اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد:

خاموشی در انتظار قم/کاهش 10درصد مصرف باعث عدم خاموشی

خاموشی در انتظار قم/کاهش 10درصد مصرف باعث عدم خاموشی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: مصرف برق در دو روز گذشته از مرز 800 مگاوات گذشت و به بیشترین میزان خود از ابتدای سال جاری تاکنون رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهندس مهدی آهنین‌پنجه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به افزایش مصرف برق در قم با افزایش گرما، اظهار داشت: مصرف برق در روزهای شنبه و یکشنبه به بیشترین میزان مصرف در سال جاری رسید و از مرز 800مگاوات گذشت.

وی ادامه داد: با افزایش گرمای 45 درجه‌ای هوا و عدم رعایت مدیریت مصرف در برخی از مصارف، فیوز سوزی‌های مختلف و قطع برق در برخی از مناطق را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم اضافه کرد: در زمینه کاهش مصرف برق در استان به خصوص در ساعات پیک با صاحبان صنایع، کشاورزان و ادارات تفاهم نامه هایی بسته شده است.

وی ابراز داشت: تاکنون استان قم از سقف پیک بار عبور نکرده و در محدوده سبز قرار داشت اما عبور از سقف تعیین شده موجب اعمال محدودیت و خاموشی خواهد شد.

آهنین پنجه با اشاره به اینکه برای ماندن در محدوه سبز و عدم خاموشی باید مصرف را بهینه کنیم، خاطرنشان کرد: مشترکین عزیز می‌توانند تنها با کاهش 10 درصدی مصارف خود، وضعیت سبز مصرف را حفظ کرده و امکان بهره‌مندی همه مردم از برق را  در شرایطی که با گرمای شدید مواجه هستیم و نیاز مداوم به استفاده از وسایل خنک‌کننده داریم، فراهم کنند.

وی گفت:  تنظیم کولرهای گازی بر روی دمای 24 درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی در ساعت‌های گرم روز و عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباس‌شویی، ظرف‌شویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از اقدامات تأثیرگذار در تداوم برخورداری از برق پایدار  است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تاکید کرد: مردم با استفاده صحیح از برق همکاری بیشتری در مدیریت مصرف داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با نصب نرم‌افزار اطلاع‌رسانی سام از هرگونه قطعی برق آگاه شوند و مشکلات روشنایی برق معابر را نیز در آن ثبت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه