اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

69 تیم دامپزشکی بر ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند/ انجام قربانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

69 تیم دامپزشکی بر ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند/ انجام قربانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
اصغر زاده گفت: در راستای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، ۶۹ تیم نظارت دامپزشکی در عید قربان در سطح کشتار گاه‌ها و دیگر نقاط شهری خراسان‌جنوبی فعالیت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد تمهیدات دامپزشکی استان برای روز عید قربان و قربانی کردن، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، ۶۹ تیم نظارت دامپزشکی در عید قربان در سطح کشتار گاه‌ها و دیگر نقاط شهری فعالیت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

 

,

وی افزود: از این تعداد ۳۰ تیم نظارتی ثابت و ۳۹ تیم سیار هستند.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: تیم‌ها متشکل از ۲۹ دامپزشک، ۷۰ بازرس گوشت و۱۳ ناظر شرعی است که این افراد نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

,

 

,

اصغر زاده عنوان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود مسائل بهداشتی در ذبح دام‌ها را رعایت کنند چراکه بسیاری از بیماری‌ها در کمین افراد بوده که با رعایت مسائل بهداشتی تهدیدی برای شهروندان محسوب نمی‌شود.

,

 

,

وی با بیان این‌که از افراد خواستاریم از ذبح دام در کنار خیابان و معابر پرهیز کنند، گفت: در صورت مشاهده تخلف با متخلفین به جد برخورد می‌شود.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود اشاره کرد و افزود: از شهروندان خواستاریم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار یا هشت درجه سانتی گراد یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.

,

 

,

اصغرزاده تاکید کرد: در عید قربان امسال با توجه به شیوع کرونا، کشتار دام صرفا در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود و یک نیرو  نیز از دانشگاه علوم پزشکی در راستای رصد پروتکل‌های بهداشتی حضور دارد.

,

 

,

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در میادین دام و کشتارگاه‌ها الزامی است و از شهروندان درخواست می‌شود از کشتار دام در منزل خودداری کنند.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: فروش دام در خیابان‌ها تخلف است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت تخلف مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۲ یا شماره ثابت ۰۵۶۳۲۲۳۳۸۲۲ گزارش دهند.

,

 

,

اصغرزاده عنوان کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت وجود کنه و ترشحات بینی و چشم در دام اقدام به کشتار نکنند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاصی که به وجود آمده بهترین مکان برای ذبح دام کشتار گاه‌ها است.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به عدم وجود کشتار گاه در مناطق روستایی ذبح دام باید درمکانی که قابلیت شست و شو و ضدعفونی شدن را دارد با استفاده از ماسک، دست‌کش و عینک انجام شود.

,

 

,

اصغرزاده بیان کرد: برای در امان ماندن از ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ،دامی برای ذبح مناسب است که ترشح از چشم بینی و دهان نداشته باشد .

,

 

,

وی تصریح کرد: در روز عید قربان نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی در کشتارگاه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مستقر خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه