داند،  درنتیجه باور این شکست و نا امیدی برای آنان سخت است و با این اقدامات بزدلانه و احمقانه به مانند تهدید هواپیمایی را انجام خواهند داد.

,

وی گفت: ستون خیمه جمهوری اسلامی معنویت و  رهبریت است و هیچ وقت با این اقدامات تهدید نخواهد شد و همه این اقدامات از طرف دشمن نشانه ضعف و نابودی آمریکا است و این سری اقدامات محکوم خواهد بود.

,

 این ماموستای اهل سنت در ادامه افزود: این اقدام آمریکایی‌ها بیانگر منطق قلدرآنه آنها است و هدف قرار دادن غیر نظامیان به این صورت، در واقع نهادینه کردن مفهوم تروریستی است که در قوانین بین المللی محکوم است.

,

 ماموستا خالدی در پایان عنوان کرد: ایران حق دارد هر اقدامی برای واکنش به این حرکت تروریستی علیه هواپیمای مسافربری خود انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه